Ogór Napisano 29 Listopada 2007 Napisano 29 Listopada 2007 witam ktore hamulce lepiej wybrac ?? chce zeby mocno hamowaly i mily modlacja dobra. dlatego wybralem te 2 hamulce, ktorze uwazam za najlepsze rozwiazanie. teraz tylko pytanie czy warto doplacac do juicy? hamulce beda uzywane z tarczami 203mm
kopaczus Napisano 29 Listopada 2007 Napisano 29 Listopada 2007 No cóż, ja osobiście jestem i zawsze byłem orędownikiem Avida, więc i tu nie powiem nic odkrywczego Poszukaj wątków nt. hamulców tarczowych, od groma tu tego wszędzie jest.
uchmanek Napisano 29 Listopada 2007 Napisano 29 Listopada 2007 formula jest drozsza od avida, wiec trzebaby doplacic jeszcze wiecej. jestem uzytkownikiem "piatki" rocznik 2006 i moge ja polecic. waga nie jest rewelacyjna co prawda, ale bezawaryjnosc prawdopodobnie niedoscigniona. podobnie jak ergonomia hamulca.
Ogór Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Napisano 1 Grudnia 2007 waga nie jest rewelacyjna zobacz w moj profil jaki mam rower to zauwazysz ze jakos nie zalezy mi na wadze a wypowie sie ktos na temat hamulca ktory posiada ( j5 i 535 ) jak sie spisuje w jakich warunkach itp formuli nie chce bo jakos nie przemawia do mnie firma... kolega mial formule to miala dziwny luz na tloku i nie mozna bylo np. palce popychac klamki od kiery bo cos tam sie psulo (tak twierdzil kolega ) ale fakt formula sliczna
tobo Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 no to niech przemowi do ciebie firma - nieodbijanie klamek to stara przypadlosc starych egzemplarzy. od 2007 roku nie ma juz tego problemu. zmienili plastikowe na metalowe tloczki w dzwigniach. jest za to roznica w cenie. deore to 250 za sztuke avid 400 z tarczą a formula najnizszy model 400 bez tarczy. nie wiem czy jakosc pracy hamulca rekompensuje wysoka cene. dla mnie tak. http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_sys..._byrating.shtml zwroc uwage na miejsca formuli co do ilosci pozytywow a miejsce avida. punktacja avida 5 http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/index_A.shtml
ulvgar Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 Kupiłem Xt'08 ale teraz sam się waham między Avidem a Formulą jako hamulce na długie lata tym bardziej, że wg Gregorio można je zintegrować z triggerami
tobo Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 kupujac formule w gregorio za pare k18 trzeba zaplacic minimum 1000 zl. poł biedy jesli sie ma tarcze i adaptery - wtedy cena spada. za moja konfiguracje tarcz/adapterow musialbym dac prawie 300 zl co jeszcze podnosi cene calosci. k18 odpowiada przedzialowi deore/juicy 5 ale i tak cena jest wyzsza, bo kompletne deore mozna dostac za max 700 zl, juicy niewiecej niz 800 a formule za minimum 940 zl. jeden drobny detal konstrukcyjny w formuli 24 podnosi cene od razu o prawie 200 zl.
ulvgar Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 A tarcze? Lepiej orginalne Formuli czy Avida (108 gram przy 160 mm ) No i pytanie o K18 - czy posiada regulację odległości klamki od kierownicy, mam krótkie palce i dla mnie to ważne.
tobo Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 przy jezdzie poza terenami gorskimi nie ma znaczenia ktora 160tka. dzis KAZDY hamulec ma regulacje odleglosci klamki do kierownicy. takiej regulacji nie mial dawno dawno temu hamulec magury - julie w pierwszej wersji.
Ogór Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Napisano 1 Grudnia 2007 no to niech przemowi do ciebie firma - nieodbijanie klamek to stara przypadlosc starych egzemplarzy. od 2007 roku nie ma juz tego problemu. zmienili plastikowe na metalowe tloczki w dzwigniach. jest za to roznica w cenie. deore to 250 za sztuke avid 400 z tarczą a formula najnizszy model 400 bez tarczy. nie wiem czy jakosc pracy hamulca rekompensuje wysoka cene. dla mnie tak. http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_sys..._byrating.shtml zwroc uwage na miejsca formuli co do ilosci pozytywow a miejsce avida. punktacja avida 5 http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/index_A.shtml fakt ze formule zajmuja pierwsze miejsca ale nie jest duzo tych opini dla przykladu juicy 5 slyszalem ze jest duzo lepsze od hfx'a 9 a w tym zestawieniu hfx jest wyzej co do ceny hamulcow chce kupic takie ktore nie beda bardzo drogie w uzytkowaniu, ewentualne czesci beda stosunkowo tanie i latwo dostepne no i jeszcze zeby dlugo i bezproblemowo sluzyly i b dobrze hamowaly a duza jest roznica w hamowaniu juicy 5 a oro 18 /// lub juicy 5 vs code 5 ?
tobo Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 opinii nie jest duzo bo w wiekszosci wypowiadaja sie amerykanie a formula nie jest popularnym tam hamulcem ale brak wsrod nich opinii zlych. jedyne wymieniane minusy to problem z dostepnoscia klockow oraz slabe obijanie dzwigni w starszych modelach. kupujac formule zdecydowalem sie na egzemplarze z roku 2008.
