Skocz do zawartości

[Hamulec Tarczowy] Tektro Auriga comp


Konraad

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Otóż mam taki problem. Ważę 70kg i mam tarcze z przodu 160mm z hamulcem hydraulicznym Tektro Auriga Comp i nie postawi mnie dęba. Wydaje mi się że trochę za słabo hamuje. Ja wiem że hamulce tarczowe mają inną modulację niż V'ki. ale bez przesady nie wiem jak bym wcisną tą klamkę to i tak mnie dęba nie postawi.

Napisano

Kondraad - odpowietrz hamulec i/lub zmień klocki i/lub zmień tarczę na 180 albo 203mm.

 

cuma - przy prawej klamce hamulcowej masz pokrętło baryłkowe, wykręć je trochę i dokręć kontrę.

  • Mod Team
Napisano
(...) zmień tarczę na 180 albo 203mm.

 

No bez jaj przy tej wadze powinno go wyszczelić w kosmos na 160 :( no chyba ze to taki hamulec ale pozytywnie sie o nim wypowiadaja. Ja mam "Luise" na 160 i nie musze sie wysilac zeby mi tyłzaczą latać a jak bym sie przyłożył pewnie bym robił za pocisk balistyczny:P Waze jakieś 65.

 

nie ma co zmieniać tarczy nie potrzebnie tylko sie zając klockami moze zawalone czyms? tłuste czy coś i odpowietrzyć i ma być.

 

w tylnym kole i hamuje nie za bardzo a chciałbym żeby hamowało lepiej

 

no zalezy naciąg linki sie sprawdzi tylko jak klamka dochodzi do kiery ... jezeli juz czuje opor a hamulec nie hamuje to nie wina naciągu tylko klocków. Jezeli to jakies marne mechaniki pewnie sie kloczek troszke skonczył i trzeba podregulowac.

 

Najlepiej zamienic na hydraulike albo dobre V'ki niz takie tarcze. Taka to juz zabawa z tarczami ze jak sie je przypadkiem czymś wypapla to spowalniaja w najlpszym wypadku :)

Napisano

Piwoty czyli chodzi wam o obrót na kole ??

 

Mam pytanko jeszcze jestem osobą dorosłą czy nie jest za mały dla mnie ten rower ??, kierownice lub górną ramę mam przy pasie

przy kole 26"

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

witam, pozwólcie ze się podepnę,

ostatnio z powodu zalania tarcz jakimś olejem w celu ich wyczyszczenia musiałem rozebrać Tektro Auriga comp 160 i je wyczyścić, otóż wyjąłem kola, ładnie wyczyściłem benzyna ekstrakcyjna tarcze, a następnie nie wyjmując klocków ze swojego miejsca za pomocą materiału i specjalnej 'chudej' szczoteczki wyczyściłem i je, wszystko wyschło, wtedy złożyłem to do kupy i na pierwszy rzut oka wszystko grało, jednak gdy wyszedłem na test, hamulce wyraźnie straciły swoja moc, a lewa klamka pozwala się dociskać o wiele bardziej, niż było to wcześniej, jednak nie czuć już tego oleju, czy to możliwe, ze przy wyjęciu tarcz ze swojego miejsca rozregulowałem coś? będę wdzięczny za odpowiedzi. :(

  • Mod Team
Napisano

Nie nic nie rozregulowałeś :D Poprosty po czyszczeniu tarczy tak czasami jest ze pozostają jakies zanieczyszczenia. Nalzey sie przejechać jakies 20 km czesto hamując w rozny sposob. Ja jak czysciłem tarcze tez spadła siła haowania ale wrociła do normy :D

Napisano

Proponuje wyczyścic klocki w kąpieli z acetonu technicznego oraz tarcze

miałem podobny problem z przodu po smarowaniu amorka troche oleju spłyneło na tarcze i brak hamowania , po kapieli i lekkim potraktowaniu pilnikiem klosków hamulce jak żyleta

Napisano

dzięki za rady, pomyślałem, ze dla pewności jeszcze raz przeczyszczę to porządnie, wyjmując klocki, i to za pomocą któregoś z preparatów przeznaczonych do smarów silnikowych, wtedy na pewno podziała. :)

pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

Witam mysle nad zamontowanie tektro auriga, znalazłem 2 ale nie wiem czym sie roznia.

 

Ten --> http://allegro.pl/item694096376_hamulec_hy..._mm_okazja.html poza tym ze jest u niezbyt miłego sprzedajacego ma poziomo zbiorniczek wyrównawczy i ma dzielona obejme

 

Ten --> http://allegro.pl/item700689979_hamulec_db...uriga_comp.html jest drozszy ma zbiorniczek pionowo i nie ma dzielonej obejmy.

 

Jeden jest auriga a drugi auriga comp. I czym one sie roznia ?? czy tylko zasadniczo niczym poza wygladem ??

 

Ten tanszy ma tarcze 203 albo jest przeznaczony do hadcoreowej jazdy albo jest słabszy i tarcza nadrabiaja. Zaciski wygladaja na inne w obu hamulcach.

Napisano

Witam ponownie! Mam następne pytanie. Czy wie ktoś jakie, są oryginalne klocki hamulcowe w tych hamulcach? I jakie mi polecacie takie żeby lepiej hamowały, czyli mocniej. :woot:;)

Napisano

Dzięki wielkie Schwefel. A czy te co mi pokazałeś będą lepiej hamowały, niż te oryginalne ??

 

Najlepiej jak by mi ktoś polecił klocki do 80zł z jak najlepszą siła hamowania i najlepszym odprowadzeniem ciepła jak za tą cenę. :) No i żeby żywotnoś też nie była taka ze ja przejadę 2k i muszę je wymienić :)

Napisano

A czy ktos z Was odpowietrzal juz moze te Auriga Compy? na pierwszy rzut oka podobne motywy jak w avidzie - czyli srubki do zbiorniczkow wyroownawczych.. ale czy taka sama srednica gniazda? ten sa gwint itp itd? a moze nic nie trzeba wkrecac?

Napisano
Dzięki wielkie Schwefel. A czy te co mi pokazałeś będą lepiej hamowały, niż te oryginalne ??

Te spiekane Accenty miałem właśnie w SH 525 i hamowały świetnie w porównaniu do seryjnych klocków żywicznych. Teraz dojeżdżam już drugi komplet i będę kupował do testu Kool-Stopy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...