Skocz do zawartości

[Prowadnica linki] - poprawny montaż


tonyli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje pytania dotyczą prowadnicy linki, zamontowanej pod mufą suportu w ramie Merida SUB 60 (w załączeniu zdjęcia).

Po pierwsze po co znajdują się tam dwie prowadnice skoro przechodzi tam tylko jedna linka, od przedniej przerzutki.

Po drugie cały element zamontowany jest w taki sposób, że wylot prowadnicy linki przerzutki przedniej skierowany jest w lewą stronę, a mocowanie linki na ramie znajduje się po stronie prawej. Wydaje mi się, prowadnica powinna być skierowana w prawą stronę, tzn w kierunku gdzie znajduje się zaczep linki na ramie.

 

Mam nadzieję że to co napisałem jest chociaż trochę zrozumiałe.

 

Pozdrawiam

post-126189-1263840700,14_thumb.jpg

post-126189-1263840796,63_thumb.jpg

post-126189-1263840806,42_thumb.jpg

post-126189-1263840865,08_thumb.jpg

post-126189-1263840874,99_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

To dłuższe ramie słuzy do obsługi przedniej przerzutki krótsze tylnej w razie potrzeby. Jak Vieri pisał to element standardowy i prawie kazdy wyglada tak samo.

Napisano

Ok, to zrozumiałe dlaczego są dwie prowadnice, ale pozostaje jeszcze kwestia kierunku tzn. jak pisałem wcześniej, gdy cały element jest przykręcony do mufy suportu dłuższa prowadnica wychodzi w kierunku lewej strony ramy a linka prowadzona jest z prawej.

 

Czy jest możliwość zakupu takiego elementu oddzielnie? oczywiście chodzi o taki, który byłby skierowany w prawidłową stronę.

Napisano

A przeszkadza ci to w jeździe? Czy tylko szukasz dziury w całym?

 

Pytam bo wydaje mi się to dziwne, widzę że nikt się z takim problemem nie spotkał więc może po prostu tak ma być.

A co do jazdy to nie miałem jeszcze okazji gdyż rower jest w budowie.

 

Dzięki za odpowiedź

 

Pozdrawiam

 

Dorzucam jeszcze zdjęcie całości żeby nie było że coś wymyślam, tak to wygląda po zmontowaniu.

post-126189-1263919774,59_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Jak bys nie zauwazył napisałem ze owe kołyski są do linek od przerzutek. Jak wiadomo tylna jest z prawej strony i ciezko by było linke puścić na lewe widełki i pozniej jakieś czary odprawiać zeby ja do zmieniarki doprowadzić, duzo prosciej jest puścić na przednią odwrotnie bo i tak jej to w niczym nie przeszkadza.

 

A czasem tylko wystarczy pomyśleć logicznie.

Napisano

1. Przelotka jest prawidłowo przyspawana do ramy - po przeciwnej stronie - eleiminuje to ocieranie pancerza po ramie jakby było zamontowane odwrotnie, tzn po stronie manetki, czyli lewej.

2. Są różne prowadnice, dwu i trzy linkowe i czasem różnią sie także kątem prowadników, Shimano robiło nawet uszczelniane dawniej.

Ten co masz jest wybitnie ustawiony do prowadzenia linki z drugiej strony.

Poszukaj prowadnicy prostej, ja moge sprawdzic na warsztacie czy jakiejś nie mam , jakby co przypomnij się jutro na pw lub mailem.

Zobacze sprawdze, jak niezapomne.

Napisano

Jedno i drugie mocowanie powoduje ocieranie pancerza o ramę, wystarczy załozyć gumowa osłonkę na pancerz i po problemie, za to linka biegnąca na ukos wyciera otwory zarówno w plastikowej prowadnicy jak w mocowaniu czy końcówce pancerza, jak równierz sama szybciej się przeciera, do tego zwiększa się tarcie - czyli linka ciężej chodzi. .

Słowem - spartaczony projekt.

