Skocz do zawartości

[obręcze] Mavic XC717 czy Dt xr4,2d


p4lm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Planuję złożyć koła do xc/maraton. Piasty to hope pro 2, szprychy dt comp ale mam problem z obręczami. Zastanawiam się nad mavicami xc 717, tylko boję się że mogą nie wytrzymać pod moją wagą - ok. 85kg (na stronie harfy napisane jest że do 90 kg razem z rowerem). W takim wypadku zakupić obręcze dt xr4,2d czy może zastanowić się nad mavicami xm719.

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Napisano

XM719 dedykowane są dla cięższej wagi, ale są zdecydowanie cięższe od 717. Optymalne wyborem będzie 4.2D, bardzo sztywna w wadze 717, bardziej pancerna :(

Napisano

Tyle ze 719 są sporo cięższe, jak jest z tą sztywnością Dt 4.2D?, bo słyszałem opinię że "pływają"

Napisano

717 i 4.2 niczym się specjalnie nie różnią, jeśli chodzi o wytrzymałość czy "udźwig". Podstawowa różnica to materiał, jak już napisałem wcześniej -twardszy (co nie znaczy, że lepszy) w przypadku Mavica. Obie to obręcze stricte wyścigowe i przy Twojej wadze raczej za słabe do codziennego użytku, przy założeniu, że nie wymieniasz obręczy co 1-2 lata.Chyba,że za wszelką CENĘ chcesz mieć lekkie koła.

 

To raczej o całe koła określa się jako sztywne, a ich sztywność zależy głównie od zaplotu i rodzaju użytych szprych.

Jeśli chcesz zaoszczędzić na wadze, weź zamiast Compów Super Compy (tylko pod żadnym pozorem Revo do tarcz) , ale drogie dosyć są, a polski dystrybutor miewa problemy z ich dostępnością (!).

Z linku z mojej sygnatury możesz sprawdzić jak takie koła (na 719) wygląd ją u mnie.

Napisano

Spokojnie, to może on ujeżdza, gorzej jak by ujeżdżał mniej spokojnie :(

"kocham" takie opinie "znajomy ma" :)

Ja tam swoje 717 oddałem synowi, przy 85 kg. "czułem" ich lekkość ...

Gość R3surrection
Napisano

Ja polecam 717 + revo :) zaaj sobie po prostu pytanie na ile sztywnych i wytrzymałych kół potrzebujesz.

Gość R3surrection
Napisano

Co do sztywności, miałem okazję przejechać się na kołach na piastach tune prince princess aerolite i ztr olympic i były piekielnie sztywne, ważyły 1350gram.

Co do szprych, obecne revo 717 i xtr są znacznie sztywniejsze niż 500gram cięższe mavic crossland. Dalej, jak pisałem zależy do czego kto kół używa. Oczywiście że czuć że koła pracują, są sprężyste, crossmaxy są sztywniejsze ale też nie jakoś niewyobrażalnie. Osobiście wybrałem revo bo używam roweru raczej w stylu xc po płaskim, do fulla bym ich nie włożył bo lubiłem poszaleć ostro. Miałem też xt wh-m775, sztywność bardzo podobna była a waga 100gram większa. Konkluzja jest taka, że trzeba składać takie koła, aby spełniły nasze oczekiwania, idiotyzmem jest zakładanie deemaxów do każdego roweru, bo co z tego że możesz nimi rzucać o ścianę, skoro ważą 2.5kg. Pozdrawiam i mam nadzieję że troszkę rozjaśniłem. Nie radzę sugerować się także wpisami osób które jeździły w życiu na 1 komplecie kół.

