DekRek Napisano Środa o 05:13 Napisano Środa o 05:13 (edytowane) Szukam roweru elektrycznego dla mamy. Aktualnie już taki posiada, niestety waży 25 kg, albo i więcej. Niby to nie problem, ale gdy ostatnio wyjechał jej busiarz z podporządkowanej, to przy hamowaniu ją przeważyło i poleciała na bok. Na szczęście nic się nie stało. Technika techniką, ale na starym "analogowym" rowerze o wadze ok. 15 kg nie miała takich sytuacji. Cena do 10000 złotych, ale miło by było znaleźć coś bliżej 6-7k. Poczytałem wątki na forum i niestety przewijają się praktycznie same kloce, takie jak teraz ma. Jazda po DDR, czasem ścieżka w lesie, nic wymagającego. Trasy do 50 km, przy czym teren do płaskich nie należy. Chciałbym żeby rower miał hamulce hydrauliczne, w charakterze opcja wyciąganą baterię, ale z wbudowaną także sobie poradzimy. Póki co znalazłem tylko coś takiego: https://ecobike.com/pl/produkt/735/rower-elektryczny-ecobike-urban-2594 Firma mi nieznana, ale na elektrykach się nie znam. Niestety rama to nie "damka", co byłoby wysoce pożądane. Znajdzie się w tym budżecie coś zbliżonego do 15 kg? Wzrost 163 cm. Edytowane Środa o 05:15 przez DekRek Edit Cytuj
Acero Napisano Środa o 07:46 Napisano Środa o 07:46 Cube Editor Hybrid? Rocznik 2025 jest przeceniony i można znależć model poniżej 10000 PLN, np. ten: https://skiteam.pl/rowery-miejskie-i-crossowe/7657-388263-rower-cube-823100-editor-hybrid-pro-400x-4054571465627.html#/3228-akumulator-400_wh/3278-rozmiar-50_cm/3294-maincolor-czarny/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/74540-kolor-blk_spectral Nie jest to niestety wersja z obniżoną ramą, ale waży 17,2 kg. 1 Cytuj
PiotrWie Napisano Środa o 09:31 Napisano Środa o 09:31 (edytowane) 15 kg to bardzo duże wyzwanie, trochę cięższy - da się znaleźć, W Bike- Discount znajdziesz Cube Katmandu Hybrid C:62 SLX 400 X Easy Entry za niecałe 3000euro który waży 17,2 kg. Jeśli zrobisz downgrade napędu ( myślę że 8-9 rzędowy zupełnie wystarczy) to jeszcze trochę zejdziesz z wagi i trochę ( niewiele) odzyskasz pieniędzy sprzedając 12 rzędowe Deore. Tańszą alternatywą może być Winora z Centrum Rowerowego ale to już ponad 22 kg ( ale jest na pasku) niestety tylko damka, nie easy entry. Edytowane Środa o 09:32 przez PiotrWie 1 Cytuj
HSM Napisano Środa o 09:34 Napisano Środa o 09:34 (edytowane) @DekRek zejście z wagą do tych 15 kg może być niestety niewykonalne. Rowery ze zwykłymi silnikami centralnymi będą niestety powyżej 20 kg. Nowa generacja lekkich silników centralnych jak np. Bosch SX (jak w tym zaproponowanym wyżej Cube Editor) pozwala zejść poniżej 20 kg. Ten Cube waży nieco ponad 17 kg, ale zwróć uwagę, że to "golas". Podejrzewam, że Twoja mama zapewne chciałaby rower z jakimś bagażnikiem, błotnikami. Dodasz te akcesoria, to waga wzrośnie do powiedzmy 18-19 kg. Oszczędności na wadze możesz mieć w przypadku silników w piaście, ale jak widzisz w przypadku znalezionego ecobike'a też nie ma szału. Tam jest Bafang, a rower waży prawie 17 kg i to też jest "golas". Najlżejszą opcją będą niepopularne u nas systemy z silnikiem w piaście, ale firmowe i kompletne. Działają dla użytkownika jak systemy z silnikiem centralnym, są zazwyczaj droższe i montuje się je w nieco bardziej dopracowanych rowerach, a tym samym z komponentami lepszej jakości. Tanie silniki bafanga i podobne nie są wcale cięższe, ale z przyczyn ekonomicznych zazwyczaj stosuje się je w rowerach