Skocz do zawartości

[dętki]brak logiki\pękająca dętka


alex1602

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich Forumowiczów jako, że to mój pierwszy post.

 

Jesteście moją ostatnią deską ratunku w tej kwestii. Mianowicie chodzi o dziurawiącą się na okrągło dętkę, ale po kolei:

 

- po przejechaniu 2-3 km schodzi powietrze. Robi się mała dziurka na zewnętrznej części dętki

- myślałem, że to może druty wychodzą z opony, ale zmiana opon z przodu na tył nic nie pomogła (w kółko pęka tylna dętka)

- przejrzałem bardzo bardzo dokładnie całą felgę i oponę, brak jakichkolwiek nieprawidłowośći.

- mam opony szosowe (26'') i są one nowe (ok. 1 tys przejechane)

- podkreślam, że nie robię jakichkolwiek hardkorowych akcji na rowerze

 

Ciężko mi teraz w ogóle podjąć jakiekolwiek kroki, więc proszę o pomoc kogoś kto ewentualnie już spotkał się z taką sytuacją.

Pozdrawiam!

  • Mod Team
Napisano

Powodów moze być kilka np. masz za małe detki do za duzych opon i nadmiernie sie naciąga przy pompowaniu i sobie peka w najsłabszym miejscu. Ale skoro piszesz ze masz szosowki to raczej nie ten problem. Kolejna sprawa to jest to ze tanie detki z kamodzy moga być tak kiepsko wykonene ze same z siebie sie rozlatuja. Miałem podobnie kupiłem sobie detke i schodziło powietrze. Wyciągnąłem detke i wsadziłem do wody i ani babelka nie było ale po tygodniu i tak zeszło.

 

Skoro sprawdziłeś obrecz i opone i wszystko gra to teraz kup detke. Ale nie jakies kongo-bongo tylko zainwestuj w jakies konkretne. Ja kupiłem continental jakies 1.5 roku temu i tylko reguluje cisniena do warunkow. Im lepsze detki tym lzejsze i wytrzymalsze.

Napisano

hm..

Myślisz, że przyinwestowanie np. w Continentala rozwiąże problem? Bo na tych dętkach, które mam teraz jest ewidentnie dziura, mała, bo mała, ale jest i wygląda na nacięcie, a nie przetarcie. Także z czegoś się one biorą i ciekawe czy nawet lekko pancerna dętka tu coś pomoże. Dzięki za pomoc!

 

PS: a czy możliwe jest, że dziury robią druty z opony? tzn. przejrzałem ją dokładnie i wszystko wygląda zdrowo, ale czy prawdopodobne jest, że te druty wyłażą dopiero podczas jazdy?

Napisano

Druty na pewno nie, ale w oponie cos moze siedziec - kolec, szklo, itp. Przejedz reka po wewnetrznej czesci opony i sprawdz czy cos nie kluje. Zawsze w tym samym miejscu dziura? Od strony opony czy felgi? Od dawna tak sie dzieje?

Napisano

Wywracałem już kilka razy opone na drugą stronę, macałem, patrzyłem, szukałem. Naprawdę nic tam nie ma. Dziury są w różnych miejscach (sprawdzałem z zaznaczaniem położenia wentyla na oponie), ale zawsze od zewnętrznej strony dętki. Dzieję się tak od jakiegoś miesiąca. Złapałem kapcia w lesie, wróciłem do domu i od tamtej pory co wymienię dętkę to po 2-3 km robi się dziurka.

Kurczę, może się to wydawać błahostką, ale jest to serio upierdliwe i już nie wiem co robić. A zwłaszcza, że sezon w pełni.

Napisano

alex1602 weź jakąś delikatną szmatkę, albo np pończochę i przejedź po wewnętrznej stronie opony. Ja tak odkryłem kolec, który idealnie wpasował się w bieżnik opony. Nie było go widać, a po napompowaniu wystawał lekko i wbijał się w dętkę, powietrze schodziło bardzo wolno, na co dzień to nie przeszkadzało w jeździe, ale musiałem dopompowywać co 3-4 dni.

Napisano

Możliwe, że coś siedzi wbite dość głęboko w oponę i dziurawi dętkę. W twoim wypadku to raczej coś większego niż kolec skoro dziurka robi się już po 3km. Najprawdopodobniej coś siedzące w oponie dopiero wychodzi w kierunku dętki w momencie gdy jedziesz a opona pracuje. Musisz zdjąć oponę, jeszcze raz na lewą stronę ją wywrócić, dokładnie sprawdzić wszystkie małe nacięcia czy głęboko coś w nich nie siedzi. Potem sprawdź jeszcze w zewnętrznej stronie opony bo coś może siedzieć też i z tej strony i właśnie podczas pracy opony przebijać się przez całość do dętki.

