Skocz do zawartości

[hamulce] hydraulika XT


Beton

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

mam kilka pytań odnośnie hamulców hydraulicznych XT upilem je nowe z tarczami XTR i mi wszystko ociera ;s wiem ze musi sie dotrzeć ale czy jest jakiś sposób oddalenia klocków od traczy? a i jak skrócić samemu przewód hamulcowy da sie to zrobić własnymi rekami czy trzeba obcinarki specjalne jakies?

a jeszce jedno jaki plyn wlewac do ukladu

Napisano

Ustaw dokładnie zaciski pomiedzu tarczami lub masz za mocno wcisnięte tłoczki/zabawa kamką bez tarczy/Tłoczki można ponownie "wepchać",odkręcając pierw zbiorniczek wyrównawczy przy klamce.Przewód można skracac smemu / nożyk/.Lecz dodatkowo posiadac musisz zestaw tulejka,baryłka do zaciskania na nowo przewodu.Stary bedzie nie do użycia ponownie.Znależć to w sklepie graniczy z cudem.Bardziej do dostania z całym nowym przewodem.Płyn to mineralny olej.Na klamkach masz nawet napisane!!!

Napisano

nie wiem dlaczego dostanie zamiennika zestawu koncowki to taki problem? z reszta nie jest potrzebny - jedynie oliwka - czyli pierscien zaciskowy na przewodzie. starą koncowke zaprawiajacą wetknietą do przewodu mozna wyciagnąc ze srodka spilowujac z wierzchu starą oliwke i wyciagajac ze srodka koncowke. oliwka jest taka sama do wszystkich hamulcow.

 

odpowietrzanie systemu zostalo opisane w dziale hamulce - wlasnie dla hamulcow shimano ktore odpowietrza sie w ten sam sposob wszystkie modele.

Napisano

mowa o takiej malej tulejce jakies okolo 2mm i pierscienu? niewiele wiekszym? takie cos mialem w zestawie i wlasnie neiwiedzialem do czego to. jeszce jak z tym olejem mineralnym moze byc kazdy czy jaki polecacie? bo 25l za 50ml shimanowskiego niewchodzi w gre

Napisano

do srodka przewodu wbija sie cos co przypomia grzybek lub pinezke - tylko ze przewierconą przez swoją długosc. do tego dochodzi barylkowaty pierscien o zaokraglonych ksztaltach od zewnatrz, jak zdemontujesz przewody to zobaczysz ktore to czesci.

ludzie zalewaja shimano olejem lhm - do zawieszen citroena.

Napisano

ok dzieki za pomoc wszystko zrobione. tylko sie pojawil nowy problem. zalalem i odpowietrzylem rozpychajac tloczki jak niemialy plynu i teraz nieocie nic o tarcze ale sttrrasznie piszcza pawdopodobnie dostal sie na nie olej. i czy zlykly rozpuszczalnik ekstrakcyjny niezniszczy klockow jak je przetre razem z tarczami/???

Napisano

Jesli olej dostal sie na tarcze lub klocki, to procedura ratunkowa rowniez jest opisana ( klocki do piekarnika, tarcze przetrzec benzyna ekstr.). W najgorszym przypadku moze Cie niestety czekac wymiana klockow - tarcze bez problemu sie wyczysci.

Napisano

Organiczne też się da uratować - mały szklany słoik (zamykany wieczkiem), aceton i fundujemy mu kąpiel ze 3 dni. Potem ostrożnie wyjmujemy kleszczami, żeby nie zmieszać oleju na dnie i nie wlazł znowu na klocki, delikatny i czysty paper ścierny po klocku, tarczę trzeba też dokładnie oczyścić acetonem (ma zostać czysta szmatka po przejechaniu tarczy na zakończenie).

Uwaga - aceton jest nieco żrący, więc ostrożnie.

Efekt murowany, przetestowane, hamulce jak brzytwa, co mnie bardzo zaskoczyło.

Napisano

na tylni hamulec pomoglo dziala z powrotem jak mazenie :icon_wink:) natomiast przod sie jeszce troche slizga i piszczy tylko przy miejszej pretkosci niz 10km/h jeszce raz wygrzeje klocki z przodu i zobacze jak bedzie

  • 2 tygodnie później...
Napisano
witam

mam kilka pytań odnośnie hamulców hydraulicznych XT upilem je nowe z tarczami XTR i mi wszystko ociera ;s wiem ze musi sie dotrzeć ale czy jest jakiś sposób oddalenia klocków od traczy? a i jak skrócić samemu przewód hamulcowy da sie to zrobić własnymi rekami czy trzeba obcinarki specjalne jakies?

a jeszce jedno jaki plyn wlewac do ukladu

 

 

tarcze XTR są troszeczkę szersze od XT stąd Ci ociera....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...