kusak Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 otóż pękł mi z1 wedge, wiec postanowilem kupic nowe golenie górne. niestety do nowych nie ma korków a w pęknieteych starych lagach korek swoje czasy świetności ma już za sobą i klucz (nasadowy 21) nie radzi sobie z nim - jakby mocniej go probować odkręcić to klucz zaczyna się na nim obracać.. drugi korek jest ok. czy jest jakiś patent na wyjęcie go z goleni? nowy korek to koszt rzędu 80 zł (i to zamiennik),a tyle kasy za kawałek metalu mi troche szkoda:) no, chyba ze ktos ma na zbyciu korek do marcocha 30 mm (pasują też te stare z 2000 r) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 Pierwszy lepszy ślusarz powinien zrobić taki korek, w końcu to kawałek nagwintowanego metalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 14 Września 2008 Udostępnij Napisano 14 Września 2008 Trochę stary temat, ale co tam, może jeszcze się siłujesz z tym korkiem ? Pomysł numer 1 sprawdzony wielokrotnie w tego typu sprawach - jeśli śruba się "zapiekła", to podgrzej solidnie palnikiem miejsce gdzie jest wkręcona (tak do kilkuset stopni), potem poczekaj az troche ostygnie i wykręć. Dlaczego to zazwyczaj działa ? (dla niedowiarków ) - podczas podgrzewania jak wiadomo oba elementy metalowe się rozszezają. Tyle że z różną prędkością bo najpierw nagrzewa się jeden (ten który podgrzewamy) i dopiero przekazuje ciepło drugiemu. Pozatym mogą być wykonane z różnych stopów. W trakcie tej operacji na gwincie wytwarzają się małe naprężenia, dzięki czemu połączenie które się tam wytworzyło "pęka" i śrubę można dużo łatwiej odkręcić. Jeśli nie masz palnika, możesz nawet to zrobić nad kuchenką gazową, tylko musisz potrzymać w płomieniu z 5 minut. Pomysł numer 2 - potnij kątówką lagi tak żeby łatwo było wydobyć korek Ponadto - nie próboj nawet odkręcać tego nasadką za 3 zł z supermarketu, bo wiadomo że zniszczysz śrubę - takie klucze są wykonane z badziewnego materiału, i mają zbyt dużą tolerancję pasowania przez co obkręcają się zamiast odkręcać :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.