Skocz do zawartości

29'er - czyli big wheels - coś dla oryginałów.


Huhu

Rekomendowane odpowiedzi

Dodałbych również stan's no tubes Raven 2" i Crow 2" bardzo delikatna, a Raven lepsza na szybkie maratony. Też pytac tam w Holandii. http://www.singlespeed.nl/catalog/product_...products_id=361

http://www.notubes.com/product_info.php/cP...products_id/439

 

No ten Raven wygląda idealnie jak dla mnie :). Co jeszcze ciekawego znalazłem na tej stronce:

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_...products_id=296

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_...products_id=186

 

Ogólnie to nie wiem jak Wy ale ja uważam że warto mieć różne opony na przodzie i tyle - jednak właściwości jakie musi mieć opona z przodu są różne niż napędowej (tu można wybaczyć małe poślizgi czy mieć węższą).

 

RR na pewno nie wejdą w widełki :P

 

Michelin XC/AT 29x2.0 wchodzi więc nie bądź taki pewny :P.

 

a może author rolling stone - miałem i jeździłem na początku po przesiadce z crossa, dawały radę, ale w porownaniu do RR, które teraz posiadam to różnica jest kolosalna

i jak masz ochotę zmienić na 29 kiedyś [w końcu :P] to lepiej nie wdawaj się w koszty jak FF

 

Wiele wskazuje na to że mimo wątpliwości na wiosnę dołączę oficjalnie do klubu bikerów z dużymi... kołami :D. W międzyczasie warto zbierać informacje na temat sprzętu.

 

BTW - te Micheliny b. dobrze radzą sobie w błocie nawet przy szybszej jeździe - sprawdziłem to dzisiaj w czasie ucieczki przed dzikami :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 86kg i fakcie wiekszej srednicy kola niz 26" pomyslalbym nad czyms ponad 500g :)

 

mam wtb speeddisc, wyszlo ze waza kolo 550g, czyli troche mniej niz deklaruje producent i na razie sa ok, specjalnie ubijalem je, zeby kolo sie ulozylo i pozostaja niewzruszone, fakt faktem, ze na razie skromny przebieg, w zwiazku z tym moze wyzszy, lzejszy model laserdisc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam kupować nowe to pewnie juz ZTR ARCH (470g), sądzę że dadzą radę, tylko czy kupie w PL?

Bo mam juz 470 ki i docelowo miały być takie piasty jak wyżej jednak kurs $ nie jest łaskawy i komplet względem 3 tyg wcześniej jest sporo droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciekawe tory widze duskusja zeszła.

Cieszę że że Fred 29x2.0 w końcu w sklepach się pojawił bo szukałem go - oczywiście cena zaporowa :/

 

Co do obręczy to myślę że w 29er to jednak nie warto odchudzać na maksa, przecież już w 26 calach czasem koła za wiotkie sie zdarzały a rower wtedy dziwnie potrafi sie w trudniejszym terenie.

32-36 dobrych szprych to chyba minimum, w zaplocie 3 lub 4 krzyzowy bo wtedy koło sztywniejsze boczne a wiecej uderzen pochłania.

Lekkie obręcze to eż kwesta sporna - choć gdy tarczowe hamulce sie stosuje to problem z zużywaniem znika wtedy 36 wycieniowanych szprych w 3 krzyzach zaewni stywne koło.

 

pozdrawiam Więlką dowarościowaną Brać rowerową!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inne pytanie/prośbę

otóż mam zamiar zmienić pod koniec sezonu koła

oto moje wymagania: piasty na maszynach, obręcze dowolnie - mogą być różne przód i tył, szprychy dowolnie, koła pod tarcze do xc, w góry też, jakieś maratony, ważę około 70-74 kg

cena na razie nie gra roli, ale oczywiście czym taniej tym lepiej

a i waga nie chcę żeby ważyły więcej jak około 1800 gram

 

pozdrawiam i czekam na propozycje,

Bartosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może 2x ZTR Arch 940 gram

64x DT Comp ok 290mm to 410-20 gram

Nyple alu 64szt ok 10-20 gram

i piasty Dt 240s IS 160g przod i 260g tył

 

Razem ok 1,8kg :)

 

W sumie ciężko coś lżej bez utraty na sztywności lub nie ładując xxx kasy :) No może na przód zamiast DT Competition dać SUPERCOMP zysk jakies 50 gram na 32szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem nad 240, z tym że nawet jak ustrzelę komplet w cenie o jakiej słyszałem, to zuskuje mniej wiecej 300 gram na kołach kosztem prawie 1000 zł, co nie jest, aż tak opłacalne wg mnie bo i tak mój rower lekki nie będzie

