Skocz do zawartości

[koła] Tylne koło wpada w wibracje podczas hamowania


wojtekkrakow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po modernizacji sporej części roweru zaczynam powoli go testować, regulować itd. Podczas hamowania tylne koło wpada w b. silne wibracje, i przenosi to na tył ramy, dzieje się to tylko gdy zablokuje koła całkowicie i zablokowane koło trze i zaczyna drgać. Wpierw myślałem że to wina hamulców (również nowe Avidy J 3, ) i to ze nie dotarte, albo patent z pasta miedziana, przekopałem fora i nic. Podczas normalnego hamowania póki koło się nie zablokuje nic takiego nie występuje, hamuje płynnie, z ocieraniem tarcz jako tako się już uporałem, wszystko jest porządnie przykręcone, tarcza prosta (pomijam nie najlepszą skuteczność tylnego hamulca i gumowej klamki - ktoś nie_najlepiej zalał nowy hamulec, jak się nic nie zmieni trzeba będzie odpowietrzyć). Hamulce (według mojej teorii) nie są winne. Ściągnąłem koło, wziąłem do ręki i pociągnąłem po ziemi, zblokowane i szurając zaczyna skakać, a jak docisne mocniej do ziemi, to pojawiają się te drgania (wiadomo mniejsze, bo w ręce a nie na rowerze + mój ciężar) ale rozpoznaje że to te drgania. Nie wiem co jest grane, koło nowe, opona nowa (Michelin country trail 2,0) , obniżyłem trochę cisnienie w oponie, wyczułem minimalny spadek drgań, ale doprawdy marginalny. Czy możliwe aby jednak nowe koło nie było porządnie scentrowane? Może piasta? A może jakaś felerna opona? Myślałem że to przez bieŻnik dość rzadki, ale przypomniałem sobie że kiedyś już ich używałem i nic takiego sie nie dzialo (aczkolwiek na v-brakach). Będe wdzieczny za pomoc bo rozkladam rece i prawde mowiac jestem mocno wkurzony, wiele nowych czesci a z kazda jakies jaja.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jakieś dobre tylne koło i sprawdź czy szprychy nie są za luźno napięte. Sprawdź czy tarcza jest dokręcona jak należy. Sprawdź z inną oponą. Sprawdź czy jedna szprycha nie jest poluzowana. Jeśli masz odblaski to też je sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hudy - wszystko dokręcone, ustawione , jak tylko dobrze potrafie, odblasków nie mam, szprychy sprawdzilbym ale tutaj moja wiedza sie konczy,

pawellldef - na sucha jak podniose rower to nic nie ma, bo jak pisalem wyzej, podczas normalnego chamowanie, nawet bardzo mocnego nic sie nie dzieje , dopiero wibracje pojawiaja sie jak zablokuje tylne koło, wczoraj, na mokrym rozpedzilem sie , zablokowalem kolo i chcialem sie obrocic to tyl mało co nie zaczal podsakakiwac, po prostu opona nie jest w stanie zostawic rownomiernego sladu scierania za soba,

sztywnyjakszosow... - sprawdze, jezeli mysle o tym samym, aczkolwiek poza ram i korba wszystko jest nowe

 

Tak sobie teraz mysle ze moze opona nie jest zalozona zgodnie z kierunkiem, ale to byla by paranoja, stawiam na szprychy poki co

 

EDIT

co wazne, bo moze zle opisalem, jak mocno hamuje wszystko tip top, dopiero jak zablokowane kolo szoruje po ziemi, najpierw myslalem ze to tarcza itp, ale jak zejde z roweru i ciagne go za soba z zablokowanym kolem to jest to samo, tyl drga niemilosiernie i gdyby rower byl lzejszy to by pewnie podskakiwal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problemy są dopiero przy całkowicie zablokowanym kole, to stawiam na oponę. Sprawdź kierunek założenia opony. Możliwe też, że ta partia opon jest felerna i np pomieszali coś z mieszanką gumy, lub coś w tym stylu. Poszukaj jakiś informacji o problemach z tą oponą przez Google, może nie jesteś jedyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie tak porostu dzieje się przy hamulcach tarczowych. Hamulec łapie tarcze blisko piasty i obręcz minimalnie przesuwa się na szprychach i wraca do poprzedniego staniu powodując wibracje. Przy V-kach to nie występowało, ponieważ hamulce łapały koło za obręcz i nie cie nie przesuwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis wieczorem bede sprawdzal wszystko, ale jestem pewien ze tak po_prostu nie moze sie tak dziac tylko dlatego ze to tarcza. To nie jest normalne, bo to nie sa jakies tam wibracje, tylko b. duze drgania, bliskie tego by uniemozliwic jazde, juz widze jakis szybki zjazd na wyboistym terenie i to zablokowane koło ktore wariuje z tylu. Poza tym jak kolo hamuje nawet b. mocno, tak na styku przyczepnosci, wszystko gra tip top, dopiero jak zablokowane kolo jest dramat. Dzwonilem do serwisu, przez tel facet powiedzial mi, ze jest jeszcze taka mozliwosc ze adapter + zacisk nie wspolgra z rama i moga tam powstawac nieprawidlowe naprezenia, i moze to byc wina wlasnie adaptera. Ale to tez tak biore z przymrUzeniem oka z dwoch powodow: jak zejde z roweru, czyli jak rower jest nie obciazony, dzieje sie to samo, no moze w troche mniejszej skali, no i samo kolo jak wyciagne i pociagne po ziemi to jest to samo, ja mysle wlasnie ze to opona, ale za cholere nie rozumiem dlaczego, i co z nia jest nie tak.

Wieczorem dam znac co mi sie udalo zdzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nowe, opona nowa - zatem stawiam albo na oponę (bieżnik lub fabryczna wada - nierówność opony), albo na niewspółgranie opony z obręczą, które objawia się tym, że opona nierówno układa się na obręczy i występuje bicie góra-dół i/lub na boki. U mnie jest to samo z NN na obręczach DT X450; podczas gdy z Alexami Ace18 te same opony współpracowały wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus <_<

 

Opona była założonaprzeciwnie do kierunku, problem znikł w 80 %, wyjąłem klocki z zacisku i przejechałem papierem ściernym (coś mi się wydaje że przy montażu napędu, popryskałem przy okazji tarcze smarem, bo ślizgały się po tarczy) i znikło pozostałe 20 % .

Dzięki za cenne rady, skończyło się bez problemu, najbardziej bałem się że taka przypadłość ramy. Ale już jest ok, bardzo ok :D

 

salut!

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...