Napisano

Witam!

 

Wydaje mi się, że pytacz zamienił opony przód/tył, więc to raczej nie opona, skoro rozwala tą samą dętkę. Ja bym raczej kupił pancerne dętki, jak będą działać to się nie przejmował.

 

Pozdr.

  • Mod Team
Napisano

Co do ciał obcych w oponie to teoria wydaje sie być warta głebszego zbadabnia. Ja wspomniałem o continentalu bo sam kupiłem i mimo ze mam opone tylna rozdartą tak ze palca wsadzi (nie dawno to zauwazyłem) to detki jeszcze nie trafiło co oznacza ze faktycznie jest dobra.

 

Ale guma ma to do siebie ze jak jest stara sama z siebie zacznie pekac w roznych miejscach, tam gdzie jest najsłabsza. Ile detki maja to chyba ciezko stwierdzić. To ze kupione np. niedawno i niczym nie swiadczy, niewieadomo ile lezały w magazynie i w jakich warunkach.

 

Inne pomysły czemu sie tak dzieje nie przychodza mi do głowy. Poprostu sprawdzić opone dokladnie i kupić nowa ( bo skoro tak ci juz tyle razy "pekła" to szkoda zakładać) detke.

Napisano

Dziękuję na starcie za wszystkie odpowiedzi.

Jednak mam wątpliwości co do teorii, że to opona dziurawi (chociaż caly czas się zastanawiam czy to nie druty z opony), bo wczoraj zamieniłem opony przód/tył i z przodu jest powietrze a z tyłu znowu zeszło. Felga też raczej odpada bo dziura jest na dole (to też nie 'snake' bo dziurka jest tylko z jednej strony).

Jeśli jeszcze jakieś pomysły macie to się podzielcie. Dzis kupiłem dętke Continentala za 15zl i podobno ma być dobra. Zobaczymy.

Napisano

No to kurde nie wiem :w00t:. Teoretycznie jezeli dziura jest po zewnetrznej stronie to winna musi byc opona, nic innego. Z drugiej strony zmiana opon nie przyniosla efektu... UFO? Moze kup jakas opone za 30 zl i sprawdz czy przy niej tez dziury beda? ;)

Napisano

A w jaki sposób zakładasz tę dętkę? :)

 

Najpierw załóż na obręcz jedną stronę opony,

potem lekko napompuj dętkę tak aby nie było załamań,

wsadź ją w oponę,

sprawdź czy się ułożyła równo,

załóż drugą stronę opony,

dopompuj troszeczkę,

pougniataj oponę z obydwu stron aby się ułożyła,

napompuj jeszcze trochę,

zakręć kołem trzymając je w rękach aby zobaczyć czy gdzieś nie "wybuliła"

dopompuj ile tam chcesz ;)

 

 

Czasami zakładając nową dętkę "przycinamy" ją oponą. Nie widać tego podczas zakładania, tym bardziej kiedy już trochę napompujemy, dętka sama wyrywa się z opony i może powstać początkowo niewielka dziurka. Stąd przed włożeniem dętki należy ją lekko napompować.

 

Podobnie jest ze ściąganiem opony. Jeżeli używamy łyżki (szczególnie metalowej) możliwe jest, że zahaczymy przypadkowo dętkę. Wtedy powstaje dziurka.

 

Tylko to mi przychodzi do głowy, bo jeśli nie pomogła zmiana opony i dętki, sprawdzenie obręczy to wielce prawdopodobne jest, że przy zakładaniu już powstaje ta dziurka.

 

Jednak przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz, o której nikt nie pisał, a ze względu na miejsce powstawania dziury ("dziura jest na dole") jest również prawdopodobna. Otóż czy masz opaskę ochronną na obręczy? W moim starym rowerze też ciągle łapałem gumy nie wiadomo dlaczego. Okazało się, że jedna ze szprych była luźno i przy większym nacisku na tylne koło po prostu przebijała dętkę właśnie od dołu i chowała się jakby nigdy nic :) Sprawdź jeszcze szprychy.

