Skocz do zawartości

[łańcuch] juz rdza . .


intruz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po ostatniej wycieczce w mokrych warunkach (troche popadalo, potem jezdnia byla mokra wiadomo) zachlapalo mi caly naped i rame blotem no i woda. Dzis umylem rower i smarowalem lancuch. Ostatnio smarowalem go jakies 160 km wstecz i nie zauwazylem zadnych oznak korozji na lancuchu. Dzis juz zauwazylem drobne plamki wielkosci 2-3 mm (w sumie jakies 5 plamek). Zmartwilo mnie to, poniewaz lancuch ma dopiero 370 km. Uzywam specyfiku `finish line wax`. Co wy na to ? Zejdzie samo czy cos z tym mam zrobic aby lancuch dlugo sluzyl.

Napisano

Panie jak Pan nie wyczyścił łańcucha po jeździe w mokrym/błocie to się proszę nie dziwić :) Na zlocie połowa łańcuchów była ruda bo połowie się już nie chciało czyścić po powrocie do schroniska (w tym mój) a obejma ze stali bez lakieru podczas jednej jazdy ze srebrnej zrobiła się siwa.

Napisano

Cóż, FL Wax jest na warunki suche, zatem w deszczu pozbyłeś się go bardzo szybko i woda zaczęła robić swoje. Ja używam serii Wet (także na suche) i na łańcuchu (HG-93), nawet jak go nie czyszczę zaraz po ulewie (wiadomo trzeba dojechać, często wrócić pociągiem, później człowiek jest zmęczony, więc czyszczenie zostaje na dzień następny), nie ma śladów rdzy.

Jednak bym się nie martwił, możesz spróbować to wyczyścić (wyszorować proszkiem, pasta ścierna - pewnie to powierzchniowy nalot), dopóki nie ma poważnych wżerów, raczej nic mu nie będzie.

Napisano

Mi rdzewiało wszystko poniżej HG40 i włącznie.

 

Od HG50 już rdza go nie ruszała.

 

Ale nie przejmowałbym się nią bardzo. Wystarczy dość często smarować go (FL jest drogi - pomyśl o alternatywie - np. szwajcarski Brunox) i czyścić (szmatką).

 

Rdzę zdejmowałem kiedyś zwykłą szczotką - taką troszkę twardszą. Kupiłęm sobie kiedyś taki zestaw 3 szczotek w Leeroyu za 8pln - różniły się twardością właśnie. Tej zwykłej miękkiej używałem do czyszczenia z lekkiego brudu całego napędu, a tej najtwardszej do ściągania rdzy właśnie. Polecam coś takiego :)

Napisano

Przecież to zależy od powłok na poszczególnych blaszkach. Najtańsze łańcuchy nie mają ich w ogóle, dlatego szybko rdzewieją.

 

Jeździj dalej i się nie przejmuj bo jeszcze nie raz zobaczysz rudą ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...