Skocz do zawartości

[koła] Mavic Crossride czy Deore XT/Mavic xc717/DT revolution


brauli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nikt Ci nie powie które są lepsze, bo wybierasz między kompletnie różnymi filozofiami budowy kół, z których każda ma zwolenników i przeciwników. Masz do wyboru kulki vs. maszyny, 20 vs. 32 szprychy, zaplot fabryczny vs. zaplot ręczny, szprychy płaskie vs. cieniowane. Sam musisz się zastanowić na czym najbardziej Ci zależy.

Pozdrawiam

PS Osobiście skłaniałbym się do Crossride

Napisano
to ja mam ważne pytanie: czy model crossridów 2008 rożni się od 2009? jak tak to czym?

Mocowaniem szprych do piasty, co daję większą sztywność oraz są lekko lżejsze od 2008. Poza tym, kompletnie niczym się nie różni.

Napisano

To zależy od Ciebie i twojej kasy- czy nie wolisz tych 100zł wydać na coś innego jak opony etc. Ja osobiście bym wziął 2009, bo mocowanie tarczy mi się bardziej podoba i kwestia niby większej sztywności i mniejszej wagi :D

Napisano

Jak pod v-ki to bierz Crossride z przednim zaplecionym na słoneczko ^^ Widziałem takie w sektorze w Łodzi, bombowo wyglądają i sam bym ze swoją wagą (75 kg) na takich śmigał gdybym miał rower z v-kami. Co do tematu, to mam małe porównanie bo jeden komplet kół to Crossride disc a drugi jest złożony na piastach Deore, obręczach Rigida Taurus 2000 i szprychach Sapim Laser (przód) i Race (tył) więc wcale nie gorszy od tych co proponujesz. Na Mavicach zdecydowanie lepiej mi się jeździ - koła są sztywniejsze i odczuwa się wrażenie jakby same same niosły ;)

 

BTW, jak są mocowane szprychy do piast w CR'09?

Napisano

wie ktoś ile ważą crossridy 2008 pod v-brake?

i dużo model 2009 jest wytrzymalszy od 2008, żeby dać więcej o 150zl?

Napisano

Kiedy składałem rower, miałem ten sam dylemat- albo crossride albo taki set jak napisałeś ( pod hamulce tarczowe).

Padło na Crossridy. Jeżdże już 3 lata i powiem że na cene 549zł za komplet to bardzo dobre koła. Stosunkowo lekkie, jednocześnie mocne (waże 80kg i nie oszczędzam. Dodam jeszcze że ludzie w 4x na tym startują:thumbsup:. Sztywne podłużnie, ale na boki już nie jest tak wesoło. Najbardziej cieszy mnie to że są całkowicie bezobsługowe! Ani razu nie kasowałem żadnego luzu na łożyskach, szprychy wciąż mocno naciągnięte jak w nowych. Kręcą się leciutko:)

 

Co do drugiego zestawu to wychodzi lżej, ale też drożej. Obecne mavici xc717 kiedyś się nazywały x317( pod tarcze), albo x517( pod v-ki)- to jest dokładnie to samo. uwaga! nie dzisiejsze xc317,ale stare x317!!! poszukaj gdzies w sklepach. Może sprzedawca będzie chciał się pozbyć starocia i sprzeda taniej. Ja już miałem nawet kupione właśnie obręcze x317 i miałem zamiar składania takich kółek jak proponujesz, ale sprzedałem obie po 90 zł za sztuke (srebrne, nóweczki!) i wybór padł na crossridy:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28856493952490d8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc99448bdadd00dc.html

 

Naklejki zerwałem, bo sprawiały tandetne wrażenie:)

Napisano

Mam crossride pod v-ki od niedawna. Model 2008. Przejechałem 250 km i powiem tylko, ze jutro wiozę je do centrowania. :/ Moja waga to 80 kg. 65% przebiegu zrobiłem na asfalcie. Poprzednie koła z dużo niższej półki po przejechaniu 1500km trzymały się prosto. Fakt, wygląd, piasty z maszynowymi łożyskami, waga - to plus Mavic-ów. Zobaczymy jak teraz będzie po centrowaniu - jak szybko problem wróci- być może trochę za mocno szalałem na nowych kółkach - nie mogłem się nacieszyć :D

Napisano

Mam Crossride 2009 na których przejechałem 400 km i jestem bardzo zadowolony.Moja waga 72 kg. Zero problemów z centrowaniem itd. Jedyna rzecz ,która jest na mały minus to , że są wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Polecam

Napisano

jeśli ktoś używa z v-brejkami ustawionymi na styk, to może stwierdzić że mu się lekko scentrowały. Ja używam z tarczówkami. Fakt faktem jest delikatne bicie ale nie na tyle mocne żeby w czymkolwiek przeszkadzało. Szprychy sa naciągnięte tak samo mocno od nowości. Ja waże 80kg, czyli z rowerem, ubraniem pawie 100. Pięć razy dośc mocno katowałem koła po Sudetach i wszystko działa:) Przypominam że niektórzy zawodnicy ścigają się na tych kołach w 4x...

Napisano

Mi się udało skrzywić tylne koło crossride. Jechałem 25-30 na godzine i nie wyszedł mi podskok. Uderzyłem tylnim kołem w krawężnik. Dostało 2 milimetrowego bicia bocznego oraz dwie szprychy obróciły się o 90 stopni. Pewnie gdyby nie v-brakei nie zauważyłbym tego tak szybko :)

Napisano

Na jakich oponach jechałeś i z jakim ciśnieniem?

 

Ja na swoich topornych Rigidach, które powinny być dużo słabsze niż Crossride, i Smart Samach na 3.8bar-a, zrobiłem już taki skok z 2/3 razy i po kole ani trochę tego nie widać...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...