Skocz do zawartości

[11189g] GT Outpost `07, Xsystoff


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam Wam moja zimówko - szosówke, czyli rower na którym pokonuje najwiecej kilometrów w ciagu roku. Pewnie niektórzy kojarza go jeszcze jak ważył 12.6 kg (do dzisiaj rano biggrin.gif ), wywaliłem amora, wrzuciłem nowy napęd, kilka nowych gratów i oto jest:

 

Bar Ends: Pro 101g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore 07' 183g

Brake (Rear): (Hamulec tylni) - Shimano Deore 07' 183g

Brake Levers: (Klamki) - Shimano Deore - 175g

Cables: (Pancerze i linki) - Clarks Teflon 110g (1)

Cassette: (Kaseta) - Sram PG-850 11-28 238g

Chain: (Lancuch -) Sram PC-830 106 ogniw (spinka SRAM) 299g

Crank: Korba - Dangerous Mike 44-32-22 781g

Suport: nie pamietam, jakis na kwadrat - 260g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano STX 143g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore LX `07 305g

Fork: (Widelec) - Alu sztywniak 752g

Frame: (Rama) - GT Outpost `07 1950g

Grips: (Gripy) - GT - 74g

Handlebar: (Kierownica) - Uno UL Tralite 2014 DB 160g

Headset: (Stery) - Cane Creek 120g

Pedals: (Pedaly) - Shimano PD-M540 352g

Seat: (Siodlo) - Gipiemme Pluma Evolution Titanio 183g

Seatpost: (Sztyca) - Kalloy SP-342 301g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- Author 22g

Shifters: (Manetki) - Sram MRX 162g

Skewers: (Zaciski kol) - Shimano Deore XT 124g

Stem: (Mostek) - Kross D345A 163g

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Ignitor 2.1" 471g / IRC Smoothie 1.25" 368g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Komodo 1.95" 495g / IRC Smoothie 1.25" 373g

Tubes: (Detki) - Kenda Ultra Lite + Maxxis Ultralight 247g / 2x Schwalbe 1.0" - 1.5" 240g

Wheels: (Koła) - GT Standard 2089g

 

Razem:

~10332g - MTB

~10100g - szosa

 

 

(1) linki do przerzutek sa wliczone w manetki to raz, a dwa linka od przedniej przerzutki idzie dolem, wiec jest bez pancerza, gola i wesola wink.gif

 

Uprzedzajac pytania:

- Nie jeszcze nie jezdzilem na sztywniaku i wiem, ze bedzie bolalo wink.gif

 

- zaciski kol Dartmoor - ~60g do przodu

 

Foto:

GT_masakrator.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Tak z ciekawości, jak się jeździ na aluminiowym sztywniaku po trochę bardziej dziurawych nawierzchniach?

W terenie jeszcze nie jezdzilem, po dziurawych drogach czy mocno zniszczonych szutrach nie ma problemu, wiadomo ze trzesie ale bez hardcore`u. Bruk jest dosyc nieciekawy, trzeba nauczyc sie inaczej trzymac rece i amortyzowac wszystko ramionami. Za duzo na tym jeszcze nie pojezdzilem, do zimowki sztywniak jak najbardziej ok, ale zeby sie na tym scigac gdzies na maratonach to raczej nie :P Na asfalcie czy rownym szutrze przyspieszenie jest poza zasiegiem hardtaila, calosc zbiera sie fantastycznie, a to i tak lekko >10 kg. Wiecej napisze jak troche na nim pojezdze, bo na razie poki pogoda nie jest jeszcze zla smigam na Meridzie. Aha zmienila sie mocno geometria, bo przod poszedl w dol o 4cm, wiec na szosie jezdzi sie sporo lepiej, a na zjazdach wiadomo, strach sie bac ;)

 

 

Imho co za roznica czy widelec stalowy czy aluminiowy? Jeden i drugi jest sztywny jak diabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie ma różnicy.

ja prześmigałem cały sezon na sztywnym i wcale nie jst tak źle jak by sie wydawało.