( Swoją drogą, że wtedy miałem bardzo miękkie koła i nie najlepszej jakości szprychy i nyple ;) )

 

Pozdrawiam ;)

  • Mod Team
Napisano
A w jaki sposób zakładasz tę dętkę? B)

 

Najpierw załóż na obręcz jedną stronę opony,

potem lekko napompuj dętkę tak aby nie było załamań,

wsadź ją w oponę,

sprawdź czy się ułożyła równo,

załóż drugą stronę opony,

dopompuj troszeczkę,

pougniataj oponę z obydwu stron aby się ułożyła,

napompuj jeszcze trochę,

zakręć kołem trzymając je w rękach aby zobaczyć czy gdzieś nie "wybuliła"

dopompuj ile tam chcesz ;)

 

No kolega zapomnial o talku na początku :o Co do luźnej szprychy jezeli jest to koło wielokomorowe to mało prawdopodobne a stożkowe juz całkiem.

Napisano
No kolega zapomnial o talku na początku :) Co do luźnej szprychy jezeli jest to koło wielokomorowe to mało prawdopodobne a stożkowe juz całkiem.

Słusznie :)

 

Nie wiedziałem jaka to obręcz :) W każdym razie profilaktycznie warto takie rzeczy sprawdzić :)

Napisano

Dzięki za zaangażowanie comrades. ^_^

 

Na razie z chirurgiczną precyzją założyłem dętke Continentala, zrobiłem dwie krótkie jazdy i póki co jest ok.

Wygląda, że rzeczywiście jakieś gówniane były te dętki... Ale aż 4? ehh

 

Pozdro!

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Otóż od pewnego czasu co wyjdę na rower wracam z gumą!:D raz nawet zmieniłem na trasie dętkę jednak nic to nie dało, bo po ok 10km znów miałem pane!!! sprawdzałem obręcz i wnętrze felgi i nie ma niczego co mogłoby powodować ciągłe przebijanie dętki. Dodam że rzecz ma miejsce dopiero od jakiegoś czasu (tydzień?)

 

W związku z tym szukam przyczyny. Skoro na feldze i oponie nie znalazłem niczego co mogłoby powodować dziury (dodam że to bardzo małe dziury, bardzo powoli schodzi powietrze, potrafie przejechać ok. 15km od momentu kiedy zauważę ubytek powietrza do całkowitego opróżnienia)

 

Zastanawiam się czy to może być spowodowane stanem opony, tylko nie bardzo mi się chce w to wierzyć bo ma ona dopiero ok. 2500km przebiegu- jest to opona Author Silick Road Panaracer 28''.

Po wyglądzie bieżnika nie widać zbytniego zużycia.

 

Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo wydałem już sporo na dętki i nie mogę nigdzie dalej jechać, a na dodatek jest to bardzo denerwujące!! ;):)

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie;))

Napisano

Witam ;)

Tez mialem taki problem okazalo sie ze detka byla za mala!

Zawsze jak kupujesz detke lepiej sprawdz czy kupujesz odpowiedni rozmiar albo popros o rade sprzedawcy :)

Napisano
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo wydałem już sporo na dętki i nie mogę nigdzie dalej jechać, a na dodatek jest to bardzo denerwujące!! :wacko:;)

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie;))

 

 

Witam,

 

mam dwa proste sposoby. ( I założę się, że to jest powód, bo miałem ten sam problem)

 

a) NAPRWAWDĘ dokładnie przejrzyj oponę, podkreślam dokładnie. Ja dopiero za 3 razem, wydawalo mi się bardzo precyzyjnego oglądania znalazłem szkło wielkości, dosłownie małej drzazgi. Oczywiście zrob to z jednej i drugiej strony :)

 

B) Zainwestuj w porządne dętki Continentala (pamiętaj o dobrym rozmiarze). Ja na nich jeżdżę i pomimo, że mam szosówki nic się z nimi nie dzieje. Sam jestem w szoku ile potrafią przetrzymać :)

 

Jeśli to nie pomoże to powiedz, będziemy myśleć dalej.

 

Pozdro!

Napisano

Dokladnie. Wlasnie dzis wyciagnalem z klocka opony szklo, praktycznie ledwo wyczuwalne palcem. Szukalem kilka razy bo na detce widzialem 3 naklucia, z ktorych tylko jedno puszczalo powietrze, i to tak ze cisnienie schodzilo w 24h. I za ntym razem zauwazylem ciecie na klocku, w ktorym tkwil calkiem spory kawalek szkla. Od wewnatrz bylo to ledwo zauwazalne palcem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...