Skocz do zawartości

[amortyzator] RS tora


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

w dniu dzisiejszym mam zająć się zmianą skoku amora rs tora - przekładka z 80 na 100 mm skoku.

w manualu serwisowym znajdują się rysunki wg ktorych (tak jak w innych modelach systemu all travel rock shoxa) efekt ten uzyskuje sie za pomocą tulei dystansowych.

 

w starszych modelach wszystkie elementy potrzebne do zmiany skoku znajdowaly sie w widelcu - przekladalo sie po prostu jedna/dwie tuleje w inne miejsce i juz.

na rysunku widac jednak ze prawdopodobnie stosuje sie tulejki zamienne o dlugosci 50/30 mm lub nie montuje sie takowych wcale (przy najdluzszej wersji skoku). wg mnie tulei zamiennych (patrząc na rysunek) nie ma w środku, nalezy je nabyć/zdobyć/zakupić/skombinować.

czy ktoś może mi napisać jak to jest w rzeczywistości? potrzebuję na szybko opinii osoby która zmieniała skok w takim widelcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej Torze nie było podkładek, musiałem o nie popytać w serwisach rowerowych, miał tylko jeden gość ale przynajmniej dał mi je za darmo :). Podkładki możesz sobie podocinać według woli (ja akurat wsadziłem dwie scinki bo tylko to było na stanie) i teoretycznie zrobić sobie skok 87,5 mm :D może byc cieżko znaleźć bo mało ludzo to ma. Pewnie nic by sie nie stało jakbyś dał zamienniki jakieś ale nie probowałem także sie nie wypowiadam

 

pod wlotem powietrza trzeba odkrecic kluczem takim plaskim (na spuszczonym powietrzu) potem wyładzi rurka w niej powinien być taki "patyk" , obrazek patyka i sposób w jaki mają być zamontowane podładki jest w service kicie. MI kultowy serwisant polecił, żeby dać podkładki tak, żeby wyciecie w nich było tam gdzie dziura na "patyku" słowem "dziura do dziury".

Z amora (przynajmniej mojego) nie lało sie za wiele, także po całej operacji dostał jescze profilatycznie kubeczek oleju (piątki), chodzi bez różnicy, może na poczatku bardziej syczał przez ten olej no i trohe go leciało przez wentyl.

 

Słowem nie ma z tym zadnego wiekszego problemu, moim jedynym było to że rurka i patyk lubiały nam spaść na ziemie i przyjąć solidną dawke syfu z podłogi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopytalem w harfie - przy wydluzaniu skoku trzeba wyjąć część dystansu - tloczysko sie wydluzy i skok przez to zwiększy.

nie bede nawet rozbieral calego widelca - zmiana skoku jest w goleni ze sprezyną powietrzną tak więc nie strace zbyt wiele oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Z tego co widzę to w tej torze nie ma możliwości montowania blokady skoku bo amorek takowej nie posiada. Czy jest to tora 302 solo air (chyba na górnej lewej ladze widzę zakrętkę od zaworu)? Ktoś w opisie aukcji wprowadził Cię w błąd. A na dodatek jeśli jest to wersja powietrzna to tłumaczenie, że sprzedaje bo dla osoby o wadze 50kg jest za twardy jest śmieszne :)

 

P.S Twoje nowe tematy są usuwane, gdyż najwyraźniej nie stosujesz się do zasad zakładania nowych tematów.

 

Pozdrawiam, niech inni się wypowiedzą w sprawie tego amorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzę że była to wersja z blokadą , na zdjęciach widać że na górze prawej goleni wystaje trzpień na którym normalnie osadzone jest pokrętło . Musisz dowiedzieć się czy była to wersja z manetka czy bez bo są nie wielkie różnice w tłumiku ( sprężynka która cofa manetkę ) jeśli to wersja bez manetki to zadzwoń np do harfy i zapytaj o pokrętło :P , jak z to troaszkę inne pokrętło :) i manetka ( 130 zł nowa ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanowiło mnie mocowanie na pancerz od manetki, jednak nigdy nie słyszałem o torach z możliwością dokupienia blokady. Że niby nałoży kapsel na to "coś" wyglądające jak nakrętka na lewej ladze i powstanie blokada? Dziwne.. przydałoby się dokładniejsze zdjęcie od góry korony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na innym forum, pewien uzytkownik powiedział mi, że w tym amortyzatorze jest juz mechanizm blokady skoku ale nei ma w nim tylko poretła lub manetki. Osoba, która sprzedawała go powiedziała mi, że koszt założenia blokady to około 50zł. W aukcji pisało ze to amor hydrauliczny, nie wydaje mi sie, żeby on był powietrzny:) Ale przy jeździe słychac takie jakby gwizdy powietrza, a nie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to zapewne jest to wersja sprężynowa. A w takim wypadku całkiem możliwe jest iż wystarczy dokupić "dekielek" od blokady. Choć przyznam, że o takim rozwiązaniu słyszę pierwszy raz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzisiaj przekręciłem ten wypustek i amortyzator sie zablokował, czlyli blokada jest. Ale przystosowana jest pod manetkę bo automatycznie wraca jak się tylko ją puści. Czyli będę musiał dokupic i ten dekielek i manetkę. Dobrze myśle?? I gdzie coś takiego dostane? Manetkę to bez problemu, ale gdzie to pokrętło??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrze czy sprężyna to medium ściskane , a hydrauliczne to może być tłumienie , jak nie masz na lewej goleni pokrywki z napisem air to jest to sprężyna

o pokrętło dzwoń do harfy i zapytaj :) , samego raczej nie kupisz , ja przynajmniej nie widziałem ( są w zestawie z tłumikiem i manetką )ale to zbędny wydatek jak dla ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...