Skocz do zawartości

[modernizacja] Author Basic w stylu przełajowym.


CORKY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem na etapie dostosowywania roweru pod siebie.Mam taką wizję zrobienia z mojego Authora Basica roweru przełajowego.Rower ma służyć do jazdy mieszanej. Mieszkam w Bielsku i jak wiadomo teren tu jest zróżnicowany.Mam pytanie odnośnie kierownicy szosowej. Czy jest sens ją montować? Do kierownicy są potrzebne specjalne klamko-manetki. Moja wizja jest następująca: Kierownica szosowa, manetki SRAM Trigger Attack, klamki ACCENT Lite-XC (w miejscu typowych klamkomanetek szosowych). Ponieważ chciałbym zachować hamulce typu V-brake. Z tego co mi wiadomo klamko-manetki szosowe posiadają wąską specyfikacje. Tzn odpowiednie przerzutki i hamulce szosowe, lub typu cantilever. Ja jednak wole pozostać przy V-brake. Taka to moja wizja. Więcej o moim rowerku możecie zobaczyć na moim profilu, w zakładce "o mnie". Prosiłbym o Wasze fachowe porady, bądź wasze zdanie na temat mojego pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę większego sensu w przerabianiu roweru MTB na przełaj. W okolicach Bielska są wspaniałe trasy do MTB, więc na Twoim miejscu szedłbym w tym kierunku. Do tego rowery przełajowe nie posiadają amortyzowanego widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Założyć się da, ale kiepsko to będzie się prezentowało - sterczące do góry pancerze od klamek hamulcowych i pewnie nijaka ergonomia korzystania z tych klamek (gdyby miały się znaleźć w miejscu tradycyjnych klamkomanetek). Klamki hamulcowe (i klamkomanteki) szosowe współpracują z hamulcami typu cantilever i mini-v, więc mógłbyś zamienić v-ki na któryś z podanych typów, ale z kolei jakość pracy cantileverów jest nijaka, a w mini-v nie wejdzie

opona mtb. Pytanie - co oznacza "styl przełajowy" ? Jeśli zależy Ci na sportowej pozycji to np zmień mostek na taki z innym kątem, dodaj rogi, ale z kierownicy szosowej raczej zrezygnuj... Aczkolwiek widziałem zdjęcia z wyścigów mtb z przełomu lat 80-tych i 90-tych i John Tomac pomykał na góralu z barankiem i cantileverami oraz rock shox'em, ale było to ok. 20 lat temu...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za Wasze odpowiedzi. Chciałem zaznaczyć, iż w tej chwili nie posiadam amortyzowanego widelca. Capa ML którą posiadał Basic nie działała prawie więc zamieniłem go na sztywny widelec, zyskałem przynajmniej przy tym 1kg mniej. Przemyślałem to co napisaliście i zadecydowałem. Kierownica pozostanie, aczkolwiek zastanawiam się nad prostą kierownicą. Manetki zostaną wymienione na te, które wymieniłem powyżej, klamki również. Dodam do tego rogi i powinienem być zadowolony. Druga sprawa o którą chciałbym zapytać nie zakładając nowego tematu to sprawa zmiany przełożeń. Chciałbym aby mój rower posiadał inne przełożenia. W tej chwili posiada:Korba 42-32-22, kaseta 11-32.Chciałbym zmienić na: Korba 48x38x28, kaseta 12-21. Zamiana oczywiście wiąże się z zakupem nowej korby i kasety. Myślę że to dobry pomysł, gdyż wyższe przełożenia bardziej mi odpowiadają. Tu rodzi się moje pytanie. Czy przerzutki które posiadam będą w stanie obsłużyć te przełożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...