Skocz do zawartości

[BR-M810] Shimano Saint 2009.


dejot

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, rozważałem wiele możliwości aż w końcu się zdecydowałem i po miesiącu już użytkowania z ręką na sercu mogę powiedzieć, że na wyborze swym się nie zwiodłem :D

 

Przekonał mnie do zakupu fakt, iż pojawił się owy model w sprzedaży zanim się zdecydowałem na zakup Juicy 7. Znalazłem ponadto bardzo ciekawą ofertę w cenie 360 zł bez tarczy (zacisk, przewód, klamka, zalane odpowietrzone na jedno koło).

 

No i jestem zachwycony :wub: Hamują jak żyletki. W porównaniu z tym na czym przywykłem jeździć to niebo. Nawet w porównaniu z J7 hamowały znacząco silniej. Na szczęście posiadają też dobrą modulację przez co nie działają jak katapulta :wub:, Jeżdżę na secie tarczy XT 203 przód i 180 tył. Klocki są metaliczne, jednak nie zanotowałem jeszcze żadnych dźwięków hamowania. W skrócie cud- miód - gorąco polecam :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, wreszcie jakaś opinia o nowych Saintach ;)

 

A jak klamka? Miękka/twarda?

I jak działają regulacje? Szeroki zakres czy raczej nic nie wyszło ?

Jakieś dłuższe i strome zjazdy w górach ze sporą ilością hamowania zaliczyły?

 

Jeśli by się dało to do Juicy 7 porównać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka ;)

Sam zacisk jest już zważony na rowerowej wadze ;)http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...14&art=1700

Czyli 3 gramy cięższe od XT. Z mojej perspektywy warto ;) Przewód to SM-BH80-SB. Z tyłu zaś użyłem zastępczo SM-BH63 i też działa - jednak (być może za tą przyczyną) ma się wrażenie że klamka jest trochę bardziej miękka. W każdym razie działa bez problemów:)

 

Klamki - uważam że są twardsze niż w 485. Niestety nie mam więcej porównania.... Mało doświadczeń z hamulcami hydraulicznymi:)

 

Ostatnio miałem okazję przejechać się na J7 i uważam że moje sainty hamują większą siłą na takich samych tarczach ;)

 

Regulacje... Hmmm jakoś tak u mnie z tymi regulacjami wychodzi że nie mogę się nimi nacieszyć - co się za nie zabiorę to wychodzi że tłumienie powrotu najmniejsze jest najbardziej komfortowe, klamka najlepiej jak jest najbardziej oddalona a free stroke ustawiony zostaje na zero i takie to regulacje.... Po prostu są. odległość można ustawić w bardzo znaczącym zakresie, free stroke także (pry jego zmianie zmienia się jednocześnie odległość dźwigni żeby za dużo się nie motać. W każdym razie nie używam ;)

 

Niestety nie zaliczyłem na nich jeszcze gór ale jak tylko się to zdarzy zdam relację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Skusiłem się i zakupiłem parę Saintów. Zajmą miejsce "soczystych siódemek", z którymi współpraca mi się nie układała. Póki co dotarł do mnie przedni hampel, a na tył jeszcze czekam.

Od strony wizualnej przegrwają z Juicy. Wyglądaja plastikowo i pokracznie. Nie pomaga matowy kolor i spore oczoj...ne logo na zacisku. Złote pokrętło też ine przypada mi do gustu, ale... ponoć de gustibus et coloribus non disputandum est no i nie na wyglądzie mi zależało. Klamka nie ma dwuczęściowej obejmy, co czyni montaż i demontaż bardziej pracochłonnym niż w przypadku Avidów. Z drugiej jednak strrony, obejma jest delikatniejsza i lepiej przez to klamki układaja sie względem manetek. Z avidami, przy pasującym mi ustawieniu manetki względem klamki obejma zapierała się o obudowę manetki (choć to też produkt ze stajni Srama). W saintach problem nie występuje.

