Skocz do zawartości

[hamulce mechaniczne tarczowe] Promax Zacinają się


cemator

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wczoraj złożyłem mój rower, łącznie z hamulcami mechanicznymi tarczowymi Promax z tarczami 160/160,

klamkami alu Promax i nowymi pancerzami. I tu mam problem.

Otóż hamulce działają w miarę ok, tylko jak już hamulec zablokuje koło, i puszczę klamkę to koło odblokowuje się dopiera po ok 1 sekundzie.

Jest to o tyle wkurzające w przednim, że kiedy dam na przednie koło, i czuję że mnie już przewraca, chcę puścić hamulec, puszczam a tu hamulec dalej trzyma zablokowane koło.

Czego to może być wina? Ja to można usunąć?

Pancerze i linki są nowe, więc to nie ich problem, z resztą linki w pancerzach chodzą bez jakichkolwiek oporów.

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

odkrec linke przy zacisku i zobacz czy dzwignia sama sie zacina jak tak to o ile to jest rozbieralne to rozebrac wyczyscic i nasmarowac jak dzwignia działa dobrze to czynnosc powtorzyc tylko ze z pancerzem.

Napisano

To w jaki sposób mam skrócić linkę, pancerz i o ile?

Skrócił bym pancerz biegnący od klamki do pierwszej przelotki, linki ja bym nie skracał, można ją ładnie owinąc z tyłu chociaż jak kto woli, o ile pancerz skrócić też ciezko o tak powiedzieć, musisz skrecic kierownicę pod kątem 90stopni, poprowadzić pancerz od klamki do przelotki i dodac tak z 3-4cm, ja tak u siebie robiłem :).

Napisano

Jak dla mnie wygląda bardziej jak problem z przesuwaniem się linki w pancerzu. Przyczyn może być kilka.

1. zgnieciona przy ucinaniu końcówka pancerza utrudnia poruszanie się linki

2. linka sama w sobie została zgięta tak, że przed założeniem nie była całkowicie prosta i teraz porusza się z trudem

3. jeżeli przypinałeś pancerz zipem do ramy może przypadkiem zacisnąłeś za mocno i w tym miejscu linka ma utrudnione poruszanie się

4. być może pancerz jest w jednym miejscu zgięty tak mocno, że zostawia mniej miejsca na poruszanie się linki.

ale może być też:

5. za słaba sprężyna w hamulcu żeby linkę rozprostować.

nie wykluczam innych opcji :-)

 

Co bym zrobił na Twoim miejscu?

1. tak dla testu odkręcił linkę od zacisku i klamki i sprawdził na ile swobodnie porusza się w pancerzu. jeżeli nie porusza się wobodnie to:

2. sprawdził końcówki pancerzy czy mają wystarczający prześwit, żeby poruszała się linka. jeżeli tak to:

3. sprawdziłbym czy po założeniu pancerza na ramę w przelotki w ramie nie zawadzają one o linkę. jeżeli nie to:

4. wyjąłbym linkę i sprawdził czy nie ma wyraźnego zgięcia, które nie prostuje się samo. jeżeli ma zgięcie to trzeba nową.

Jeżeli żaden z powyższych punktów nie pomógł to doszukiwałbym się problemów ze sprężynami w zacisku hamulca.

 

 

 

ps. acha, jeszcze być może pierwsza część pancerza wygina się mocno przy pierwszej przelotce i uniemożliwia swobodne poruszanie się linki. z Twojego wynika, że problem jest raczej z pierwszą za klamką częścią pancerza

Napisano

Pokaż jeszcze na filmiku jak zacisk porusza się bez linki i pancerza - poodciągaj dźwignię i pokaż czy też tak wolno odskakuje. Po tym co zobaczyłem myślę, że może to też być wina samego zacisku.

  • Mod Team
Napisano

DLatego tez pisałem zeby odkrecic linke od zacisku :) i do tego jeszcze sciagnąc z uchwytu klami i poruszac sama linka. To nie silnik z zmiennymi fazami rozrządu zeby nie wiedzieć co sie dzieje odkreca sie jedną srube i juz wszystko wiadome co cieżko chodzi - albo zacisk nie wraca albo lina zapieczona.

 

A pancerz skrocisz od 10 d0 20cm i wątpie zeby to pomogło. Predzej wymiana na nowe linki i pancerze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...