 

a koła nie muszą być sztywne, aż tak

 

novateki to i teraz mam, cena dobra, piasta nie najgorsza, waga ciut duża

 

czekam na kolejne pomysły, może wagowo limit podniesiemy około 1900

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja jeszcze nawiążę do tematu obręczy/szprych. Jestem właśnie na etapie składania kół. Mam dwie obręcze Mavica A719 (czyli najmocniejsze z oferty). Mają one 32 oczka - czy to faktycznie za mało dla 29''? Myślałem do DT Competition w zaplocie na 3 krzyze. Jak myślicie, czy przy ewentualnych sakwach do ok 20kg będę miał ciągłe problemy? (ważę od 78 - 83kg). Obecnie w swoim starym crossie ujeżdżałem Rigida ZAC 2000 36 szprych i jakoś dawały radę pod sakwami na dość ciężkich szlakach (kamienie, korzenie itp). Więc jak to jest z tymi szprychami? Może lepiej na 4 krzyże to zapleść? Czy to w czymś poprawi wytrzymałość?

 

PS. Planuje do tego piasty xt 2008 CL, chociaż co do tego mam trochę wątpliwości, ludzie narzekają na nienajlepszy system zapadek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 90kg, 32h, zaplot 3x i sztywnosc ok, z brakiem sztywnosci/jakosci novateca tyl - do xt nie ma co porownywac, defekty i mozliwe problemy sa w przypadku 4 lozysk z tylu, wiec proponuje 2, moze i malo zapadek, ale lepiej zakrecic troche wiecej korba, zeby zalapalo, niz dostawac nerwicy, ze dokrecajac z gorki jedziemy wolniej niz osoba lzejsza bez pedalowania - sprawdzone (novatec vs szamano)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te piasty chodziły mi po głowie dobre pół roku, problem jednak polega na tym, że dostanie ich graniczy z cudem (mi się nie udało). Poza tym, na rok 2008 była dostępna (teoretycznie:) ) tylko wersja na 36 szprych, a ja mam obręcze na 32. W najnowszym Bikeboardzie jest wzmianka o novatecach D712SB-AA/D711, które mają być dostępne w wersji 28/32/36 oczek. Ciekawe, jaka będzie cena. Może się skuszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dziś zrobiłem kółko tylne na Mavicu A719 36 otw., szprychy DT, piasta XT FH-M760 (wcześniejsza wersja z mniej awaryjnym bębenkiem), zaplot 4 krzyże. Cena z zaplotem w serwisie to 330 zł, waga 1,28kg.

 

Nie wiem co Wy tak nie lubicie kulek Shimano ;). Tu jest możliwe to w co zdaje się nabial nie wierzył czyli kręcenie się koła kilka minut po zakręceniu ręką :). Fakt, błoto się dostaje, trzeba 2-3 razy w sezonie przesmarować, ale bez przesady, można jeździć na wielodniowe wyprawy w deszczu bez zabierania smaru do łożysk :). A w Novatekach też łożyska padają... Nie mówię że kulki są lepsze (sam chętnie spróbowałbym Novateka), tyle że maszyny nie są jednoznacznie lepsze (są ludzie którzy wracają do kulek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co kto lubi w sprawie kulki vs maszyny

ja napisze jedno waże 73 kg, mam novatec 2/4 łożyska [przód/tył] nabial ma teraz na deorkach, a waży ~92kg

i jadąc z górki musiał grubo dopedałować żeby się z mną zrównać... to świadczy wg mnie tylko o jednym, kulki nie i szamano też nie ;)

 

 

p.s. tj moje subiektywne zdanie nikt nie musi się z nim zgadzać i koniec OT z mojej strony

 

a co do kół to ostatecznie wersja taka: maks 2kg, i wytrzymałe, budżet otwarty powiedzmy maks 1000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zakończenie OT z mojej strony: wg mnie udział oporu piast w całkowitym oporze roweru zjeżdzającego z górki jest niewielki, najważniejsze opory to wg mnie: opór opon (ciśnienie, szerokość, bieżnik), opór powietrza stawiany przez rower+rowerzystę. Skąd wnoszę? A no nie czuję różnicy po przesmarowaniu piasty (w ręku kręci się dużo lepiej), natomiast po zmianie opon z terenowych na semisliki dostaję turbodoładowanie ;). Podobnie pochylenie się przy zjeździe daje parę km/h do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...