Regulacje są odczuwalne. Free stroke w zauważalny sposób wpływa na zachowanie klamki, ale zobaczymy jak to będzie w czasie jazdy i z tylnym hamplem, bo to on zazwyczaj najbardziej nie pasował mi w soczystych.

Pokretło regulujace odległośc klamki od kierownicy jest wygodne, działające i... zupełnie niepotrzebne. Jak często dłubie się przy tej regulacji? Wolałbym miec śrubkę od odległości (byle tylko nie tak niewygodnie umiejscowiona jak w Avidach), a pokrętło Free Stroke, ale cóż...

Wszystkie zdjęcia w necie pokazują klamkę w ujęciu en face, więc szokująca dla mnie była/jest grubość klamki. Przyzwyczajony byłem do drobnych klamek M525/535/M800 itp. a ta jest wielka (czytaj. gruba). Jest to efektem takiego a nie innego umiejscowienia zbiorniczka i tłoka i w sumie w niczym nie przeszkadza.

Sama praca klamki już teraz mi się nie podoba. To znów kwestia preferencji osobistych, ale jak dla mnie bije siódemki na głowę.

Wrażenia z jazdy wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam tarcze ACCENT Freezer i podejrzewam że są za grube. Jak mierzylem to mają 2mm. Nie mogę wyregulować zacisku tak żeby nie ocierał o tarcze mimo że są proste. Na forum widziałem wątek o grubości tarcz i wg niektórych tarcze Shimano maja grubość 1,8 do 1,9mm.

Bendus jaka grubość mają twoje Avidy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 0.2 nie mają znaczenia - przecież przerwa - szczelina - między klockami a tarczą jest znacznie większa niż te 0.1mm z każdej strony. tarcza raczej jest krzywa, nierównej grubości lub też niecentrycznie przykręcona do mocowania w piaście. może być też tak że nieprecyzyjnie wykonane gniazdo do zamocowania tarczy powoduje w momencie jej przykręcenia odkształcenia tarczy. miałem tak z piastą win zip - jej kołnierz opierał się o wewnetrzny otwór piasty i dokręcając śruby tarcza się odkształcała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na krzywe tarcze. Avid ma 1.8mm, ale używałem hamulców Shimano (M525) z przeróżnymi tarczami i z żadnymi nie było problemów.

A w temacie Sainta, to zaliczyłem wreszcie pierwsze jazdy, ale niesety w serwisie, gdzie skracali mi przewód tylnego pokpili sprawę i jest zapowietrzony (kalmka twardnieje po kilku wciśnięciach). Widzę, że jak coś ma być zrobione dobrze, to trzeba zrobić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tegoroczny sezon coś w bólach się rozpoczyna i jakos okazji do porządnego jeżdżenia znaleźć nie mogę, ale te kilka jazd, któe odbyłem przekonało mnie, że Sainty są naprawdę fajne.

Są bardzo silne. Mam "pod ręką" drugi rower z Juicy 5 . W nim tak samo jak w moim zamontowane są tarcze Avid Clean Sweep 2 185mm. "Soczyste" pod względem mocy nie umywają się do Sh-no.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój pierwsyz post, więc witam wszystkich!

 

 

Nie wiem czy jest jeszcze sens sie dołączać do dyskusji ale na początku lutego kupiłem taki zestaw:

 

saint zacisk + klamka saint + przewód zwykły shimano (przód)

saint klamka + przewód zwykły shimano + zacisk hone wzięty za free od kumpla (tył) wszystko (po za hone) jest 2009

 

hample oba na metalicznych okładzinach.

będę opisywał przód gdyż tył to nie do końca saint jest:D

 

postanowiłem od razu sie wziąć za testy bo wszysycy pisali ze poniżej zera i w mokrych warunkach shimano nie hamuje i piszczy i wogóle.

Hamulec zanim dotarty od razu miał przeogromną siłę, na płaskim terenie nie możliwą do wykorzystania w całośći (otb małym placem:D).

Śnieg, mróz, lód (czasem zostawał na 8godz na -10stopni przed szkołą), błoto, woda (duuuużo:D) i nic. Cisza. Siła jak po suchym. Cudo. Modulacja niewiarygodna a siły nie wykorzystam chyba nigdy całej, bo to nie możliwe jest (sumkinda endless brake power!).

