Phil Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 Tak jak w temacie. Wiele lat temu kupiłem sobie na stacji benzynowej środek pt. "Smar plastyczny" w dużej białej puszce (ok. 1kg), jest konsystencji margaryny. Problem w tym, że się skończył, a ten smar jest naprawdę dobry. Na łańcuch nie, bo łapie syf i jest zbyt gęsty, ale na łożyska, piasty nie ma nic lepszego. Ktoś może wie gdzie go kupić? Pytałem na paru stacjach, ale dziwnie się na mnie patrzyli. A ja na bank kupowałem go na Orlenowskiej stacji, jakieś 6 lat temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 To był najzwyklejszy towot. Może czas przekonać się do smarów z wyższej półki. Bardzo dobry jest smar texaco starplex. Odradzam natomiast "Finish Line teflon grease". 20zł wyrzucone w błoto. A nie, przepraszam, smaruję nim zawiasy w drzwiach i prowadnice szulfad w kuchni więc nie tak do końca zmarnowane te dwadzieścia zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 Pytanko, po co? W czym są lepsze te smary z wyższej półki? Ja mam w swojej piaście i pedałach załadowany łt-452 i działa, trzyma. Po co coś lepszego? Co to da? Czyli poszukujesz smaru łt-49, kupujesz puszkę i maszB) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 wikrap1 po co ? Ze względu na trwałość i lepsze właściwości smarujące - np. dobry smar oparty o tlenki tytanu po roku użytkowania w suporcie skręcanym z wiankami zwykle nadal ma taki sam kolor jaki miał w momencie smarowania (biały) a łożyska są dobrze nasmarowane - tymczasem ze smaru litowego ŁT po roku zostają marne resztki czarnej mazi jeśli w ogóle coś zostało i nie wypłukała go woda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 Pytałem, bo... po prostu mam zaufanie to tego świństwa. Moim zdaniem sprawdza się lepiej, niż te smary silikonowe, co to ładują w serwisach. Ale skoro tak, to spróbuję jakiegoś droższego. Zasadniczo to jego trwałość akurat nie robi mi znaczenia, bo ja i tak raz na miesiąc robię gruntowne smarowanie Tak czy inaczej dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 7 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Spróbuj zapytać o smar ŁT-4 to podadzą i nie będą się dziwnie patrzeć. Chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Panowie z tego co wyczytałem smary które są w obiegu: Motorex bike Grease – piasty, łozyska PRO GOLD-EPX Grease - piasty Tomex marathon - łańcuch Finish Line Premium Grease Ceramic Niestety do tej pory używałem tylko ŁT ale mam negatywne odczucia - łapał syf, ciemniał z czasem i tracił właściwości smarujące - od tej pory stosuję go do zabezpieczania śrub przed zapiekaniem. Możecie poradzić coś sensownego do łożysk, suportu i sterów - stały smar o dobrych właściwościach i wypierający wodę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 ŁT dobrze sie sprawuje w piastach sterach i tympodobnych łozyskach. Mi nigdy nie sciemniał i nie tracił swoich wł. Noooo chyba ze był staaary(kilka lat). Jezeli łozyska masz dobrze uszczelnione to zwykły ŁT bedzie ok. Na łańcuch to kto co woli i uwaza. Rózne sa zdania na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.