Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour Epicon LOD


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do posiadaczy i nie tylko - jak wysokim amortyzatorem jest Epicon? Mam tutaj na myśli odległość od osi do korony. Gdzieś mi się obiło o uszy, że jest w tym miejscu wyższy od chociażby XCR - a niestety nie mogę sobie pozwolić na jeszcze dodatkowe uniesienie przodu. Jeśli też ktoś ma porównanie do innych widelców - Reba, Axon, R7 - z chęcią dowiedziałbym się gdzie plasuje się Epicon jeśli chodzi o wysokość.

Mój RLD z 2009 też ma 48 cm. W specyfikacji na stronie producenta jest chyba 481 mm. A jeżeli chodzi o dźwięk wydobywający się podczas ugięcia - u mnie plastikowy element, znajdujący się pomiędzy dwiema sprężynami w lewej goleni, ocierał o metalowy "pręt", na którym te sprężyny są osadzone. Też to zignorowałem, jednak po jakimś czasie ten dźwięk przekształcił się w delikatne skrzypienie. Po rozkręceniu amora okazało się, że plastikowa przekładka między sprężynami ocierała o wcześniej wspomniany "pręt" i wyżłobiła na nim nawet lekkie zagłębienie. Najprawdopodobniej było to spowodowane zbyt małą ilością smaru zaaplikowanego na sprężynę. Po przesmarowaniu skzypienie ustało.

Edytowane przez Damiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgubiłem ten plastikowy korek/pokrętło do regulacji tłumienia, ktoś wie gdzie takie coś można dostać?

Był dokręcony, może nie na maksimum ale był i wypadł na pierwszym zjeździe : (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Nie wpływa to na prace amorka, jest to taki bardziej wkur...iacz ,niż coś zepsutego.

Przyzwyczaisz się. Ten typ tak ma.

 

Wiesz co w moim epiconie też coś takiego zaobserwowałem ale dopiero jak się zrobiło Ciepło a powodem tego "stukania" są najprawdopodobniej uszczelniacze goleni.

Tak jakby nie temperatura dziwnie nan nie działała i powodowała że klekoczą przez cały czas pracy amortyzatora.

Nie wiem co z tym zrobić,czy rzeczywiście ten typ tak ma czy możejest na to rada w postaci smaru czy może wymienić te uszczelki na nowe, amor matrochę ponad rok ale ma znikomy przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może użyj brunoxa na golenie? Ja smaruje i mi nic nie stuka.

 

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk

 

Używam brunoxa, po każdej jezdzie spryskuje golenie, uginam amor i wycieram syf który zostaje na goleniach.

Czynnośc powtarzam dwukrotnie, czy to możliwe że uszczelniacze należałoby wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, mam takie orientacyjne pytanie:

Czy widzieliście gdzieś może uszczelki do epicona z 2011 roku?

Przez moją nieuwagę jedną rozciąłem przy serwisie i chciał bym wymienić już 2.

Jeśli widzieliście gdzieś oryginalne uszczelki albo zamienniki proszę o info w temacie lub na pw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jedynie dopasowanie od innego amorka z lagami 32mm... bo na Eurobike bym nie liczył ?

 

a co do stukania, smarowania brunoxem itp...

 

sory ale lejecie tego syfu go lag, rozrzedza wam się wszystko w środku i robi się bałagan totalny... dlatego polecam zrobić pełen serwis (niekoniecznie z wymiana uszczelek itp. ale czyszczenie i smarowanko) a wszystko będzie śmigało jak należy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ema jakiś czas temu napisałem że mi coś stuka o tuż przypuszczałem że to uszczelki ale po głębszej analizie winowajcą okazał się tłumik!

Śruba w prawej goleni się poluzowała prawdopodobnie na skutek zabawy z blokadą co jest dla mnie co najmniej dziwne, dokręciłem jeszcze tego samego dnia i od tamtej pory wszystko działa jak należy:)

Co do brunoxa to ten preparat właśnie do tego służy i nie wiem co w zasadzie mogło by się rozrzedzać w środku skoro w jednej komorze jest powietrze a w drugiej komorze znajduje się zamknięty kardridż olejowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie bardzo wiesz gdzie jest powietrze i tłumik jeśli piszesz ze Brunox ma na nie wpływ :D

 

brunox rozrzedza to, co masz w dolnych lagach (a nie górnych...), i ładując go cały sezon bez rozebrania, czyszczenia i porządnego smarowania masz w środku niezły burdel[ciach]

 

Niepotrzebne skreśliłem Pixon

Edytowane przez Pixon
Niepotrzebne skreśliłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosować brunoxa można ( chociaż ja wolę K2 SIL ) ale trzeba od czasu do czasu zdjąć dolne golenie i wyczyścić. Dolne golenie są w środku fabrycznie wysmarowane jakimś białym smarem. Brunox się z nim miesza i brudem łapanym podczas jazdy. Powstaje czarna breja, która w długo nie czyszczonym amortyzatorze zaczyna wyłazić na zewnątrz przez uszczelki. Tu zamieściłem zdjęcie usyfionych lag:

http://www.forumrowerowe.org/topic/113192-amortyzator-epicon-serwis/page__st__20

Na szczęście można sobie z tym poradzić w pół godziny. A samych uszczelek nie trzeba zazwyczaj wymieniać. Chyba, że ktoś jeździł cały czas z błotem na goleniach i pokiereszował piachem od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sapy? Próbowałem podpowiedzieć. Następnym razem weź tabletkę zanim coś napiszesz :)

 

Tu opisałem czym się różnią te dwa preparaty:

http://www.forumrowerowe.org/topic/112635-amortyzator-przednibrunoxowac-czy-nie-brunoxowac-oto-jest-pytanie/page__st__40

Edytowane przez dejtrejder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jesteście pewni że nowego modelu x2 nie ma w wersji pod 9mm? chciałem zamówić na ebayu, bo sparrow-bike po waszych opiniach boję się bardziej niż cła :whistling: no i na pierwszej z brzegu aukcji jest z 9mm ośką... ich błąd, czy niedokładne info ze strony suntoura wprowadzające zamieszanie?

Edytowane przez kosciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...