Skocz do zawartości

[Rama]Gary Fisher - gdzie to kupic?


Marc1n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam generalnie ram Garego nowych lub prawie nowych, no ale niestety widze, ze na naszym rynku z tym kruchu. Napisalem do SkiTeamu, jako dystrybutora, ze jestem zainteresowany kupnem, ale mnie olali. Czy ktos wie moze czy w jakims oddziale SkiTeam lub innych sklepach leza samodzielne ramy tego producenta do kupienia? Szukam modeli w rozmiarze L z najwyzszej serii sztywniakow na ALU Platinum series ZR9000 ew. fulli, np. Procalibra/Supercalibra. Czy ktos sie moze dowiadywal i ma jakies informacje? Bylbym wdzieczny za podzielenie sie nimi...bo mi tylko Genesis lezy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro dość regularnie pojawia się ramka BigSur w rozmiarze 19" - nówka z malowaniem 2008.

Do ubiegłego roku Gary Fisher robił ramy z geomrtrią Genessis, do których nie trzeba było specjalnych widelcy, od tego roku (2009) GF to ramy z geo Genessis - 2 i do niech wymagane są amortyzatory z większym offsetem (oznaczone jako G-2 lub Genessis-2) i są problemy z ich zakupem - przynajmniej w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genesis 2 jest uzywana od 2007 roku. A różni się od genesis własnie większym offsetem widelca, który był głównym powodem trudnego prowadzenia po łuku w przypadku jedynki.

 

Tak czy siak kupując jakiekolwiek genesis by w pełni z niej korzystac trzeba miec odpowiedni do niej widelec. Czy to 26", czy 29" koła tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro dość regularnie pojawia się ramka BigSur w rozmiarze 19" - nówka z malowaniem 2008.

Do ubiegłego roku Gary Fisher robił ramy z geomrtrią Genessis, do których nie trzeba było specjalnych widelcy, od tego roku (2009) GF to ramy z geo Genessis - 2 i do niech wymagane są amortyzatory z większym offsetem (oznaczone jako G-2 lub Genessis-2) i są problemy z ich zakupem - przynajmniej w Polsce

Ale ten BigSur jest paskudny, czerwony kolor na calej ramie - mi nie leży :)

Co do widelca i co to zmienia - w sumie Genesisa używam teraz i jakoś nie czuje, tego gorszego prowadzenia się na łuku, albo poprostu się przyzwyczaiłem. Ale i tak o niebo lepiej czuje się na moim Garym niż na masie rowerów które przez moje ręce przeszły. Ciekawe tylko, czy ew. jak kupiłbym sobie FOXa kiedyśtam, to szło by za jakiś czas ściągnąć do niego korone ze stanów i za ile.

SkiTeam nie jest już dystrybutorem Garego , pytaj w SSC :

http://www.ssc.pl/

O dzięki, nie wiedziałem

A co do opłacalności Garego - jak się przejedziesz to sam uznasz czy się ogarnia czy nie. Genesis to mocno charakterystyczna geometria :D A na reszcie podzespółów aż takiej biedy nie ma w stosunku do ceny - nie ma co przesadzać

A co do G2, cytując test Garego Supercalibra:

Jeśli chodzi o G2 i zwiększony offset przedniego widelca, to szczerze mówiąc trudno nam było wyizolować jakieś szczególne zachowanie roweru wynikające właśnie z tej modyfikacji. Może ponownie, gdybyśmy mieli obok drugi rower z tradycyjnym widelcem do bezpośredniego porównania?
Więc niewiem co sądzić :D

 

1699PLN za Rame i jeżeli się kupuje Rame to za dodatkowe 1699PLN Fox F100RL z tym offsetem pod G2. Aha, rama to BigSur2008 czyli ta czerwona paskuda. No cóż - SSC.pl okazji raczej nie robi >_>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cytat z Allegro:

Rama pochodzi z wymiany gwarancyjnej, nie był na niej składany jeszcze rower. Dotychczasowy właściciel w trakcie wymiany gwarancyjnej nabył rower 29" w związku z tym wynikła konieczność sprzedaży tej ramy. Gwarancja (dożywotnia) oczywiście jest.

 

Połamałem już 2 ramy GF co prawda Wahoo. Teraz czekam na 3. Łamią się jak zapałki w tym samym miejscu czyli na spawie sztycy podsiodłowej z poziomą rurą. GF wymienia bez gadania bo wie że wypuścił bubla. Oglądałem nowe ramy i niby teraz jest troche krótsza rura od spawu do zacisku a w BigSurze jest już inny profil tego miejsca wiec może troche dłużej wytrzyma, ale stare ramy dla bikera 80+kg sie nie nadają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ładny odkop :)

 

General - jak się używa zapewne za krótkiej sztycy to takie są skutki...niestety Gary ma cholernie długi komin podsiodłówki co wymusza zakup dłuższej sztycy niż normalnie.

 

Co do pierwszej ramy to mogę się zgodzić, ale sztyca była oryginalna, do znacznika było jeszcze ze 2 cm i rama poszła po 2 latach. W nowej kupiłem najdłuższą jaką mogłem dostać i sięgała 2cm poniżej dolnego spawu. A i tak rama zaczęła delikatnie pękać.

dsc03851ea.jpg

p1060065.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli najdłuższa sztyca jaką możesz dostać (czyli przynajmniej 400 mm) sięga 2 cm. ponizej dolnego spawu to obawiam się, że jeździsz na zbyt małej ramie.

Jeśli by sięgała 6 cm. poniżej i była dokładnie spasowana, to pewnie by nie pękło.

Ale zgadzam się, że przy 2 cm poniżej spawu, i dokładnie spasowanej sztycy, nie powinno pęknąć (czyli lipa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z Allegro:

Rama pochodzi z wymiany gwarancyjnej, nie był na niej składany jeszcze rower. Dotychczasowy właściciel w trakcie wymiany gwarancyjnej nabył rower 29" w związku z tym wynikła konieczność sprzedaży tej ramy. Gwarancja (dożywotnia) oczywiście jest.

 

Połamałem już 2 ramy GF co prawda Wahoo. Teraz czekam na 3. Łamią się jak zapałki w tym samym miejscu czyli na spawie sztycy podsiodłowej z poziomą rurą. GF wymienia bez gadania bo wie że wypuścił bubla. Oglądałem nowe ramy i niby teraz jest troche krótsza rura od spawu do zacisku a w BigSurze jest już inny profil tego miejsca wiec może troche dłużej wytrzyma, ale stare ramy dla bikera 80+kg sie nie nadają.

Pozdrawiam

 

Akurat ta rama która pękła to poszła na dolnej rurze tylnego trójkąta, przy suporcie. Ta nowa nadal jest do kupienia, ale z wystawianiem na allegro poczekam do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...