Skocz do zawartości

[rower] Go-sport Scrapper scr Race


Franekstein

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

 

1. Scrapper SCR RACE to rower do XC (tak sugeruje naklejka na rurze podsiodłowej) - tak więc owa "krótkość" górnej rury jest jak najbardziej wskazana - szczególnie na trudne/techniczne trasy typu XC (zwrotnośc niesamowita, ale na podjazdy przydadzą się rogi!); najważniejsze, że kąty są dobrane właściwie - odpowiednio przód 71 i tył 73 stopnie;

 

2. który inny prducent oferuje rower z ramą karbonową monocoque, widelcem SID race, kołami Crossride, hebelkami Avid Elixir i jak to określił Frankenstein niezłym osprzętem XT+XTR za 6499,99 PLN ??? na moją wiedzę żaden (mówimy o cenie katalogowej);

 

3. miałem okazję jeździć na tym rowerze (3000 km trening+zawody) i oto moje spostrzeżenia: (+) rower wyśmienicie radzi sobie na trudnych trasach typu XC, rama nieźle tłumi drgania i jest odpowiednio sztywna (ważę 76 kg), amortyzator po dopasowaniu sprężyny pozytywnej i negatywnej (co nie jest proste - ale warto) działa wyśmienicie - szczególnie na małych nierównościach, koła sztywne i pancerne (zero "bicia" przez 3000km), osprzęt daje radę (mnie zaskoczyła pozytywnie korba Stylo (takowa będzię zamontowana fianlanie w tym rowerze) - jest lekka, sztywna i nie rozkręca się jak to wyszłow w teście MR); (-) brak rogów, kiepskie linki i pancerze (na dzień dobry wymiana na teflon). (+/-) opony - nie lubię ich na mokrym asfalcie (uciekają), lubię za zachowanie w terenie (ładnie czyszczą się z błota i są odpowiednio lekkie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama Scrappera jest krótka w rozmiarze "l" (51 cm. wysokości) ma tylko 590 mm długości. Nic dziwnego , że pozycja za kierownicą , mimo 110 mm. mostka jest wyprostowana i rekreacyjna, chyba, że roweru w tym rozmiarze dosiądzie osoba uzywajaca na codzień typowej M-ki. w takim przypadku długość ramy i mostka są OK , mogą jednak pojawić się problemy z wysokością ramy. stwierdzić trzeba wyraźnie, że jej proporcje odbiegają od kanonów ... relatywnie krótka rama ułatwia manewry na krętych ścieżkach. Na podjazdach niestety trzeba za to zapłacić ... Rower jest przyjemny w prowadzeniu, ale w związku z nietypowymi proporcjami z natury bardziej rekreacyjny niż amatorski.

Napisałeś co wiedziałeś, a tyle na temat tej powalonej ramy napisali testerzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz "powalonej" - czyżbyś miał okazje jeździć na tym rowerze ? czy może Twoja opinia opiera się tylko i wyłącznie na teście z Magazynu Rowerowego ? na marginesie dodam, że na tym rowerze startuje w Mazovii Cezary Zamana (rozmiar L) i jakoś nie narzeka...

Mam nieodparte wrażenie żeś przez dystrybutora zatrudniony został do pisania na forum.

 

A geometria raczej dziwna. Fakt osprzęt swietny, co do jakości samej ramy zastrzeżeń tez raczej byc nie powinno. Tyle, że do ścigania średno się nadwac będzie, a do maratonów czy jazdy turystycznej to za sześc i pół patyka mozna całkiem całkiem fulla mieć, nawet ładnie ważącego.

 

Jakby miał słuzyć do ścigania to raczej bym górną rure długości 6xxmm przy 20" ramie widział.

 

Także świetnie wyposazony rower do turystki i lansu (bo węglowy). Nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - piszę swoje opinie (chyba można ?), po drugie - zanim użyjesz sformułowań "powalona", "źle zaprojektowany" przjedź sie na tym rowerze, po trzecie - masz jakiś kompleks wielkich marek ???

Nikt ci nie broni uprawiac marketingu, tylko wiedz, ze wciskanie kitu nie przejdzie. przynajmniej na tym forum.

 

A co do roweru i jeżdżenia na nim. Jak ktos jeździł na kilku róznych rowerach to tylko spogladając na geometrie będzie wiedział jak jeździ. Tym najbardziej doświadczonym wystarczy rzut oka na rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeceiż nikt tego roweru nie atakuje. Nie wątpie w jego jakość wykonania, jest świetnie wyposażony i ma bardzo dobrą cenę. W tych aspektach konkurecja raczej nic ciekawszego nie oferuje.

 

Jest jedno ale. Geometria sprawiająca, ze rower jako całość nijak ma się do tego do czego powinien byc stworzony. Prawdopodobnie jakis marketingowiec nie mający zielonego pojęcia co robi skopiował geometrię z modeli tańszych i stworzył coś co troche mija sie ze zdrowym rozsądkiem. Częsta rzecz nawet w największych firmach. Ktoś musi teraz tego klopsa zjeść i trzeba wymyslec jak to sprzedać :).

