brauli Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 witam! mam zamiar zakupić nowe koła na wyścigi XC i Maratony, waże 75kg, zastanawiam się nad : http://bikeserwis.pl/?p=productsMore&i...--26-!!! i http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1450 może pomożecie mi w wyborze? jakieś opinie? koła na mavic xc717 są droższe o 120zł ale i lżejsze o prawie 100g, warto? jak z toczeniem? wytzrymałością? sztywnością? czekam na sugestie
creative1989 Napisano 6 Kwietnia 2009 Napisano 6 Kwietnia 2009 Jeśli nie zależy ci bardzo na wadze to IMO lepiej Crossride- koła bardziej pewne i w swoja cena robi swoje(jakość/cena)
AlzaiL Napisano 9 Kwietnia 2009 Napisano 9 Kwietnia 2009 witam, może ktoś jeszcze coś powie na temat tych dwóch zestawów, konkretnie, który lepszy
creative1989 Napisano 9 Kwietnia 2009 Napisano 9 Kwietnia 2009 witam, może ktoś jeszcze coś powie na temat tych dwóch zestawów, konkretnie, który lepszy Zależy co znaczy lepsze. Umiesz czytać ze zrozumieniem? post wyżej
nevermind Napisano 10 Kwietnia 2009 Napisano 10 Kwietnia 2009 Nikt Ci nie powie które są lepsze, bo wybierasz między kompletnie różnymi filozofiami budowy kół, z których każda ma zwolenników i przeciwników. Masz do wyboru kulki vs. maszyny, 20 vs. 32 szprychy, zaplot fabryczny vs. zaplot ręczny, szprychy płaskie vs. cieniowane. Sam musisz się zastanowić na czym najbardziej Ci zależy. Pozdrawiam PS Osobiście skłaniałbym się do Crossride
brauli Napisano 10 Kwietnia 2009 Autor Napisano 10 Kwietnia 2009 to ja mam ważne pytanie: czy model crossridów 2008 rożni się od 2009? jak tak to czym?
creative1989 Napisano 10 Kwietnia 2009 Napisano 10 Kwietnia 2009 to ja mam ważne pytanie: czy model crossridów 2008 rożni się od 2009? jak tak to czym? Mocowaniem szprych do piasty, co daję większą sztywność oraz są lekko lżejsze od 2008. Poza tym, kompletnie niczym się nie różni.
brauli Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Napisano 11 Kwietnia 2009 a warto dac za crossride(2008) 500zl niz za crossride(2009) 600zł?
creative1989 Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 To zależy od Ciebie i twojej kasy- czy nie wolisz tych 100zł wydać na coś innego jak opony etc. Ja osobiście bym wziął 2009, bo mocowanie tarczy mi się bardziej podoba i kwestia niby większej sztywności i mniejszej wagi
brauli Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Napisano 11 Kwietnia 2009 ja mam na myśli crossride pod v-brakei
madek Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 roznia sie jeszcze obreczami, maja troche inny profil
ulvgar Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 Jak pod v-ki to bierz Crossride z przednim zaplecionym na słoneczko ^^ Widziałem takie w sektorze w Łodzi, bombowo wyglądają i sam bym ze swoją wagą (75 kg) na takich śmigał gdybym miał rower z v-kami. Co do tematu, to mam małe porównanie bo jeden komplet kół to Crossride disc a drugi jest złożony na piastach Deore, obręczach Rigida Taurus 2000 i szprychach Sapim Laser (przód) i Race (tył) więc wcale nie gorszy od tych co proponujesz. Na Mavicach zdecydowanie lepiej mi się jeździ - koła są sztywniejsze i odczuwa się wrażenie jakby same same niosły BTW, jak są mocowane szprychy do piast w CR'09?
creative1989 Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 BTW, jak są mocowane szprychy do piast w CR'09? Tak samo jak w 2008, tylko, że coś tam zostało bardziej dopracowane
brauli Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Napisano 11 Kwietnia 2009 wie ktoś ile ważą crossridy 2008 pod v-brake? i dużo model 2009 jest wytrzymalszy od 2008, żeby dać więcej o 150zl?
creative1989 Napisano 11 Kwietnia 2009 Napisano 11 Kwietnia 2009 rowerowawaga | google | mavic Jak mamy Ci to sprawdzić niby? Robić dropy coraz to większe i sprawdzać, który przy jakiej wysokości "pójdzie"?
