Skocz do zawartości

[klamki] carbon vs magnesium, wady i zalety


1415chris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wady i zalety? poziom czadowosci jedynie heh. waga? roznice minimalne. karbon zazwyczaj jest bardziej luibiany za swoj wyglad. luzy w obu zrobia sie takie same ;)

pytanie raczej ciut bez sensu bo to pierwszy model hampla hydraulicznego wogole ktory ma takie opcje klamek. zazwyczaj są alu lub karbonowe.

Napisano
pytanie raczej ciut bez sensu bo to pierwszy model hampla hydraulicznego wogole ktory ma takie opcje klamek. zazwyczaj są alu lub karbonowe.

to ze jest to pierwsza taka opcja hampla hy, to nie znaczy ze pytanie jest bez sensu, to tak jakby stwierdzic ze rozwazanie roznic pomiedzy tymi materialami nie ma sensu.... ;)

carbon ≠ magnesium, albo sie myle :thumbsup:

pozdrawiam

Napisano
to ze jest to pierwsza taka opcja hampla hy, to nie znaczy ze pytanie jest bez sensu, to tak jakby stwierdzic ze rozwazanie roznic pomiedzy tymi materialami nie ma sensu.... ;)

carbon ≠ magnesium, albo sie myle :thumbsup:

pozdrawiam

dla mnie pytanie jest bez sensu bo pytasz o KLAMKI. jaką ci ma ktos podac przewage jednych nad drugimi skoro r1 - jedyne hample na rynku z takim rozwiazaniem - dopiero wejda do obiegu nie mowiac juz o tym ze do testow praktycznych poza pierwszymi ochami i achami to jeszcze dalej.

no ale ciekawe co ci inni (teoretycznie) napiszą.

Napisano

Wadą klamek z karbonu jest to że są czarne, więc jak ktoś ma np. srebrną albo czerwoną ramę to nie będą pasować kolorystycznie.

 

Zaletą tych klamek jest z kolei to, że są czarne, więc jak ktoś ma czarną ramę to znakomicie zgrają się z kolorem owej ramy.

 

Natomiast wadą klamek z magnezu jest to że są srebrne, więc jak ktoś ma ramę np. czarną albo żółtą to również nie będą pasować kolorystycznie.

 

Aczkolwiek zaletą klamek z magnezu jest to, że są srebrne, więc jak ktoś ma srebrną ramę to świetnie będą z nią współgrać pod względem koloru.

Napisano

Pomijając mechaniczne właściwości obu materiałów kierowałbym się ergonomią.

Metalowe klamki są nieprzyjemne w dotyku w chłodne i wietrzne dni.

Jak ktoś jeździ długo bez rękawiczek to carbon będzie o tyle ciekawy, że dłonie od niego nie marzną.

Ja dlatego wybrałem carbonowe rogi (cięższe od aluminiowych), żeby jeździć latem bez rękawiczek.

Napisano

To co ostatnio znalazlem (wypowiedzi niektorych dystrybutorow) sugeruje ze temat, w kontekscie wyboru klamek formula r1 bedzie czysto teoretyczny.

 

Wyglada na to ze formula zastosowala filozofie Henrego Forda model T, masz do wyboru rozne kolory i opcje klamki pod warunkiem ze jest to kolor czarny a klamka jest z magnesium.

Nie mam nic przeciwko takiemu zestawowi, ale jak juz chce wydac takie pieniadze to chcialbym miec nieco wiekszy wybor (carbon lub magnesium) nie wspomne o kolorystyce. ;)

 

A moze formula ulatwia zadanie co do wyboru rodzaju klamki, ktora jest lepsza a ktora gorsza, oferujac magnesium bo jest po prostu lepszy od carbonu???

 

Pomijajac strategie marketingowa formuli, dalej interesuje mnie to jakie sa roznice, oprocz wizualnych (kopaczus-duzo mi to dalo do myslenia), pomiedzy tymi materialami w klamkach. Ktory z tych materialow jest wytrzymalszy, sztywniejszy, lzejszy itp?

 

Fakt tobo, na testy troche trzeba bedzie jeszcze poczekac, ale nie o to pytalem. Zdaje sobie sprawe ze magnesium w formuli i magurze to styczen/luty, ale to nie oznacza ze jak nie mozna sprawdzic w akcji to nie ma sensu dyskutowac o roznicach tych materialow (dla mnie pod katem wyboru).

Zatem dla mnie to ma sens, bedac bardziej precyzyjnym mialo sens, a teraz jest jak widac jest bez sensu :icon_mrgreen:

 

Pytanie pozostaje czysto teoretyczne i kazda zamieszczona wypowiedz nie bedzie miala wplywu na moja decyzje: ktore klamki wybrac ;)

 

pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...