orrrz Napisano 28 Stycznia 2010 Napisano 28 Stycznia 2010 Mój kumpel powiedział mi, że gdy jest bardzo ciepło , to olej w hamulcach zwiększa swoją objętość i same zaczynają hamować. Czy to prawda?
Hanzo Napisano 28 Stycznia 2010 Napisano 28 Stycznia 2010 Jak będzie tak gorąco że same zaczną hamować to już nie będzie Cię to obchodziło. A tak na serio, to DOT potrzebuje ponad 200 stopni żeby się zagotować i wtedy zaczną się problemy.
Mod Team Puklus Napisano 28 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2010 Koledze chodziło chyba o to ze jak rower postoi na słońcu to sie płyn rozszerzy. Dot pod tym wzgledem ma dość dobre właściwości. No zalezy co znaczy gdy jest ciepło ?? Bo podczas hamowania hamulec sie potrafi nagrzać do temp. powodujących wrzenie płynów czyli jak było wspomniane pow. 200*. Ale ne ma to wiekszego znaczenia bo wszystkie hamulce maja jakiś system wyrównywania odległości klocków od tarczy. Albo automatyczny (zasisk to robi samoistnie) albo reczny (trzeba samemu kluczem ustawić). Co nie znaczy ze mozna dopuszczać do zagotowania płynu bo wtedy jest niebezpiecznie.
flubi Napisano 28 Stycznia 2010 Napisano 28 Stycznia 2010 DOT-3 DOT-4 DOT-5.1 raczej ich nie zagotujesz w XC. Z olejem mineralnym podobnie. Olej mineralny ma temperaturę wrzenia 260 - 330°C, DOT 5.1 ma 270°C, DOT-4 ok. 230°C - no ale jak jest bardzo stary i wchlonal duzo wody - wtedy w skrajnym przypadku, to przy ok 160 stopniach moze sie zagotowac. (O DOT-5 zapomnij.) To smoczynne hamowanie to.... . Jakby sie plyn zagotowal, to bedzie odwrotnie.
Mod Team Puklus Napisano 28 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2010 Jakby sie plyn zagotowal, to bedzie odwrotnie. Dokładnie jak sie płyn zagotuje to wciskasz klamke i ... jedziesz dalej A zagotowac sie da tylko trzeba spore wzniesienie znaleźć
Jakubas Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 czy po każdym wyjęciu koła będę musiał bawić się w ustawianie tarczy?
madek Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Staraj sie zaciskac oś z ta sama siłą, ale może się zdarzyć że będzie trzeba regulować. I nie ustawianie tarczy tylko zacisku wzgledem tarczy;)
FUNKYKOVAL Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Takie rzeczy działy się z hamulcem Giant mph (czy jakoś tak )czasami nawet nie pomagało pokrętło na zbiorniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.