Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour Epicon LOD


Rekomendowane odpowiedzi

Spotkał się ktoś z przypadkiem zbyt luźno chodzącej dźwigni blokady (wersja LOD)? Zdarzyło mi się kilka razy otrzeć o jakieś krzaki czy wysoką trawę, które potrafiły przestawić dźwignię na pozycję zablokowaną i później ciężko jest na zjeździe po kamieniach odblokować amor bez zatrzymania. Jakiś patent na "usztywnienie" dźwigni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie, dotyczące nieszczęsnego pokrętła regulacji odbicia. Pamiętam, jak zaraz po zakupie to regulowałem i wszystko było ok. Ale teraz to pokrętło chodzi kompletnie bez żadnego oporu, nie ma miejsca gdzie się blokuje i nie można kręcić dalej, a wydawało mi się, że takowe na początku było. Jak kręcę to w ogóle nie czuć, że cyzmś tam wewnątrz poruszam, ZERO jakiegokolwiek oporu. Wkładałem w tą nakrętkę klucz imbusowy, wydaje mi się, że tego rozmiaru no i chodziło całkiem dobrze. Nie wiem, może ta wewnętrzna śruba odpowiadająca za regulację się jakoś zablokowała? Co o tym sądzicie? 

 

 

Juz pomijam kwestię, że to pokrętło tak łatwo wyciągnąć, że się dziwię, że jeszcze mi nie wypadło samo podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zapytam. Podczas ostatniego pompowania Epicona zauważyłem dziwną rzecz. Jeżeli spuszczę powietrze pompką do końca to amorek nie chowa się, jakby było w nim jakieś 10-15PSI powietrza. Dodatkowo komora ma delikatną nieszczelność (traci delikatnie powietrze, ale nie jakoś specjanie gwałtownie).

Czym to może być spowodowane? Jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąć kartridz olejowy,odkręcić wieko, zlac olej z komory nad oringiem (on właśnie ogranicza skok) , wyciagnąć to wieczko razen z prętem, zalać wcześniej spuszczony olej do obudowy kartridza, wsadzić wieczko, zakręcić kartridz :) Po klopocie :)
Można od razu zalać nowy olej jak sie ma.

Edytowane przez crupez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie: wie ktoś ile oleju wchodzi do tego kartridża (Epicon SF11) i czy jest to 85ml?

 

Wyciągnąć kartridz olejowy,odkręcić wieko, zlac olej z komory nad oringiem (on właśnie ogranicza skok) , wyciagnąć to wieczko razen z prętem, zalać wcześniej spuszczony olej do obudowy kartridza, wsadzić wieczko, zakręcić kartridz :) Po klopocie :)
Można od razu zalać nowy olej jak sie ma.

No właśnie to jest ciekawa sprawa. Po co ta komora jest tak skonstruowana że przez otwór może się przedostać olej i on tam potem zalega? Bo na dół z powrotem nie spłynie, otwór w pręcie jest na wysokości kilkunastu mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś błąd w sztuce. W końcu to tylko Suntour :P

Ja ma kartridz od axona i mam 70ml oleju. Zalej 80 tak jak większość osób poleca i potestuj jak masz kartridż 2 rękach czy blokada działa, regulacja itp.

 

Co do pytania Mokrego o trzymanie ciśnienia. Proponuję wyczyścić tłok i zalać nowym olejem. U mnie olej był czarny, ale mimo to trzymał ciśnienie, wymieniłem profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też ponawiam pytanie,co zrobić jeśli pokrętło regulacji odbicia, w sensie ta czerwona nakrętka nie obraca tą wewnętrzną śrubą? Po prostu, kręcę tą nakrętką i nie wyczuwam żadnego oporu, kręcenie nic nie reguluje :/ A gwint się raczej nie wyrobił, bo kręciłem wcześniej tylko raz, jak przywiexli mi go ze sklepu, i teraz jednak doszedłem do wniosku że mam za miękko ustawione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręć powrót całkiem w kierunku szybkiego, wyjmij pokrętło i bez wciskania go skręć powrót na maksymalnie wolny. W środku znajduje się ruchomy element, który podczas regulacji wkręca się i wykręca. Sprawdź, czy wszedł głębiej. Druga sprawa, sprawdź, czy zauważasz różnice w szybkości powrotu na skrajnych ustawieniach.

 

PS Miękkości widelac tym nie wyregulujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak można rozwinąć temat dyskusji nt epicona na 24 strony. Ten amorek jest prosty jak cep :), a dupy nie urywa.


@Domin34. Może tłumik jest do serwisu. Jak coś mogę wrzucić filmik i poradnik jak serwisować go. A niby nierozbieralny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie Panowie. Po mocnym dobiciu amorka, na przykład hopka, czy spora nierówność, amorek przez jakiś czas chodzi bardziej miękko oraz ma minimalnie większy sag. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że ubyło ciśnienia z komory, ale nie, komora trzyma szczelnie, ciśnienie bez zmian. Po kilku minutach jazdy jest tak jak było wcześniej. Na chłopski rozum ja widzę to tak, że olej wlany w dolne golenie jakoś super smaruje ślizgi podczas mocnego dobicia przez co golenie górne mają lepszy poślizg i chowają się głębiej w dolne. Niech ktoś mądry mi pojaśni czy dobrze główkuję :) I jeszcze jedno pytanie czy za duża ilość oleju w komorze powietrznej mogłaby wpływać jakoś na to zjawisko ?? Dzięki za odpowiedzi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...