Gość R3surrection
Napisano

ja uważam że slr są sztywne jak na swoją wagę (1520gram) ale nie są wystarczająco sztywne jak na swoją cenę (katalogowo ok 3300)

Napisano

Specjalista sie odezwał, jak 5 osób twierdzi, że kółko na revolution + 717 powy zej 75 kg masy bikera jest wiotkie , to nie ma co im wierzyć, tylko "wyroczni" R3surrection ;)

Tak jak tarcza Shimano 140 z zasady przeznaczona dla lekkiego bikera, założył sobie dostała luzów i zdziwiony ;)

Napisano

No to chyba wszystko wskazuje na xm 719, chyba, że możecie jeszcze jakieś inne obręcze polecić? Dzięki za opinie

Gość R3surrection
Napisano

Zdajesz sobie sprawę że wydasz dużo kasy na ciężkie koła które będą bardziej pasowały do Fulla o zacięciu AM aniżeli to szybkiego hardtaila? Jeśli tak to będziesz zadowolony, pozdrawiam.

Napisano
Tyle ze 719 są sporo cięższe

 

Smutna prawda jest taka, że ty też jesteś sporo cięższy od modelowego odbiorcy 717 i 4.2 :) Coś za coś.

 

 

Jak potrzebujesz trochę wiedzy nt ogólnie budowy koła, mogę Ci podesłać na maila kilka książek (jak coś pisz na PW):

 

- A Practical Guide to Wheel Building 3rd Edition by Roger Musson

- Art of wheelbuilding by Gerd Schraner

- The Bicycle Wheel- Jobst Brandt 3rdEd

 

 

Ciekawą alternatywą jest ZTR Arch, waga 420g. Jeśli masz dużo kasy do wydania, to na Twoim miejscu bym ją wziął. A tak poza tym są jeszcze obręcze innych producentów niż Mavic , DT i ZTR, np. Alex Rims SX 44 czy Sun Ringle Equalizer 27. Przyznaję się bez bicia, że poszedłem na łatwiznę i od razu założyłem, że wybieram to, co sprawdzone, czyli Mavic lub DT :verymad:

 

TUTAJ masz recenzję ZTR 355 z charakterystyką ich pozostałych modeli, w tym Arch. Zwróć uwagę co recenzent pisze o wadze bikera.

Napisano

Koła z allegro odpadają choćby ze względu na cenę i planowany zakup na crc.

 

A tak poza tym są jeszcze obręcze innych producentów niż Mavic , DT i ZTR, np. Alex Rims SX 44 czy Sun Ringle Equalizer 27.

 

Myślę, że sprawa wagi jest jednak nie do przeskoczenia, a ładowanie sporej kasy w obręcze żeby zaoszczędzić te 40-kilka gram wg. mnie nie warte tego. A skoro już wybieram mocniejsze / cięższe obręcze to raczej skłonię się ku mavikom.

 

Jak potrzebujesz trochę wiedzy nt ogólnie budowy koła, mogę Ci podesłać na maila kilka książek (jak coś pisz na PW):

 

- A Practical Guide to Wheel Building 3rd Edition by Roger Musson

- Art of wheelbuilding by Gerd Schraner

- The Bicycle Wheel- Jobst Brandt 3rdEd

 

Już zdobyłem te książki. Dzięki

Napisano

na razie jeszcze nic nie mam. Wszystko w fazie projektu - muszę być pewny w 100% zanim wydam tyle kasy. A co lepiej zainteresować się innymi piastami?

Napisano

Nie, nie to dobre piasty, po prostu byłem zdziwiony jak ciężko się kręcą (a wcześniej miałem Xt). Potem w dwóch serwisach (choć nie mieli nic wspólnego z piastami ) powiedzieli mi, że to normalne, a na necie też znalazłem opinię, w której recenzent nieśmiało o tym wspomina. Możesz to lekko poprawić przez danie większej ilości smaru na zapadki i kilku kropęl oleju na łożyska.

Napisano

Już się przeraziłem, że czegoś nie doczytałem / nie dowiedziałem / nie doszukałem :]. Cały czas nurtują mnie jednak te obręcze. Fajnie by było mieć lżejsze, ale z kolei wymieniać po roku / 2 latach bo albo je rozwale albo będą jak z plastelin to też nie zbyt ciekawa perspektywa. A zależy mi na kołach w miarę pancernych i żeby przez dłuższy okres czasu mi posłużyły.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...