Skocz do zawartości

[korba] wymiana trybów


Wolverine

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam ja sobie korbę SHIMANO M341 Octalink 42-32-22. Brakuje mi przełożeń (rozpędzę się do 55km/h na płaskim, ale to już młynek jest). Chciałbym więc zmienić tryby (początkowo chciałem tylko blat, ale różnica nie może być większa niż 12 zębów...).

 

I tu pytania:

1. Bardziej opłaca się kupić 3 tryby (48-38-26) czy całą korbę?

2. Czy można wpakować tryby Truvativa do korby shimano?

3. Czy muszę zmienić łańcuch?

 

 

Tak, wiem, podobny temat już istnieje, nie chciałem jednak odkopywać. I proszę, żeby w tym temacie nie było postów w stylu " po co Ci 48T do MTB??".

Pozdr

Napisano

Lepiej jest zmienić korbę - kupno nowej taniej wychodzi w sumie {a ramiona dostajemy gratis}

Koronki Truvativa będą pasowały gdyż korby shimano/truvativ/wiele wiele innych producentów stosuje standart rozstawu koronek do mtb 64 {najmniejsza} / 104 {średnia i blat}... Ja miałem stare alivio 42-32-22 i identyczny problem i zacząłem od wymiany tarcz, wyszło mnie dość drogo.. Powiem że dałem 3 lata temu 90zł za sam blat...

http://allegro.pl/item336323912_shimano_deore_48_36_26.html polecam nabyć taką korbę, jest o wiele lżejsza od nowej alivio z tarczami stal48/38/28 a mniejsze koronki średnie i mała ułatwiają jazdę :P

Napisano

Z tego co wiem to nie jest deore. Niektóre sklepy nadużywają tej nazwy a tak naprawdę jest to coś bez przynależności grupowej. Pozatym deore jest sygnowane na ramionach korb:

 

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...;products_id=97

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=540

 

I czy była by taka różnica w cenach ?

 

Nabyłem tą korbę tylko że w wersji FC-M442 (różnią sie liczbą zębów) do mojej zimówki i po 15 km zjechałem gwint w ramieniu ze pedał można było wyciągnąć palcami ... Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name :P

Napisano

Bardzo fajne korby, pewnie kupiłbym takie, ale mam teraz wielowpust octalinka, a z tego, co się orientuje, to trochę się to różni od kwadratu...

Napisano

co do trwalosci i ceny wkladow na pierwszym miejscu stawiam wklady na kwadrat. jezdzilem na nich dlugo (zmiana dopiero dwa lata temu na isis i zaraz na ht 2). sa bardzo tanie, nawet gdy nie bylo juz w nich smaru krecily sie bez chrobotania, nigdy nie mialem luzow na osi. z korbą race face turbine lp zestaw byl wieczny - po prostu wizualnie mi sie znudzily bo zastrzezen do tego zestawu nie mialem zadnych....

Napisano
Z tego co wiem to nie jest deore. Niektóre sklepy nadużywają tej nazwy a tak naprawdę jest to coś bez przynależności grupowej. Pozatym deore jest sygnowane na ramionach korb:

 

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...;products_id=97

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=540

 

I czy była by taka różnica w cenach ?

 

Nabyłem tą korbę tylko że w wersji FC-M442 (różnią sie liczbą zębów) do mojej zimówki i po 15 km zjechałem gwint w ramieniu ze pedał można było wyciągnąć palcami ... Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name :)

Po pierwsze, wiem że to nie jest deore. Korba deore miała oznaczenia 510 540 i 530 {dwie pierwsze posiadam}. Główną cechą deorek były puste w środku ramiona + aluminiowy blat. Deorka pierwsza jako tako {510 i poprzednicy} - posiadała gwint na kwadrat, następnie był przez 2 lata octalink {540,530} a teraz jest h2 {531,532,533 i pozagrupowe 542 i 543}.. Poleciłem autorowi tą korbę z allegro bo ma ona jedną z cech korby deore czyli aluminiowy blat, a przy tym jest dośc tania {zobaczycie za ile pójdzie}

Porównywanie korb z linkach w xtrabiku jest śmieszne, dzieli je kilka lat różnicy w technologii, także nie przesadzaj.

Napisano

I co z oprócz tego super aluminiowego blatu ma ? Gnie się w oczach, a gwint pada po paru kilometrach. Miałeś ? Nie ? To po co polecasz ? Nie wykluczam że z tym gwintem może trafiłem na felerny egzemplarz, co nie zmienia faktu że ramiona są wiotkie jak z plastiku.

 

Napisałem że to Deore nie dla twojej informacji, (o czym z resztą nie wspomniałeś a było w opisie aukcji) tylko żeby autor tematu nie wpadł na minę.

 

Swoją drogą warty rozpatrzenia jest ten model:

 

http://www.allegro.pl/item337308829_korba_...wa_kolory_.html

 

Swoją nazwę ma, cena nie jest taka duża a suport zintegrowany z zew. łożyskami.

Napisano

Mi gwint na kwadrat w deorce też nie za długo wytrzymał, ale była to wina zbyt słabego dokręcenia korby. Dodam że padło mi lewe ramie, które zastąpiłem starym lewym ramieniem z starej korby shimano. Po użyciu potężnej siły wszystko jest ok. Korba którą podałeś jest bardzo dobra, ale fakt faktem kosztuje swoje [autor myśli nad wymianą tarcz lub wymianą korby w granicach "opłacalności" , czyli domniemam że kupno nowej korby za więcej niż 150zł nie wchodzi w rachubę {a do tego jeszcze koszty montażu h2 dochodzą}]. Czy łożyska zewnętrzne w shimano są aż tak dobre?? {pytanie retoryczne, okaże się w przyszłości, były już akcje z padającymi łożyskami w h2}. Czy blat aluminiowy jest super? Ma swoje zalety, jest przedewszystkim trwały {nie bardziej niż stal, ale wytrzymuje dużo km i nawet tępy styl jazdy}, waży niedużo - różnica między stalowym to nawet ponad 100g, oraz jest sztywny - z doświadczenia wiem.

"Pedał był założony w porządnym serwisie więc jest to dość zastanawiający fakt. Zjechany jak klasyczny no name" -

- A czy serwis może być nieomylny? Ja też miałem KORBĘ założoną w serwisie, aż po fakcie musiałem dokręcić w domu. Pozatym korby trzeba po niedużym przebiegu od momentu założenia dokręcić, co też warto czynić. Ja obstawiam wariant korby na wspomnianej aukcji na allegro.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...