Skocz do zawartości

[rower] szosówka do 4000 pln?


nietyjek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru szosowego? Będzie to mój drugi rower, nie jestem zawodnikiem ale amatorem o troszeczkę sportowych zacięciach.

Co ważne jest w geometrii ramy jak mam się do niej przypasować, na co zwrócić uwagę kiedy już na niego wsiądę? Słyszałem że geometria w rowerach szosowych jest bardzo ważna? Nie interesuje mnie na dzień dzisiejszy osprzęt jedynie opinie dotyczące ram danych producentów. Dla ułatwienia mój wzrost to 182 waga 77 kg.

 

Proszę również o propozycję konkretnych marek i modeli.

Obecnie w skiteam mają w rozsądnej cenie rower Lemond Etap D. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jego geometrii?

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze to z czego jest rower, a nie z którego roku, na allegro można za 4k znaleźć naprawdę dobre używki, ale nigdy nie wiemy w jakim stanie tak naprawdę jest sprzęt, ale jak to mówi mój kumpel, jest ryzyko jest zabawa xD

 

wg mnie najlepiej kupować szosę na komponentach z obecnego sezonu, ponieważ np. korba HTII jest sztywniejsza niż poprzednie

 

tradycyjnie polecę poisona, pewnie niektórzy powiedzą że to syf, kryptoreklama, itp., sam na śmigam na ramie cyanit na tiagrze i jestem zadowolony, ceny są także atrakcyjne, ramy nie są za lekkie, ale sztywne i porządne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ok. Kupiłem. Zmieściłem się w kwocie 4000 i mi została 1złotówka :)

 

Zakupilem rower Kelly's URC 9.9 czyli najwyższy model. Pełna grupa DURA ACE. Koła mavic ksyrium SL. Rower składak.

 

Gratis dostałem pedała look, licznik cateye (allegro koszt 99.90zł) i 2 szt. opon maxxis na których seryjnie jest ten kellys (cena w necie 109zł).

 

tutaj-48r4zg4bc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesuje mnie na dzień dzisiejszy osprzęt

 

Klasa osprzętu może nie być za bardzo interesująca, ale zestopniowanie kasety, czy dobór koronek korby już tak.

 

Trochę na szosowce pojeździłem i wydaje mi się, że zestaw typu: korba 53/39 plus kaseta 12-23, to dla amatora nie najlepszy wybór. Według mnie, zestopniowanie najlepiej dobrać tak, by na więskzości okolicznych tras nie było potrzeby manewrowania przednią przerzutką, a jednocześnie by nie brakowało ani przełożeń miękkich, ani twardych. Dla mnie optymalny okazał się zestaw 53-39 z kasetą 14-25.

 

Ciągle też mam wątpliwości co do napędu 10-rzędowego. Te wąziutkie łańcuchy i koronki kaset jakoś mnie odstraszają. W dodatku np. Shimano w bardziej miękkich kasetach "zblokowało" wiele koronek, więc raczej nie da się ich pojedynczo wymieniać.

 

Natomiast do 9-rzędówki można powtykać koronki z kaset górskich (choć taka obca koronka w środku kasety może zgrzytać przy zmianie przełożeń). Obecną kasetę mam "kombinowaną" na bazie nowej Ultegry 12-23, zużytej 14-25 i kilku dokupionych koronek. Stopniowanie to 14-15-16-17-18-19-21-23-25, koronka 18 jest od jakiegoś LX'a (ta nieco zgrzyta), 14-stka i 25-tka od "normalnej" ultegry 14-25, reszta z ultegry 12-23. Ponieważ kupiłem też pierwszą 13-tkę i 28-kę, to mogę sobie stopniowanie zestawiać na wszelkie sposoby i warunki. Np. wyrzucam 18-stkę, zakładam 28-kę i ciężkie podjazdy sa moje :-)

 

Rzecz jasna, zawsze można założyć korbę kompaktową 50-34, a wtedy "przełożeniowo twarde" kasety, nieco miękną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...