Ba, nawet w górach parę razy byłem, m.in. na Pilsku..

wszystko jest kwestią wyrobienia odpowiednich nawyków.

co do zjazdów to nic nie wyszło mocno do tyłu, czasem nawet pod siodło i jest nieźle. ale wszystkiego nie da się zjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

jakieś nowe gadżety ?smile.gif

Przez różne zawirowania życiowe ostatnie 2 lata nie jeździłem wcale, a jeszcze wcześniej kilometry wyrabiałem na szosówce, więc konfiguracja GT jest taka sama jak w 2008 roku. Na sztywniaku zrobiłem 2.5 tys km i do zimówki jest to rozwiązanie najlepsze. Na boczne asfalty, równe szutry czy ścieżki rowerowe czyli takie warunki w jakich się jeździ w zimę jest idealny. Nie trzeba konserwować, nic nie zamarza, nie brudzi się itp. Ostatnio znowu zacząłem jeździć i jest to obecnie mój jedyny rower jaki posiadam, więc wraca amortyzator, bo w terenie jest katorga, a zjazdy nie istnieją. Nawet głupie korzenie dają się we znaki, po prostu odbiera to przyjemność z jazdy. GT znacznie przytyje, bo sztywniak 752g vs amor 1850g to różnica kolosalna. Jak już doczekam się na listonosza z amorem i go podmienie to trzeba będzie przerzucić temat do hardtaili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak pisałem, GT juz nie jest zimówką, tylko głównym i jedynym rowerem, więc powrócił amortyzator. Trzeba przerzucić temat do hardtaili :)

 

Bar Ends: Pro 101g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore 07' 183g

Brake (Rear): (Hamulec tylni) - Shimano Deore 07' 183g

Brake Levers: (Klamki) - Shimano Deore - 175g

Cables: (Pancerze i linki) - Clarks Teflon 110g (1)

Cassette: (Kaseta) - Sram PG-850 11-28 238g

Chain: (Lancuch -) Sram PC-830 106 ogniw (spinka SRAM) 299g

Crank: Korba - Dangerous Mike 44-32-22 781g

Suport: nie pamietam, jakis na kwadrat - 260g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano STX 143g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore LX `07 305g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Recon SL `09 (20.7cm sterówka, stalowe pivoty) - 1665g

Frame: (Rama) - GT Outpost `07 1950g

Grips: (Gripy) - GT - 74g

Handlebar: (Kierownica) - Uno UL Tralite 2014 DB 160g

Headset: (Stery) - Cane Creek 120g

Pedals: (Pedaly) - Shimano PD-M540 352g

Seat: (Siodlo) - Gipiemme Pluma Evolution Titanio 183g

Seatpost: (Sztyca) - Kalloy SP-342 301g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Author (na imbus) 22g

Shifters: (Manetki) - Sram MRX 162g

Skewers: (Zaciski kol) - Dartmore 860 & 861 (na imbus) - 68g

Stem: (Mostek) - Kross D345A 163g

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Ignitor 2.1" 471g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Komodo 1.95" 495g

Tubes: (Detki) - Kenda Ultra Lite + Maxxis Ultralight 247g

Wheels: (Koła) - GT Standard 2089g

 

Razem:

~11.189g

 

(1) linki do przerzutek sa wliczone w manetki to raz, a dwa linka od przedniej przerzutki idzie dolem, wiec jest bez pancerza, gola i wesola

 

 

Plany na ten rok jak tylko skończe remont chałupy:

- ubijaki + nowe buty, bo obecny zestaw SPD pamięta jeszcze czasy, kiedy chyba nawet jeszcze forum nie istniało

- czarne rurki eastona 90stki

- nowe koła prawdopodobnie identyko setup jak miałem w Meridzie (DT Comp + Shimano LX + Mavic XM317), tylko zamiast piast LX`a będzie XT

 

Po tych modach pomyślimy co dalej, bo znowu będzie 10.5kg jak w exMeridzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...