Skocz do zawartości

[napęd]zębatki - czy wąskie z szerokim się pogryzie?


mamarkowski

Rekomendowane odpowiedzi

przystąpiłem do pozimowego rozkładania maszyny na czynniki pierwsze, i - o zgrozo! - odkryłem, że wieniec wymaga wymiany. O zgrozo, bo to wieniec jak na polskie standardy nietypowy: rozstaw starej campy na szeroki łańcuch 47 z. Długotrwałe poszukiwania zamiennika (47-50 z.) zakończyły się klęską - gromada ma giganta 52 zęby (co prawda w singlu nie byłoby to tak dotkliwe jak w ostrym, ale mimo wszystko start na światłach wyklucza, nie wspominając o urokach jazdy w patagońskich wichurach nawiedzających ostatnio kraj prywiślański), dziubiński już nie dłubie w zębatkach, a stronglight w cenie używanego samochodu. O zakupie całej korby nawet nie myślę (za ramę wichra dałem tyle, ile śpiewają za pistę). Ale nagle mnie oświeciło: przeca szeroki łańcuch powinien bez przeszkód pracować z wąskimi, tanimi, dostępnymi w każdym warzywniaku zębatkami. I tu rodzi się pytanie, jedno tylko, ale natury zasadniczej: jak (i czy w ogóle) takie rozwiązanie wpływa na trwałość łańcucha i tylnej koronki? Czy mogę liczyć na podobną trwałość jak w pełnym ”szerokim” zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywalem napędow z kasetą 8mką i łancuchem shimano do kaset 8emek i z korbami mega 9 deore - tak więc kasera i lancuch byly kompatybilne i w jednym standardzie a tarcze korb nie. zestaw pracowal bardzo dobrze i bez zastrzezen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

B)

Sugerowalbym przejzenie tego dzialu. Temat byl wielokrotnie walkowany.

Generalnie gruby lancuch zalozysz na kazdy mozliwy zestaw cienkich lub grubych trybow i blatow. Szczerze odradzam tanie, aluminiowe Stronglight'y. Jak znajdziesz rozjechalem takiego w mniej niz 400km.

Cienki lancuch zalozysz tylko na cienkie blaty/tryby.

 

Sprawa wytrzymalosci to generalnie przy napedzie singlowym a szczegolnie ostrokolowym wzrasta zuzycie lancuch szrpanego w obie strony. Wyglada mi tez ze cienkie blaty/tryby dostaja bardziej w dupeczke od grubego lancucha.

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danke piknie. pamiętałem że gdzieś to widziałem, ale przekopanie forum (biję się w piersi - pobieżne) nie dało efektów. uznałem, że jako debiutantowi może mi się upiecze. więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie żałuję.

przy okazji - stronglight tani? torową zębatkę znalazłem za ponad 200 zeta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamarkowski - Tobie wybaczam (za siebie mówię) i życzę owocnego przeszukiwania wałkowanego już wielokrotnie (co Ivan pięknie podkreślił) tematu.

Z kapcia na światłach rwać nie będziesz z 52 z przodu, ale jeśli wrzucisz na tył 20, albo nawet 22, to porażającej twardości nie będzie. Może być za to problem z długością łańcuch - może nie starczyć ogniw w łańcuchu dedykowanym pod OK/SS.

tobo - zauważyłeś chociaż jaki to dział? Fajnie by było, gdyby elita nam przykład dawała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...