Napisano

Jak bys nie zauwazył napisałem ze owe kołyski są do linek od przerzutek. Jak wiadomo tylna jest z prawej strony i ciezko by było linke puścić na lewe widełki i pozniej jakieś czary odprawiać zeby ja do zmieniarki doprowadzić, duzo prosciej jest puścić na przednią odwrotnie bo i tak jej to w niczym nie przeszkadza.

 

A czasem tylko wystarczy pomyśleć logicznie.

 

Puklus to co napisałeś niema żadnego znaczenia gdyż wyjście "kołysek" skierowane jest równolegle do ramy (na prosto), zarówno przedniej jak i tylnej linki, chyba że mówisz o samym układzie prowadnic (tylna z prawej strony przednia z lewej ale to akurat jest oczywiste).

 

Tak jak napisał TERMINATOR spróbuje poszukać w serwisie innej prowadnicy

 

Pozdrawiam

Napisano

Jedno i drugie mocowanie powoduje ocieranie pancerza o ramę, wystarczy załozyć gumowa osłonkę na pancerz i po problemie, za to linka biegnąca na ukos wyciera otwory zarówno w plastikowej prowadnicy jak w mocowaniu czy końcówce pancerza, jak równierz sama szybciej się przeciera, do tego zwiększa się tarcie - czyli linka ciężej chodzi. .

Słowem - spartaczony projekt.

 

Jak projekt może być spartaczony - czego projekt - ? , jesli po założeniu prowadnicy, która będzie równo odbierała linke całosć nie tyle ładnie będzie wygladała, ale i działała.

Ta prowadnica co jest w rowerze zamontowana jest przeznaczona do ram z przelotkami dwiema pod rame, jesli przód byłby z lewewj strony to ona odbierała by linke w dobrym kierunku, to samo doptyczy tyłu, ale :

pancerze najlepiej jest układać krzyżowo idąc od manetek do przelotek, potem pod ramą linki się ekrzyżują i wchodzą do prowadnicy.

W tym układzie pancerze dotykajaramy tylko w momencie mocniejszego skrętu, a w przypadku połozenia pancerzy do przelotek po tej samej stronie , pancerz cały czas szoruje po ramie,poza tym jest to mało estetyczne.

Napisano

Co jest niby mniej estetyczne,nie ma żadnej różnicy w "estetyce" problem ocierania załatwia gumowa osłonka, za to krzyżowanie linek jest mało estetyczne i powodujace szybsze zużycie linek, to tyle na temat.

Trudno będzie należć prowadnicę odbierającą linkę po tej samej stronie co końcówka na ramie, a wyprowadzającą ją na środek suportu - ale życzę powodzenia - wtedy projekt roweru nie będzie spartaczony - bo rower jak każdy wie to projekt , jako całość i każdy "pierdół" ma znaczenie - :thumbsup:

Napisano
za to krzyżowanie linek jest mało estetyczne i powodujace szybsze zużycie linek, to tyle na temat.

Nie powiedziałbym. Krzyżowanie linek w mojej opinii nie wypływa na szybsze zużycie, rozkład sił działających na linki jest po prostu tak mały, że w żaden sposób tego się nie doświadczy. Estetyka prowadzenia linek POD dolną rurką jest co najmniej dyskusyjna. Tak samo jak napisał TERMINATOR, takie układanie pancerzy ma sens, zapobiega obcieraniu o ramę a dodatkowo zmniejsza siły tarcia wewnątrz pancerza. Jestem gorącym zwolennikiem tej metody, widać większość producentów również.

 

Pozdrówko

  • 1 rok później...
Napisano

A pancerze mogą się krzyżować? Tzn mam ramę z dolnym prowadzeniem, w której linka od tylnej przerzutki idzie po prawej stronie, a od przedniej po lewej. Mogę zamontować pancerze, tak, że ten od tylnej/prawej manetki idzie od razu na prawą przelotkę, przednia manetka analogicznie. Lub puścić pancerz od tylnej/prawej manetki dookoła główki i dopiero potem w prawą przelotkę - w tym sposobie pancerze będą się krzyżowały pod rurą dolną, między przelotkami a główką (jest ok 5 cm miejsca na ten krzyż, a lewa przelotka jest oddalona o 2,5 cm od prawej). Która opcja lepsza?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...