Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour XCM - obsługa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

To mój pierwszy nie-makrokeszowy amortyzator. Dzisiaj robiąc przed sezonem przegląd + regulację rowerku zauważyłem, że na dole amorka, przy śrubach, jest jakiś olej. Tzn śrubki mokre były. I naszła mnie refleksja - "czemu na forumrowerowe.org nie ma przyklejonego tematu jak dbać o amory?".

 

I tutaj moje pytanie - do jakich czynności powinna się ograniczać obsługa takiego amortyzatora? Samo czyszczenie szmatką? Czy trzeba smarować czy coś? :>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, okej. Zmuszony byłem kilkadziesiąt tematów oglądnąć, potem popytać wujka google żeby się dowiedzieć dokładnie bez rozkręcania jaki ten amor jest od środka. No i wychodzi jedna z wersji którą znałem - czyszczenie+smarowanie goleni.

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkch bardzo serdecznie!!! Od niedawna jestem uzytkownikiem tego wspaniałego forum i z góry proszę o wyrozumiałosc . Jakiś czas temu kupiłem rowerek Ktm Knoxville z 2008 roku bardzo fajnie mi sie na nim śmiga i jestem ogólnie bardzo zadowolony z zakupu,ale mam jeden problem nie wiem jak regulować przedni amortyzator w sklepie sprzedawca raz zademonstował jak sie np blokuje ale sie nie przyjrzałem zbyt dokładnie i kupa krece pokretłami na amorze i nic sie nie zmienia i nie moge go zablokowac do jazdy szosowej na przykład .jak ktoś ma opanowana tę prosta czynnosc to bede wdzieczny za rade .Pozdrawiam Piotr

 

ps.Dzieki ulvgar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suntour XCM nie ma blokady. Ma tylko regulacje twardosci czyli naprezenia wwstepnego. Blokade ma XCM LO. Jesli masz tego XCM LO, to blokada znajduje sie w prawej golenie o gory. Przekrecasz w prawo do oporu i powinno byc zablokowane. Z lewej strony masz regulacje twardosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na górze obu goleni masz pokrętła. Kręcisz nimi w stronę znaku plus. Amortyzator powinien się "usztywnić". Jeśli pokrętła są już maksymalnie skręcone, a amortyzator mimo to jest dla Ciebie zbyt miękki, pozostaje wymiana sprężyn lub amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam. wlasnie mam pytanie czy ktos ma te uszczelniacze/zgarniacze/simeringi czy jak to sie nazywa to suntoura XCM, bo troche mi puscil moj amor i mam olej na goleniach jak amor pracuje i troche skrzypiec zaczyna. nigdzie tego dostac nie moge. W sklepie z takimi rzeczami u mnie w Białej Podlaskiej proponowali mi tylko simeringi cisnieniowe, podobne jak siedza w amorach powietrznych ale watpie ze sie to nada. nie wiem czy bedzie jak to zalozyc i czy olej bedzie dobrze zbieralo. moze ktos wie jak mi pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...