Mójówka i okres przedmajówkowy to juz pora sucha, i hamulec równie wspaniale sie zachowywyał. Dodam więcej! W temperaturze w kórej hayes stroker ryde przestawał hamować, saint wciąż śmiało zatrzymuje rower!

 

Dodam ze obu hamulców uzywam na tarczach które zostały po strokerach (203mm).

 

W porównaniu do strokerów ryde, czy juicy 5, saint jest hamulcem zesłąnym przez samego Stwórce (jak sama nazwa wskazje:P). Juicy 7 mają dużą siłe hamowania, owszem, ale ich modulacja przy modulacji shimano (zwłaszcza od kiedy są klamki z przecudownym ServoWave) jest praktycznie równa zeru.

 

Tobo gdzieś w koneksji do XT '08 skarżył się na miękkie przewody. Ja niczego takiego nie uświadczyłem, obie klamki tak samo twarde (chodź w przypadku shimano należy powiedzieć miękkie), żadnej gumowatości. Przewody jeśli sie gną to minimalnie, ledwie zauważalnie. Przewód accenta w stalowym oplocie (z takim dostałem zacisk hone) ruszał sie strasznie, miał wychył do 2cm tak jak w tektro aquila... wymieniłem od razu na zwykły shimano (bh-59) i jest świetnie.

 

PS

zestaw zalany LHM+ do citroeana od Total'a.

PS2 Teraz jeszcze moge sie pchwalić ze klamki skęciłem do kierownicy na złote alu srubki. wygląd jest boski:D

 

fotki:

http://www.pinkbike.com/photo/2983003/

http://www.pinkbike.com/photo/2983011/

http://www.pinkbike.com/photo/2983009/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moim Saintom przebieg trochę wzrósł i dorobiły się z przodu tarczy 203mm (nie dlatego, że potrzebowałem, tylko dlatego, że mogłem :P) Dostałem je wg. mnie nieco kiepsko zalane i do tej pory nie udało mi się zrobic tego porządnie (leniwy jestem) a mimo to nadal twierdzę, że sa to najlepsze hamulce z jakimi miałem okazję obcować. Ich siła po prostu miażdży. Wsiadając na rowery z innymi tarczówkami czuję się jak przy przesiadce na rower z V-brake'ami.

Z saintami staję zawsze i wszedzie, hamując później niż z innymi hamplami. Do tego ich praca jest bardzo cicha. W deszczu, trochę czasem piskną, ale w porównaniu, co wyrabiają w porównywalnych warunkach powiedzmy Juicy, to jest nic. Wyły tylko raz - gdy przejechałem przez głęboką i rozległa kałużę z błotnista woda, w której zanurzyły się tarcze (nie ochlapały, ale zanurzyły). Wówczas przez chwilę miały problem z silą i wyły jak głupie. Po chwili się syf się starł i wszystko wróciło do normy.

Wbrew temu, co napisałem wczesniej, dobrze, że free stroke nie jest regulowane pokrętłem - ustawiłem raz tak jak chciałem i zapomniełem o tym. Nie ma potrzeby regulacji podczas jazdy.

@ukal - też wymieniłem śruby w klamce na aluminiowe złote :P

1639db0411cf2e56m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na tarczach 203mm z prostej przyczyny: większa tarcza wolniej sie grzeje... choć i tak już po paru wypadach w góry umiem kontrolować temp. hampli ale to zawsze jakiś komfort jest, tym bardziej ze planuje wypad w alpy a tam zjazdy dłuuugie....:wacko:

 

Co do śrubek. Czemu złote śrubki?

Saint ma złote smaczki w wyglądzie. ale co mi po nich (śruba od odległości klamki od kierownicy) skoro jak jade to nie moge na nie popatrzeć? A jak skręcić na złote srubki to i w trakcie jazdy oko cieszyć może:DDD (rower składam tak żeby MI sie podobał a nie na pokaz... tylko i tak już za bardzo sie "świeci";))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...