Matek Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 w niedalekiej przyszłości planuję zakup roweru lub też jego poważną modernizację. obecnie mam giant'a boulder'a se, który krótko mówiąc - zestarzał się i nie spełnia moich oczekiwań. planuję zakup roweru całego - lub kupić części i złożyć. wiem, że chce tarcze, przód i tył - pneumatyczne, rama prawdopodobnie hardtail, ale jak będzie jakiś dobry full w przystępnej cenie to nie pogardzę. co zostawie ze starego roweru to: gripy, opony, tylną kasete (shimano lx). mój budżet oscyluje w granicach 2500zł (teoretycznie) jestem raczej kompletnym laikiem więc chciałbym przy okazji się czegoś nauczyć.
koncertownik Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Jeśli chcesz się czegoś nauczyć to zacznij od tego, że DH to zupełnie coś innego niż XC.
Matek Napisano 12 Maja 2008 Autor Napisano 12 Maja 2008 wiem v.v ale zależnie od chęci jeżdze w lesie albo jade na masyw ślęży...
Biera Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 hm... ktoś kiedyś napisał że: "jeżdżenie po lesie i czasem dh? to tak jakbyś szukał dziewczyny do rysowania kredkami i czasem ostrego sexu" (cytat z pamięci) realnie za 2500 znajdziesz średniej klasy rower do xc. o dh nie masz co marzyć. chociaż w górach będzie sobie radził znakomicie to daaaaaaleko mu bedzie do dh
tobo Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 za 2,5 tysiąca nie kupisz ZADNEGO dobrego fulla nawet do mniej ekstremalnej dyscypliny jaką jest xc. cena takiej zabawki to od 4 tysięcy w góre. na pewno nie jest to jednak rower do dh. dyscyplina ktora jeszcze stosunkowo najblizej jest dh ale wiaze sie tez z normalną jazda w terenie to popularne obecnie enduro - czyli jazda w wymagającym technicznie terenie z dodatkami grawitacyjnymi (skoki). sensowny rower enduro to od mniej wiecej 5 tysięcy - np poison arsen/currare. rower do xc jest lekki i stosunkiowo delikatny, zabawka do dh ciezka i stabilna by zapewnic jej przezycie w terenie. cechy ktore są wlasciwie nie do polączenia. są ludzie jezdzący dh na sztywniakach - choc ja tego nie widzę wogole.
Matek Napisano 12 Maja 2008 Autor Napisano 12 Maja 2008 ok, rozumiem. czyli teoretycznie nie da się złożyc dobrego roweru do xc za 2500zł? drugie pytanie to czy opłaca się kupowac rower gotowy czy lepiej uzbierać te 4k i składać?
Rulez Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Może nie jest dobry (ale na pewno niezły) , za 2000 zł 4-ro zawias z Horstem to bardzo dobra cena : http://www.kross.pl/535-g416-k210-crime.html
Biera Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 jak już nawet kross reklamuje ten rower jako atb to znaczy ze trudno go wykorzystywac do nawet zwyklego xc za 2500 da sie kupić całkiem przyzwoity rower do xc. ale HT nie full.
Rulez Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Nie przesadzaj, niezła rama z Horstem, a osprzęt też nie z najniższej półki, za ta cenę warto i to bardzo !!!
Matek Napisano 12 Maja 2008 Autor Napisano 12 Maja 2008 jak już nawet kross reklamuje ten rower jako atb to znaczy ze trudno go wykorzystywac do nawet zwyklego xcza 2500 da sie kupić całkiem przyzwoity rower do xc. ale HT nie full. co konkretniej na ht?
tobo Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 bardzo porzadna zabawka, hl na lozyskach maszynowych. tlumik ma regulacje powrotu i blokade - nawet jesli dziala dosyc przecietnie. brak części no name - te co są są markowe nawet jesli najnizsze modele. duuzo ciekawsza propozycja niz moj pierwszy giant warp.
Rulez Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Tak, to że kross go wcisnął do ATB , nic nie znaczy , tu więcej opisu Krossa Crime : http://www.wrower.pl/targi/Targi_Rowerowe_Rowery_2008_1.php
Matek Napisano 12 Maja 2008 Autor Napisano 12 Maja 2008 http://www.norco.com/2006bikes/bike_enlarg...h&col=black czy taki rower nadaje się do XC i czy można go dostać w Polsce? widze cene w dolarach, wiec mysle, ze raczej nie, ale wole się upewnić.
Fifi Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Do XC sprzęt to to nie jest. W Polsce ciężko dostać. W dodatku to jest model 2006.
Biera Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 co konkretniej na ht? http://www.kross.pl/536-g417-k206-level_a6.html ewentualnie: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=109&l=pl ale ten wg mnie juz mniej ciekawy - wprawdzie ma tarcze ale kosztem amora... i to drogim kosztem to tak na szybko na allegro są jakieś ktmy ale nieciekawe co do norco 1. to nie rower xc 2. do ceny dolicz cła, koszta wysyłki i inne pierdoły. nawet bez tego wyjdzie koło 3000
Matek Napisano 12 Maja 2008 Autor Napisano 12 Maja 2008 onet.pl (lol) twierdzi, że ten norco kosztuje 4200 i jest dostępny w Warszawie (dane z 2007) http://rowery.onet.pl/4,35,155277,12002,no...tch,sprzet.html
Rulez Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Zamiast zamydlać mu głowę Hardtailami , pokażcie coś ciekawszego niż Kross Crime za taką kasę z Horstem Crime jest jak najbardziej warty zakupu - żaden HT nie pobije fulla w górach.
ukaniex Napisano 12 Maja 2008 Napisano 12 Maja 2008 Za 2500zł złożysz sobie fajnego XC [fajny znaczy ,że nie koniecznie z nowych podzespołów!]. A za 4000zł już możesz myśleć o zakupię przyzwoitego Fulla. Ale wiesz co... jeżeli jeździsz XC i chcesz się przerzucić o kilka grzęd wyżej czyli na DH ,to jesteś już w pełni świadom konsekwencji zjazdu? Może Ci potrzebny po prostu w pełni zawieszony XC a nie od razu czołg do zjazdów?
Matek Napisano 13 Maja 2008 Autor Napisano 13 Maja 2008 Za 2500zł złożysz sobie fajnego XC [fajny znaczy ,że nie koniecznie z nowych podzespołów!]. A za 4000zł już możesz myśleć o zakupię przyzwoitego Fulla. Ale wiesz co... jeżeli jeździsz XC i chcesz się przerzucić o kilka grzęd wyżej czyli na DH ,to jesteś już w pełni świadom konsekwencji zjazdu? Może Ci potrzebny po prostu w pełni zawieszony XC a nie od razu czołg do zjazdów? chyba tak
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.