Witam
Po kradzieży mojej Meridy postanowiłem zaleczyć smutek i zakupić nowy rower.Niedawno stałem się właścicielem - Centurion Backfire 500. Po wielu wycieczkach do sklepów rowerowych w Łodzi na tapecie pozostały dwa modele: Specialized i Centurion. Spec w tej samej cenie był cięższy i na słabszym osprzęcie a po pierwszych przymiarkach na Centurionie czułem się lepiej, jakbyśmy się znali od dłuższego czasu.Wybór padł na Centuriona. Cena wyjściowa roweru to 2159 zł. Ja w wyniku przeceny zapłaciłem 1750zł. Rama 46 cm - 18" . Marka dość mało rozpowszechniona w Polsce. Być może dlatego iż przedstawiciel Centuriona pojawił się w Polsce dopiero 2 lata temu. W Łodzi w tym roku sprzedano około 200 rowerów Centurion i właściciele są podobno zadowoleni. Ja po przejechaniu pierwszej stówy... również.
Specyfikacja:
Centurion Backfire 500
Cena katalogowa: 2159,00 zł
Waga: 12,6 kg
Rama (materiał): MTB Basic, AL 6061 butted
Rozmiary: 37, 41, 46, 51, 56 cm
Amortyzacja:
Widelec: SR Suntour SF7-XCR, 80 mm, blokada skoku
Napęd:
Przerzutka przednia: Shimano Deore
Przerzutka tylna: Shimano Deore XT
Korba: Shimano Deore, 44/32/22 Z. / teraz slx
Środek suportu: Shimano UN-26C13
Kaseta: Shimano HG50-9, 11-32 T.
Lańcuch: Shimano HG53
Koła:
Piasta przednia: Shimano Deore / teraz slx
Piasta tylna: Shimano Deore / teraz slx
Obręcze: Alexrims Racer's Edge Adventurer
Szprychy: DT Stainles 2.0
Opony: Pogo Kardung-La
Kontrola:
Manetki: Shimano Deore Rapidfire 3x9
Dźwignie hamulca: Tektro MT2.0 / teraz slx
Hamulec przedni: Tektro M730 / teraz slx
Hamulec tylny: Tektro M730 / teraz slx
Kierownica: Procraft Riser AL
Mostek: Procraft AL 17°
Stery: FSA
Siodełko: Velo-Centurion Sport
Sztyca: Procraft SP-600, 31.6 mm
Kolor: matowy szaro-magnezowy
Po zakupie doszedłem do wniosku iż zaoszczędzone na obniżce pieniądze przeznaczę na hydraulikę slx'a a jeszcze parę groszy na korbę slx'a . Nie świadczy to że korba działała źle. Wiedziałem,że jeśli teraz nie wydam tego co zostało to pójdzie na inne rzeczy. Minusem roweru są hamulce Tektro. Działały kiepsko i próby regulacji nie zmieniły nic.To co chwalę w rowerze to bardzo dobrze współpracujący napęd . Wszystkie komponenty z jednej grupy. Całkiem niezła jest też waga roweru jak na tę cenę - tak przynajmniej mi się wydaje. Myślę ,że jest to niezła baza początkowa do przyszłej rozbudowy. Z hamplami slx'a naprawdę dobrze się tym jeździ. Ogólnie określił bym rower jako "miękki" - rama dobrze amortyzuje i przenosi mało drgań. Jest dość komfortowy na trasach leśnych a opony sprawują się dobrze w trudnym terenie choć nie jest to górna półka.Rower bardzo dobrze skręca. Nie ma mowy o jakiejkolwiek nerwowości.Dzięki długiej rurze górnej ramy jeździmy w pozycji sportowej a mała odległość między kołami powoduje,że bardziej zadowoleni będziemy z niego w terenie niż na długiej prostej . Jeśli zamienię jeszcze w przyszłości amortyzator na Rebę myślę ,że będę się jeszcze długo cieszył z wojownika. Po następnych kilometrach ciąg dalszy... Ciekaw jestem opinii pozostałych użytkowników marki Centurion. Pozdrawiam i zapraszam galerii.
http://img90.imageshack.us/my.php?image=centurioneb6.jpg
http://img380.imageshack.us/my.php?image=218zr2.jpg
http://img380.imageshack.us/my.php?image=215tj8.jpg
http://img385.imageshack.us/my.php?image=216xv6.jpg
http://img385.imageshack.us/my.php?image=217ho5.jpg
I jeszcze słów parę na temat historii firmy http://www.bikeboard.pl/index.php?d=tematy...27&art=3117