Skocz do zawartości

[tarcza] Mocowanie tarczy na 4 śruby


RepcaK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie mam tarcze montowane na 4 śruby ponieważ zmieniam hamulce również myślałem o zmianie tarcz ale co teraz zrobić jeśli wszystkie montowane są na 6 śrub?

Napisano

Masz 3 wyjścia:

- szukać archaicznych tarcz na 4 śruby niekoniecznie po sklepach a raczej po aukcjach, giełdach i potwór wie gdzie jeszcze.

- zmienić piastę na 6 śrub albo centerlocka i dokupić do niej normalną tarczę.

- poszukać jakiegoś adaptera lub coś na ten kształt, który umożliwi Ci założenie 6 śrubowca na 4.

 

A tak a propos to nigdy nie spotkałem się z takimi tarczami, więc to musi być niezła ciekawostka przyrodnicza, przynajmniej dla mnie :icon_mrgreen:

Napisano

Dla Ciebie może i ciekawostka. Jak tarcze były jedynie dla wybranych to Formula robiła właśnie tarcze na 4 śruby. Coda dla Cannona też zdaje się była na 4 śruby.

 

Podejrzewam, że masz tarcze 140mm, bo takie właśnie były najpopularniejsze. Ciężko by to teraz zaadaptować do nowych hampli bo powierzchnia cierna jest wielka a tarcza malutka. Jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno nowych piast pod 6 śrub i montaż normalnych tarcz.

Napisano

Masz 3 wyjścia:

- szukać archaicznych tarcz na 4 śruby niekoniecznie po sklepach a raczej po aukcjach, giełdach i potwór wie gdzie jeszcze.

- zmienić piastę na 6 śrub albo centerlocka i dokupić do niej normalną tarczę.

- poszukać jakiegoś adaptera lub coś na ten kształt, który umożliwi Ci założenie 6 śrubowca na 4.

 

A tak a propos to nigdy nie spotkałem się z takimi tarczami, więc to musi być niezła ciekawostka przyrodnicza, przynajmniej dla mnie ;)

Lub porostu przykręcić na 4 śruby !! :icon_mrgreen: Ps;jeśli to mozliwe

Napisano
Lub porostu przykręcić na 4 śruby !! ;) Ps;jeśli to mozliwe

To niestety niemożliwe :P 4 śruby są rozstawione na planie czterokąta, a 6 na planie sześciokąta :P

Napisano

Stary patent coda, praktycznie już zapomniany. Prawdę mówiąc znalezienie tarcz graniczy z cudem. Jeśli nie giełda czy aukcje, są firmy które zajmują się wycinaniem tarcz na zamówienie. Z tym, że nie kojarzę żadnej z Polski. Adapterów z tego co pamiętam też nie było.

Napisano

Kiedyś tarczę na zamówienie można było nabyć na whttp://www.nusiu.pl

Jakiś czas temu tarcze zniknęły ze strony, ale zwsze mozna skrobnąc maila i spytać, czy nadal się tym zajmują.

Napisano

Sprawdź rozstaw otworów na śruby, w podanych linkach tarcze pasują do 65mm (mierzy się od środka do środka przeciwległych otworów).

Napisano

To już chyba pozostaje iść do blacharza żeby wystukał coś na zamówienie...

Albo czas pomyśleć nad modernizacją kół, co w przyszłości będzie nieuniknione.

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Dobra - jestem nowy na forum wiec dajcie znać jesli coś nie tak....

 

4 śrubki pod tarcze - trudny temat, byłem tam, mam tiszerta.

 

Konkretnie:

 

Mam koła na piastach Formula (carbon+ceramiczne łozyska), mają swoje lata, ale są znakomite - kręcą się jak opętane, lepiej niz XTR, Fulcrumy Red Metal 1, czy nawet DT Swiss 240... tak tak, sprawdzałem i sam uwierzyć nie mogłem.... Problem - piasta pod tarcze 4 śrubki, co oznacza kompletna kaplicę z wymianą czesci. Skończyłem na F RM 1, a Formułki leżą. Chętnie sprzedam ;-). Tarcze - 140 + 180 mm, pływające (!!!!)

 

Formułki to na 100% nie jest standard Rohloff - najpewniej Coda, ale pewności nie mam. Też chetnie usłyszę cos na temat tarczek na zmianę....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...