Skocz do zawartości

[rower]poison albo nic!


batic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chce kupic sobie nowy rowerek, jezdze kilka razy w roku na maratony no i rekreacyjnie po górkach na razie na oku mam Poisona Zyankali T nic lepszego za ta cene (do 3,5 tys). nie znalazłem. Moze zaproponujecie coś innego

RAMA AL6061 potrójnie cieniowana, podwójne spawy, 1590g.

Widelec Rock Shox Reba SL Pop Loc

Stery Cane Creek ZS 22 LT

Mostek Amoeba Borla

Kierownica Amoeba Borla

Chwyty Velo

Sztyca Amoeba Borla

Zapięcie sztycy Alu

Siodełko Selle Italia C2

Hamulce Hayes Stroker Ryde

Przerzutka tył Shimano XT Shadow

Przerzutka przód Shimano XT

Manetki Shimano XT

Łańcuch Shimano XT

Kaseta Shimano XT

Wkład suportu Shimano XT

Korby Shimano XT 44/32/22Z. 175mm

Piasty Shimano XT Disc

Obręcze Mavic XM 317 Disc

Opony Schwalbe Nobby Nic

Waga 11,4 kg

 

moge jeszcze kupic okazyjnienowego krossa Level A8 za 2,2 tys i cos w nim wymienic :

 

Rama Alu 6061

Widelec Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm

Przerzutka przód Shimano Deore LX

Przerzutka tył Shimano XT

Hamulec przód Shimano Deore LX

Hamulec tył Shimano Deore LX

Manetki Shimano Deore LX Dual Control

Korba Truvativ Stylo 3.3

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-970

Piasty Shimano WH-M505

Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

Obręcze Shimano WH-M505

Damper -

Kierownica Truvativ Team

Wspornik kierownicy Truvativ Team

Wspornik siodła Truvativ Team

Stery VP-AC41

Siodło San Marco Pouza

  • Mod Team
Napisano

Skoro sam stawiasz takie ultimatum poprzez nazwę tematu to co ci możemy napisać :woot:

Faktycznie Poison to dobry rower na rewelacyjnym osprzęcie jak za te pieniądze. Zobacz jeszcze rower Radon ZR Team Only 7.0 Podobny osprzęt również chwalony.

Napisano

temat miał zwrócić uwagę :woot: ...udało się ....a znalazłem jeszcze coś takiego :

GT Avalanche Expert

Rama : GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger

Widelec : Rock Shox TORA 302 , u-turn 85-135 mm of travel with rebound adjustment, with lock out.

Korba : Truvativ Blaze with Out board BB 44,32,22

Suport : Truvativ Howitzer outboard oversized bearing

Pedały : Crank Bros Candy

Przerzutka - przód : Shimano Deore LX

Przerzutka - tył : SRAM X9

Manetki : SRAM X7 Trigger

Kaseta : SRAM Nine speed index cassette 12-32

Łańcuch : Shimano Nine Speed

Obręcze : WTB Speed Disc

Opony : Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound

Piasta - przód : Shimano Disc

Piasta - tył : Shimano Disc 9 speed

Szprychy : DT Swiss Stainless steel 14 gauge

Hamulec - przód/tył : Shimano Hydraulic

Klamki : Shimano Hydraulic

Kierownica : GT Mtn Riser, 6061 heat treated, 31.8 mm clamp

Mostek : GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum CNC face plate for 31.8mm

Gripy : GT Lockdown

Stery : Zero Stack system for 1 1/8

Siodełko : WTB Rocket V Comp with CrMo rail and Kevlar shoulders

Wspornik : siodełkaAlloy Micro adjust

Zacisk : GT Forged Alum QR

 

mam sentyment do GT

Napisano

No te radony tez niezle, to chyba sprzedaje ta sama firma w Polsce co poison koło Opola . Co do Capic to nigdzie nic nie moglem znalezc po polsku o tym rowerze . Moze masz jakiegos linka

Napisano

co do Poisona to fakt że mają bardzo tanie rowery,

nie mniej jednak jest koniec sezonu i można naprawdę trafić okazje

ja ostatecznie nie podjąłem decyzji i waham się pomiędzy arsenem T a haibike qrc /oba w tej samej cenie/

wiem że są to dwa różne rowery ale po przeczytaniu wielu postów moje wyobrażenia o fullu zmieniły się na korzyść,

i może przesiądę się na pełną amortyzację :o

pozdr

Napisano

a wlasnie jak to jest w full'u, chodzi mi o "sztywnośćroweru" w sensie "zbierania sie" np. przy podjazdach , ..nie wiem czy wyraziłem sie dość jasno :blink:

Napisano

nie oczekuj od fulla zbierania sie sztywniaka. jesli zlozylbys na tych samych czesciach poisona fulla i sztywniaka to przynajmniej kilo wiecej bedzie wazyl ful w stosunku do sztywniaka. jesli chcesz zeby full reagowal na korbienie tak jak sztywnaik msialbys miec tlumik z calkowitą blokadą, bo stając w korbach zawieszenie z platformowym tlumikiem i tak sie lekko poddaje. jesli jezdziles na lekkim hardtailu to pod wzgledem zrywnosci full prawie na pewno cie rozczaruje.