 

Może gdybym nie miał wykształcenia technicznego i jakiejś tam wiedzy na temat rowerów i fizyki w ogóle to bym sie nabrał. Jednak pisząc tu na forum, gdzie osób mających wiedze dużo większą ode mnie jest dużo, nie ma szans by to przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak ktoś jest dobry to i na wigrach będzie smigał jak pershing.

 

A Mazovia z tego co wiem do wyścigów górzystych nie nalezy i na niej ważniejsze jest by rower był lekki i szybki niz super hiper dobrze podjeżdżał. Tyle, ze to ma być rower z założenia górski, a nie nizinny :).

 

Ja nigdzie nie napisałem, ze to tandeta, a do lansu jak kazdy węglowiec nadaje się idealnie :P.

 

W gruncie rzeczy to bawi mnie trochę ta dyskusja, bo nijak nie jestes w stanie obalić naszych argumentów, ale bronisz sprzetu jak lew. Albo masz taki rower i trudno ci się pogodzić, ze może jednak ktos ma odmienne zdanie co do jego "superanckości", Albo działasz jako marketingowiec go-sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem :) nie bronię Scrappera Race - mam świadomość, że nie jest idelany i na wszystkie trasy (o czym pisałem w pierwszym poście). Nie rozumiem tylko, jak można przekreślić ramę/rower na podstawie zdjęcia...tak naprawdę nie miałem zamiaru Was przekonywać - wątek ciągne tylko po to, żeby zwrócić uwagę na markę SCRAPPER (ups)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem tego roweru ale ,, krótkość " nie dla wszystkich musi być wadą . Ludzie są różnie zbudowani , jeśli ktoś ma krótki tułów albo wąskie ramiona taka rama może mu odpowiadać . Moja 19 " ma realną długość 585 , mostek 80 , a pozycję mam taką średnią - na pewno nie wyprostowaną .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już wykręcasz kota ogonem

 

 

Witam,

Tym stwierdzeniem od razu się zdemaskowałes. Jest to bardzo brzydki zwyczaj pisania w necie, bo witac to możesz kgogoś u siebie w domu.

1. Scrapper SCR RACE to rower do XC (tak sugeruje naklejka na rurze podsiodłowej) - tak więc owa "krótkość" górnej rury jest jak najbardziej wskazana - szczególnie na trudne/techniczne trasy typu XC (zwrotnośc niesamowita, ale na podjazdy przydadzą się rogi!); najważniejsze, że kąty są dobrane właściwie - odpowiednio przód 71 i tył 73 stopnie;

Trudne/techniczne trasy XC są w górach, a rogi mogą zamaskować zbyt krótką rame, ale tego nie naprawią. Rowerem będzie się trudno szybko zjezdżało i będzie gorzej pojeżdżał.

2. który inny prducent oferuje rower z ramą karbonową monocoque, widelcem SID race, kołami Crossride, hebelkami Avid Elixir i jak to określił Frankenstein niezłym osprzętem XT+XTR za 6499,99 PLN ??? na moją wiedzę żaden (mówimy o cenie katalogowej);

To co, ze żaden, co nie znaczy, ze nie można kupić lepszego roweru jako całość.

 

Nie widziałem tego roweru ale ,, krótkość " nie dla wszystkich musi być wadą . Ludzie są różnie zbudowani , jeśli ktoś ma krótki tułów albo wąskie ramiona taka rama może mu odpowiadać . Moja 19 " ma realną długość 585 , mostek 80 , a pozycję mam taką średnią - na pewno nie wyprostowaną .

Ale czy twój rower jest wypoażony tak jakby miał być topowym ścigantem. Żeby był naprawde efektywny, to musi być dość długi.

 

A jak rama jest zbyt długa to lepiej zmienić sztycę na taką bez setbacku, założyć gietą kierownicę. Wtedy skracamy przód i tył, lepiej nam się jedzie, ale rower ma cały czas dobrą geometrię i wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem tego roweru ale ,, krótkość " nie dla wszystkich musi być wadą

Jak tu zgodnie stwierdzamy, na pewno nie będzie wadą dla turysty, ale dla zawodnika nadmierna krótkość będzie wadą.

wątek ciągne tylko po to, żeby zwrócić uwagę na markę SCRAPPER (ups)

Wiemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi osobiście "nadmierna" krótkość nie przeszkadza, a przed wydawaniem sądów (niby na jakiej podstawie, skoro wymiary odbiegają od wszelkich kanonów i próżno szukać roweru z taka geometrią na rynku ?) jeszcze raz proponuję przejażdżkę na tym rowerze - wtedy będzie szansa na merytoryczną dyskusję (zamiast tekstów typu - powalona rama, rower dla lansu). na marginesie i ucinając temat (jak wiadomo obowiązki marketingowca Go Sport wzywają ;) ) - Meridę też posiadam (prywatną) - i też ją lubię. to fakt - jest stabilniejsza na podjazdach, ale na krętych ścieżkach nie jest już tak zwrotna. aha - tak naprawdę to rower kupiłem dla lansu i teraz panienki ściągają majtki przez głowę na mój widok - więc chyba było warto B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...