jedrekxc Napisano 12 Kwietnia 2009 Napisano 12 Kwietnia 2009 Kiedy składałem rower, miałem ten sam dylemat- albo crossride albo taki set jak napisałeś ( pod hamulce tarczowe). Padło na Crossridy. Jeżdże już 3 lata i powiem że na cene 549zł za komplet to bardzo dobre koła. Stosunkowo lekkie, jednocześnie mocne (waże 80kg i nie oszczędzam. Dodam jeszcze że ludzie w 4x na tym startują. Sztywne podłużnie, ale na boki już nie jest tak wesoło. Najbardziej cieszy mnie to że są całkowicie bezobsługowe! Ani razu nie kasowałem żadnego luzu na łożyskach, szprychy wciąż mocno naciągnięte jak w nowych. Kręcą się leciutko:) Co do drugiego zestawu to wychodzi lżej, ale też drożej. Obecne mavici xc717 kiedyś się nazywały x317( pod tarcze), albo x517( pod v-ki)- to jest dokładnie to samo. uwaga! nie dzisiejsze xc317,ale stare x317!!! poszukaj gdzies w sklepach. Może sprzedawca będzie chciał się pozbyć starocia i sprzeda taniej. Ja już miałem nawet kupione właśnie obręcze x317 i miałem zamiar składania takich kółek jak proponujesz, ale sprzedałem obie po 90 zł za sztuke (srebrne, nóweczki!) i wybór padł na crossridy: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28856493952490d8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc99448bdadd00dc.html Naklejki zerwałem, bo sprawiały tandetne wrażenie:)
Houston Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Mam crossride pod v-ki od niedawna. Model 2008. Przejechałem 250 km i powiem tylko, ze jutro wiozę je do centrowania. :/ Moja waga to 80 kg. 65% przebiegu zrobiłem na asfalcie. Poprzednie koła z dużo niższej półki po przejechaniu 1500km trzymały się prosto. Fakt, wygląd, piasty z maszynowymi łożyskami, waga - to plus Mavic-ów. Zobaczymy jak teraz będzie po centrowaniu - jak szybko problem wróci- być może trochę za mocno szalałem na nowych kółkach - nie mogłem się nacieszyć
montada Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Mam Crossride 2009 na których przejechałem 400 km i jestem bardzo zadowolony.Moja waga 72 kg. Zero problemów z centrowaniem itd. Jedyna rzecz ,która jest na mały minus to , że są wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Polecam
Sekman Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 A jak sie maja crossride do bikera 80kg? 20 szprych, z przodu sloneczko, wytrzymaja katowanie przy XC?
montada Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Tak się mają: http://www.harfa-harryson.com.pl/new/stron...obciazenie.php5
egpaulus Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Miałem identyczny dylemat! Wybrałem Crossridy czy dobrze to się niestety dopiero okażę Aha i kupiłem model 2008 poskąpiłem:D
jedrekxc Napisano 16 Kwietnia 2009 Napisano 16 Kwietnia 2009 jeśli ktoś używa z v-brejkami ustawionymi na styk, to może stwierdzić że mu się lekko scentrowały. Ja używam z tarczówkami. Fakt faktem jest delikatne bicie ale nie na tyle mocne żeby w czymkolwiek przeszkadzało. Szprychy sa naciągnięte tak samo mocno od nowości. Ja waże 80kg, czyli z rowerem, ubraniem pawie 100. Pięć razy dośc mocno katowałem koła po Sudetach i wszystko działa:) Przypominam że niektórzy zawodnicy ścigają się na tych kołach w 4x...
Paweł-Sz Napisano 16 Kwietnia 2009 Napisano 16 Kwietnia 2009 Mi się udało skrzywić tylne koło crossride. Jechałem 25-30 na godzine i nie wyszedł mi podskok. Uderzyłem tylnim kołem w krawężnik. Dostało 2 milimetrowego bicia bocznego oraz dwie szprychy obróciły się o 90 stopni. Pewnie gdyby nie v-brakei nie zauważyłbym tego tak szybko
creative1989 Napisano 16 Kwietnia 2009 Napisano 16 Kwietnia 2009 Na jakich oponach jechałeś i z jakim ciśnieniem? Ja na swoich topornych Rigidach, które powinny być dużo słabsze niż Crossride, i Smart Samach na 3.8bar-a, zrobiłem już taki skok z 2/3 razy i po kole ani trochę tego nie widać...
Paweł-Sz Napisano 16 Kwietnia 2009 Napisano 16 Kwietnia 2009 Całkiem możliwe że to przez opony bo były maxxisy flyweight na kołach a ciśnienie około 4 bary
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.