Napisano

Full na pewno nie "zbiera się" jak sztywniak, no chyba że Spec :

http://www.totalrush.com.au/news/general/2...pic-seen-worlds

i na szutrowych czy asfaltowych podjazdach zostanie z tyłu, natomiast kontakt tylnego kółka z podłozem jest duzo lepszy i techniczne podjazdy zdecydowanie wygrywa.

Ale jeśli chodzi o przyjemność z jazdy - to zdecydowanie Full (niestety trzeba mie dwa rowerki)

Napisano

no to jednak na full'a się nie zdecyduje...pare lat temu jezdzilem maratony na GT nawet nie miał przedniego amortyzatora, ale głównie jeżdziłem na dolnym sląsku ,świeradów ,boguszów-gorce, po szutrze i troche asfaltu dawał sobie rade niesamowicie gorzej z maratonami w wiśle, istebnej po lesie korzenie, kamienie itd tutaj już nie wyrabiałem zwłaszcza ze zjazdami,

Napisano

no to cie nie rozumiem: mowisz ze nie wyrabiales (z braku amortyzacji) ale jednak na fulla sie nie zdecydujesz. troche to dla mnie sprzeczne. rezygnujesz z maratnow? przerzucasz sie na asfalt?

Napisano

chodzi mi o to ze na całkiem sztywnym rowerze nie wyrabiałem zjazdów a znów lubie jak pod górę ciągnie więc kompromisem jest przednia amortyzacja. bo po tym co przeczytałem mogę sie rozczarować full'em .. nie z maratonów nie rezygnuje :P

Napisano

E tam przejedź się na jakimś dobrym fullu to na pewno zmienisz zdanie... ja już mam jednego fulla, co prawda do enduro, ale po kilku jazdach stwierdziłem że wywalam sztywną ramę z mojego ht do XC... sztywniaki to już prawie przeżytek :-)

Napisano

dzis przejechalem sie moim fullem w koncu po wszystkich modyfikacjach - kluczowa dla jakosci jazdy jest waga. przyspieszenie ma fenomenalne :P nie widze sensu powrotu do sztywniaka.

Napisano

No właśnie Tobo, sam zastanawiam się nad zakupem fulla o wadze około 13 kg lub sztywniaka 10.5 kg. Szczerze powiem że moje odczucia na temat jazdy rowerem sprowadzają się do przejażdżek 15 kg HT. Faktycznie dużą różnice odczułeś po stracie tych kilku kilo?

 

Napaliłem się na fulla, ale dobija mnie właśnie ta waga. Dlatego obmyślałem co by kupić na razie sztywniaka na fajnym osprzęcie i z fajną wagą, a na następny sezon sprzedać ramę i dopłacić do np ramy Epica czy Cannondale Rush, bo na razie stać mnie co najwyżej na ramę od Poisona czy Cube, chyba że dolar rypnie w dół :) Tym sposobem, zakładając że rama ht ważyła 1.5 waga całkowita wzrasta o około 1 kg, czyli z 10.5 na 11.5 więc nie tak źle :P

 

W sumie młody jestem to mogę się jeszcze pomęczyć sezon na HT niż kupować dość niskiej jakości ramę Full. Z drugiej strony wydatek rzędu 2500 zł w przyszłości na przyzwoitą ramę przyprawia o ból głowy...

 

Pozdrawiam

 

p.S.Iras76, w przeciągu kilku lat fulle raczej nie staną się pełnowartościowymi HT B) Przecież nie mówię o ramie na całe życie :P

Napisano

jak dla mnie roznica jest (najwyzej mnie forum wymoderuje :)) ZA######ISTA!

