Krupa Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam Mam mały problem z doborem szerokości opon do roweru MTB. Obecnie posiadam gumy szerokości 1,95 ,ale chcę je wymienić na nowe. I tu pojawia sie problem z doborem szerokości nowych opon . Jeżdzę sporo po mieście,szosie ,ale rownież po lesie i nie utwardzonych drogach . Czy opony 2,10 będą miały dużo większy opór toczenia niż 2,0 i co za tym idzie dużo trudniej i ciężej będzie na szosie CO do samych opon myślałem o produkcie Kendy (karma ,lub SBE)
wojtekkrakow Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Z mojego doświadczenia wynika że suma zysków i strat pcha mnie bardziej ku szerszej oponie Opory toczenia to głównie rodzaj bierznika decyduje. Ten marginalnie większy opór na na asfaltowych drogach zrekompensuje Ci lepsza przyczepność na szutrach
Wax Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 2.0 powinno Ci spokojnie wystarczyć. Opory oporami, ale waga opony też ma wpływ na przyspieszanie i opory toczenia, do tego rodzaj a raczej gęstość i rozstawienie klocków w bieżniku. Z tego co wiem to SBE ma mniejsze opory toczenia, bo klocki są rozstawione gęściej. W rzeczywistości większość opon 2.1 nie ma 2.1 cala tylko troszkę mniej. A teraz pytanie, czy jest sens zmieniać 1,95 na 2.0 ? Nie wiem w jakich warunkach jeździsz, jaki styl jazdy preferujesz i czego oczekujesz od grubszych opon.
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 Na miasto i szosę spokojnie wystarczy 2.0".
Krupa Napisano 6 Sierpnia 2009 Autor Napisano 6 Sierpnia 2009 Wydaje mi się ,że szersza opona ma lepszą przyczepność.. Rowery na 2,0 ,czy 2,10 wyglądają ,że tak powiem bardziej rasowo. pierwszy rower ma oponki 1,95 drugi 2,0 (chyba widać rożnicę) http://www.allegro.pl/item701700993_merida_sub_40_v_2008_od_merluk.html http://www.allegro.pl/item700084608_mongoose_meteore_elite_2007_z_fox_rl80_xt_easton.html
Janisław Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 pierwszy rower ma oponki 1,95 drugi 2,0 (chyba widać rożnicę) Hehehe, między 1.95 a 2.00 cala to jest tak po prawdzie ciut ponad milimetr - ciężko to zauważyć na oponie gołym okiem . Inna kwestia, że producenci to różnie mierzą. Żeby było śmieszniej, w obrębie tego samego producenta Schwalbe - Rocket Ron 26x2.25 ma mniej więcej taki sam balon co Little Albert 26x2.10. Ja osobiście jestem zwolennikiem większego kapcia, ostatnio poniżej 2.25 nie schodzę. Ale dla mnie głównym kryterium jest przyczepność, w 90% jeżdżę po nieutwardzonych drogach.
tobo Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 proponuje zebys poszedl do sklepu rowerowego popatrzyl na dwa rowery stojace obok siebie i ocenil rozmiar opon w nich - oczywiscie dwoch roznych modeli. najczesciej spotykane rozmiary montowane seryjnie to 2,0 lub 2,1. po dokonanym porownaniu sprobuj znalezc na bokach opon ich rozmiary i bedziesz wiedzial jak sie ma rzeczywisty wymiar do podawanego przez producenta czyli wspomniane zanizanie i zawyzanie rozmiarow.
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2009 Napisano 6 Sierpnia 2009 pierwszy rower ma oponki 1,95 drugi 2,0 (chyba widać rożnicę) http://www.allegro.p..._od_merluk.html http://www.allegro.p..._xt_easton.html Pierwszy ma obręcz pod v'ki a drugi pod tarcze, reszta to złudzenie.
Krupa Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Więc różnica wynika z szerokości obręczy ,a nie opon ? CO do Kendy Karma 2,0 to po założeniu na koło to całkiem spory balon chyba jest. Więc czy jeśli założę Karme 2,0 na moje obręcze JALCO AX 430 będą wyglądały na równie duże co na 2 rowerze z linku?
Wax Napisano 7 Sierpnia 2009 Napisano 7 Sierpnia 2009 Złudzenie optyczne powoduje iż w tym drugim rowerze opony wydają się grubsze (większy balon), ale zauważ, że obręcze są pod tarcze i są równie czarne jak opony, drugi jest pod V-ki jak pisał na górze Schwefel i srebrny rant trochę otępia postrzeganie samej opony. Weź 2.0 i będziesz zadowolony, a jak dalej nie wiesz to idź do sklepu i popatrz sobie na różne rozmiary. Masz tarcze czy v-ki ?
Krupa Napisano 7 Sierpnia 2009 Autor Napisano 7 Sierpnia 2009 Mam założone Viki ,ale zastanawiam się nad zmianą na tarcze ,ale to już jak sezon się skończy (niższe ceny ) Byłem dzisiaj w rowerowym i oglądałem rożne oponki.2,25 Schwelbe nie pamiętam dokładnej nazwy modelu wyglądała na mniejszą od 2,10 Kendy. Kenda robi dużo większe balony niż konkurencyjne firmy?
Wax Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Pisałem ja i inni wyżej, że często jest tak że 2.1 jednego producenta jest mniejsze bądź podobne jak 2.0 innego. Tak to już jest, że przekłamania się tyczą rozmiarów jak i wagi...no i TPI też jest mierzone przez różne firmy inaczej. Kup 2.0 i już./
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisano 8 Sierpnia 2009 Więc różnica wynika z szerokości obręczy ,a nie opon Nie, przykład jednego producenta na tej samej obręczy Mavic 819 - opona Conti Mountain King 2.2" szerokość balonu 49,6 mm = 1,95" jednak same klocki wystają poza balon , opona Conti Race King 2.2" - szerokość balonu 55,7 mm czyli prawie 2.2" klocki nie wystają poza balon.
Krupa Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupuję Kendę 2,0.
Placek Napisano 10 Sierpnia 2009 Napisano 10 Sierpnia 2009 Nie, przykład jednego producenta na tej samej obręczy Mavic 819 - opona Conti Mountain King 2.2" szerokość balonu 49,6 mm = 1,95" jednak same klocki wystają poza balon , opona Conti Race King 2.2" - szerokość balonu 55,7 mm czyli prawie 2.2" klocki nie wystają poza balon. Rulez W kotekście tego co napisałeś o Race Kingach, słyszałem super opinie o ich właściwościach tłumiących i własnie nad nimi się zastanawiam ale prześwit u mnie na tylnym widelcu to ok 63-64 mm zatem zostaje 3-4 mm na strone luzu - boję się że to trochę mało i dlatego męczy mnie rozmiar 2,1 np Hutchinson Kobra air light - co o tym sadzisz?? Czy opona ta bedzie miała dużo większe opory toczenia przez swój bieżnik i wagę jak by nie było większą od kingów?? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.