Ogór Napisano 1 Grudnia 2007 Autor Napisano 1 Grudnia 2007 co do ceny hamulcow chce kupic takie ktore nie beda bardzo drogie w uzytkowaniu, ewentualne czesci beda stosunkowo tanie i latwo dostepne no i jeszcze zeby dlugo i bezproblemowo sluzyly i b dobrze hamowaly. A duza jest roznica w hamowaniu juicy 5 a oro 18 /// lub juicy 5 vs code 5 ? aha i jeszcze co do ceny: oro k 18 z tarczami 180/160 i adapterami za 949 zł (allegro) juicy 5 z tarczami 203/203 i adapterami za 923 zł ( moge zejsc ponizej 900 zł a przy odrobinie szczescia ponizej 850 zł ) - to w sklepie bo na allegro sa za 800 zł tyle ze tarcze 2x 180 juicy 7 na allegro 850 zł z tarczami 185/160 - warto doplacac te 50 zl ? code 5 troche drozsze ale czy jest jakas znaczaca roznica w sile hamowania i czy warto ?
uchmanek Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 ...warto doplacac te 50 zl ? Zdecydowanie tak.
Ogór Napisano 4 Grudnia 2007 Autor Napisano 4 Grudnia 2007 Zdecydowanie tak. moze jakies uzasadnienie ??
uchmanek Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 50pln przy wydatku rzedu 800pln to nie jest majatek. juicy 7 maja regulacje punktu kontaktu, tz: jak mocno musisz nacisnac dzwignie zeby rozpoczac hamowanie. dzieki temu mozesz dostosowac heble do swoich osobistych preferencji, co w przypadku hamulcow ma dosc duze znaczenie. w bonusie dostajesz ciut nizsza wage.
Szkrabek Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 A ja mam tekie pytanie bo ostatnio ogladalem Radony i jest tam jeden rower co moja uwage zwrocil http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1188 I ja mam pytanie czy te Formula K18 sa dobre do XC?? czy je wymienic na Avidy Juice 5?? Ps przepraszam jezeli zmienilem lekko temat
uchmanek Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 ten sprzedawca za wymiane hamulcow krzyknie niesamowita cene. nim kupilem swojego cube'a zastanawialem sie nad radon'em. wtedy wkladali do niego hayes'y hfx9, ktorych nie moglem zaakceptowac. gosc za wymiane na juicy 5 chcial 400pln, wiec mu podziekowalem. przygotuj sie na to, ze mimo, ze juicy 5 jest tansze, bedziesz musial doplacic. Wniosek: wymieniac raczej nie warto. k18 to dobry hamulec.
CR7 Prezes Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Avid Juicy 5 to piekny hamulec jest. Jedyne co mozna mu zarzucic to dysc drogi serwis.
Baukan Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Podczas półrocznej pracy w serwisie rowerowym miałem do czynienia z co najmniej 4 egzemplarzami cieknących Juicy 5. Z siódemkami nie było takiego problemu, z shimano też nie.
Szkrabek Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 A formula jak sie czymie czy tez lubi sie psuc ??
kopaczus Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Bo relatywnie mało ich na rynku, nieprawdaż? Ja nigdy nie spotkałem cieknącego Avida, za to cieknące Shimano, Hayesy, Magury... sporo tego było. Ale ogólnie najbardziej ufam Avidom, potem Formula, potem może Hope.
Baukan Napisano 5 Stycznia 2008 Napisano 5 Stycznia 2008 No to trochę odwrotnie niż statystycznie, bo Avidy, Hope'y, oczywiście Hayes'y i niektóre Formule lubią cieknąć akurat. Shimano należą do najrzadziej cieknących. Jak słusznie zauważyłeś, zależy to od "relatywnej ilości na rynku".
K-mil Napisano 25 Czerwca 2008 Napisano 25 Czerwca 2008 Witam. A ja zastanawiam się nad ORO k18 (na allegro widziałem już za 380 zeta) na przód (wraz z wymianą koła ). Na tyle na razie zostanę przy V dopóki nie uzbieram na kółko i ewentualnie Hample tarczowe. PS. Takie pytanie techniczne - czy tylny hamulec rózni się budową od przedniego - pytam się ponieważ jak będę zmieniał tylne koło to może przerzucę ORO 18 z przodu na tył (oczywiście wymieniając przewodzik na dłuższy) a na przód kupię coś innego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.