 

dzis mialem przejazdzke testową. podjazd asfaltem o sporym nachyleniu. normalnie tempo jazdy w granicach 18-20 km/h. dzis po prostu pocisnąlem w korbe i bez problemu bylo 28. i nie czulem zeby rower mnie zamulal, nie mialem ciezkosci w nogach. geometria wazna insze rzeczy tez - ale waga to podstawa, szczegolnie masy rotujące

Napisano

Kubus18 zgadzam się,

HT i fulle zawsze będą i trudno je porównywać

nie mnie jednak postęp jest ogromny

w moim pierwszym amorku quadrze nawet nie pomyślałem o tym żeby można byłoby go zablokować ... :)

a teraz można prawie wszystko :)

pozdr

Napisano

Tak czytam to wszystko i jednak przewaga fulla, szczególnie tego z niższej półki nie jest tak oczywista. Po pierwsze waga i sztywność, która u HT jest kwestią bezsporną. Po drugie czytam sobie teraz krakowskie Forum Rowerowe i w temacie"Najszybszy zjazd z Wolskiego" pierwsze miejsce zajmuje zasłużenie full do xc(ale koleś przerabiał zjazd chyba ze sto razy :) ) potem długo same ht i dopiero fulle. Mimo tego że jest dużo dziur i małych rowów, ht pozwoli docisnąć korby i za pomocą sztywnej ramy przenieść całą energię w prędkość, full pozwala na więcej, ale traci również cenną energie na uginanie się dampera. Bezsprzeczną oczywistością jest przewaga fulla w górach o wygodzie nie wspominając, ale jednak nie na każdym zjeździe daje on oczywistą przewagę.

 

Choć to też dużo zależy od ramy...jednakże post Tobo potwierdził moje przypuszczenia, nie ma się co porywać na średniej klasy full ramę, szczególnie jeżeli lubię sobie od czasu do czasu przejechać maraton. Poza tym ciekaw jestem jaka będzie różnica po przesiadce z 15 na 11 kg :) Full i owszem, ale z funduszem większym niż moje skromne ~~4000.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dla mnie kluczowe przy wybieraniu roweru jest określenie budżetu oraz przewidywanego użytkowania /stylu jazdy .

Jak napisał twórca tematu , rower miałby służyć do turystyki oraz od czasu do czasu jakiś maraton .

W zasadzie to można to zrobić na rowerze o nie koniecznie sportowej geometrii.

Natomiast jeżeli rower miałby nabrać sportowego charakteru , to zwróciłbym przy wyborze ramy na której zbudowany jest rower szczególna uwagę na kąty główki oraz rury podsiodłowej , oraz długość górnej rury .

Odnośnie tego czy ścigać się na fulu czy sztywniaku , to już osobny temat , ale moim zdaniem sportowy styl jazdy to jednak hardtail .

Napisano

co do wspomnianego wyzej testu: jesli zjazd jest terenowy, to przy tym samym jezdzcu full musi byc pierwszy :)

widocznie na pozostalych fullach zjezdzaly ciotki a nie rowerzysci :) nic ci nie pomoze "docisniecie" korby jesli podskakujesz na kazdej przeszkodzie. jest wielu ludzi w moim otoczeniu ktorzy objadą mnie na sztywniaku i pod gore i z gory. ale dlatego ze są swietnymi technikami albo są silniejsi fizycznie ode mnie a nie dlatego ze sztywniak lepiej jezdzi - bo nie jezdzi. jedyna jednoznaczna przewaga sztywnego roweru to równy podjazd lub płaski odcinek na gładkim podłozu.

nie bede cie przekonywal o wyzszosci fulla nad sztywniakiem bo to nie ten temat; byl on tez przerabiany wiele razy; a do tego masz takie nastawienie jakie masz - a ono jest podstawą tego zeby sie dobrze bawic korzystając z czegos.

Napisano

No i co z tego , że traci tą cenną energię , przecież przy kilku startach na rok, to zupełnie nieistotne, bo przez cały pozostały czas, rower ma słuzyć generowaniu przyjemności, a nie ubijaniu pośladków .

Skoro większość jazd ma być :

no i rekreacyjnie po górkach

To nawet nie ma o czym dyskutować - tylko full (zwłaszcza w takim terenie, jak Kraków i szeroko pojęte okolice) sam przez to kiedyś przechodziłem, do takich wniosków trzeba poprostu dorosnąć.

 

Za 4000 zł, masz już rower na SLX, Juicy3 , kółkach Crossride i Torze SL Air / Suntour Epicon :

http://www.bike-x-perts.com/product_info.p...ducts_id/139490

Napisano

Ale własnie w takim terenie jak kraków , ful nie jest koniecznością ani jedyna własciwa drogą , wiekszośc podjazdów jest na ubitych drogach/szlakach z niewielka ilościa korzeni .

Full za 4000 zł , bedzie komfortowym czołgiem i nie bedzie miał nic wspólnego ze sportowym rowerem .

Datego lepszym rozwiazaniem jest zakup roweru na bardzo dobrej sztywnej ramie oraz wysokiej klasy osprzetem .

Oczywiscie to moje zdanie , ale nie zgadzam sie ze stanowczą opinią ze full jest lepszy .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...