Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę ukrywał że trochę się podirytowałem bo nie każdy ma od razu hajs by kupić sobie pompkę za 100-150 zł tylko z kuli jednego roweru ale mniejsza z tym.

 

s2power- ruch szło wykonać ale ze znacznym oporem a do tłok nagrzewał się dość ostro i nie chce go "przegwałcić ". I tak jak pisałem, o ile przód by uszedł o tyle tył czuć że nie jest to to co by się chciało.

 

Jak będziesz jeździł na takim małym ciśnieniu to ryzyko "dobicia" i uszkodzenia felgi lub przebicia dętki znacznie rośnie. Szosy niestety nie napompujesz lipną pompką jak należy. To nie MTB, gdzie często 2 bar wystarcza. Wydatek na pompkę może okazać się śladowym w porównaniu do naprawy szosowych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moglby ktos doradzic :) czy na szosowe warunki czyli generalnie suche, sporadycznie deszcz lepszy bedzie olej Vexol, czy warto doplacic do FL CC / Rohlfoff ?

 

 

Bierz rohloff'a, mała buteleczka za 15 zł wystarczy na parędziesiąt użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie kupisz każdą oponę.

Bardzo dobra, pod jakim względem?

Toczenie, miękkość, komfort, tu klejone z wysokim tpi, tym realnym, nie tak jak 330tpi ściema Conti.

Corsy Vittorii, SR jest fajna z 24mm szerokosci, mocniejsza na gorsze warunki Pave, Veloflex Corsa, wszystkie z oplotem 320tpi.

Takie opony dość szybko zużywają się. Tył w granicach 3k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o:

OPONA SPECIALIZED TURBO PRO

Oplot: 127 TPI
Stopka: Zwijana
Mieszanka środkowa: 70a / Mieszanka ściany bocznej: 60a

 

teraz ją mam i czy ona jest lepsza niż

VITTORIA OPEN CORSA EVO CX-III

Oplot: 320 TPI

 

 

i pytanie bo na oponach się nie znam w ogóle czy czym niższy Oplot: TPI tym lepiej dla opony, chodzi mi o opór toczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najwyżej przeciętna. Vittoria Corsa to zupełnie inna klasa opony.

Spec posłuży dłużej ale nie zapewni właściwości jezdnych jak Corsa.

TPI thread per inch, ilość nitek oplotu na inch. Czym ich więcej, tym są cieńsze i opona jest bardziej miękka, stawia mniejsze opory toczenia. Dlatego niektórzy producenci silą się na mylące zawyżanie rzeczywistych wartości tpi oplotu.

Wspomniany Conti zwija trzyktotnie materiał, ktory ma 110tpi i chwali sie, że opona ma cudowne 330tpi.

Ogolnie, czym wyzsze tpi, tym wyższej klasy opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że jak jadę szosą to nie raz przy skręcie przytrę butem o przednie koło, jak skręcam kierownicą i kręcę pedałami. To co rama za mała, albo but SPD jest za bardzo wysunięty do przodu? W sumie but jest na środku zamocowany. Ale dobrze mi się jeździ na rowerze. Zależy jaki jest promień skrętu a wiadomo że szosa jest czuła na mały ruch kierownicy. To zależy kiedy but spotka się z kołem, rzadko się to zdarza ale zdarza a pewnie nie powinno w ogóle. Nie miałem upadku przez to. Rama 56 cm wzrost 180 cm

 

178kfp.jpg

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się przy małych ramach, albo dużych butach :P Ale jak dla mnie to masz bloki przesunięte za bardzo do tyłu i to sporo. Przeważnie ustawia się tak, żeby oś pedału była pod stawem dużego palucha. U Ciebie to wygląda jakbyś miał bloki przesunięte na maksa do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się przy małych ramach, albo dużych butach :P Ale jak dla mnie to masz bloki przesunięte za bardzo do tyłu i to sporo. Przeważnie ustawia się tak, żeby oś pedału była pod stawem dużego palucha. U Ciebie to wygląda jakbyś miał bloki przesunięte na maksa do tyłu.

 

Jest na środku a coś mi zmieni jak przesunę bardziej do tyłu przodu? Będzie więcej mocy w nogach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Mógłby ktoś polecić torbę 20L + , do szkoły, najlepiej kurierska z paskiem stabilizującym? Fajnie było by wydać 150 max. ale jeśli znajdzie się coś dużo lepszego to mogę dopłacić. Torba ma pomieścić książki , zeszyty, buty na wf i powiedzmy jakąś bluzę. Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dodał bym jeszcze łyżki do opon, spinkę do łańcucha, skuwacz i ewentualnie jakieś stare robocze rękawiczki, dzięki którym możemy zbytnio się nie brudząc dokonać ewentualnych napraw w trasie.

@drhenio Łatanie dętki to nic strasznego, pooglądaj parę filmów na youtube i po chwili będziesz mógł je łatać z zamkniętymi oczami. ;-)

Edytowane przez tomeeek07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...