tańszych, więc całościowo takie rowery są cięższe... W ciągu ostatniego roku przez forum wielokrotnie przewijał się taki lekki rower Winory na systemie niepopularnego u nas Mahle. Widzę, że CR nadal ma je w ofercie: https://www.centrumrowerowe.pl/lekkie-rowery-elektryczne-lp/?sort=2 - chodzi o modele e-flitzer. One są już od 4 tys. (na Cues nieco drożej). Zwróć uwagę, że ważą 16,5 kg, ale już z bagażnikiem, oświetleniem, błotnikami. To oczywiście specyficzny rower (mała bateria, niski moment obrotowy), ale w konkretnych zastosowania jako typowy rower miejski do codziennych dojazdów (i codziennego ładowania). Musisz być świadomy jego zalet, ale i ograniczeń. Na pewno mama zyska lekki i w pełni wyposażony rower. Myślę, że większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Edytowane Środa o 09:37 przez HSM 1 Cytuj
PiotrWie Napisano Środa o 09:43 Napisano Środa o 09:43 (edytowane) 10 minut temu, HSM napisał: @DekRek zejście z wagą do tych 15 kg może być niestety niewykonalne. Rowery ze zwykłymi silnikami centralnymi będą niestety powyżej 20 kg. Nowa generacja lekkich silników centralnych jak np. Bosch SX (jak w tym zaproponowanym wyżej Cube Editor) pozwala zejść poniżej 20 kg. Ten Cube waży nieco ponad 17 kg, ale zwróć uwagę, że to "golas". Podejrzewam, że Twoja mama zapewne chciałaby rower z jakimś bagażnikiem, błotnikami. Dodasz te akcesoria, to waga wzrośnie do powiedzmy 18-19 kg. Oszczędności na wadze możesz mieć w przypadku silników w piaście, ale jak widzisz w przypadku znalezionego ecobike'a też nie ma szału. Tam jest Bafang, a rower waży prawie 17 kg i to też jest "golas". Najlżejszą opcją będą niepopularne u nas systemy z silnikiem w piaście, ale firmowe i kompletne. Działają dla użytkownika jak systemy z silnikiem centralnym, są zazwyczaj droższe i montuje się je w nieco bardziej dopracowanych rowerach, a tym samym z komponentami lepszej jakości. Tanie silniki bafanga i podobne nie są wcale cięższe, ale z przyczyn ekonomicznych zazwyczaj stosuje się je w rowerach tańszych, więc całościowo takie rowery są cięższe... W ciągu ostatniego roku przez forum wielokrotnie przewijał się taki lekki rower Winory na systemie niepopularnego u nas Mahle. Widzę, że CR nadal ma je w ofercie: https://www.centrumrowerowe.pl/lekkie-rowery-elektryczne-lp/?sort=2 - chodzi o modele e-flitzer. One są już od 4 tys. (na Cues nieco drożej). Zwróć uwagę, że ważą 16,5 kg, ale już z bagażnikiem, oświetleniem, błotnikami. To oczywiście specyficzny rower (mała bateria, niski moment obrotowy), ale w konkretnych zastosowania jako typowy rower miejski do codziennych dojazdów (i codziennego ładowania). Musisz być świadomy jego zalet, ale i ograniczeń. Na pewno mama zyska lekki i w pełni wyposażony rower. Myślę, że większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Ten Cube jest jak najbardziej w pełni wyposażony - błotniki, bagażnik, oświetlenie. Trzeba go szukać w e- trekkingach, nie umiem wkleić linku pisząc w telefonie ☹️ Edytowane Środa o 09:44 przez PiotrWie 1 Cytuj
HSM Napisano Środa o 10:10 Napisano Środa o 10:10 (edytowane) @PiotrWie Pewnie chodzi o tego https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ja wcześniej pisząc o Cube, miałem na myśli tego zaproponowanego przez Acero. Twojej odpowiedzi w tamtym momencie nie widziałem... No to jest właśnie ta opcja, o której piszę większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Jedynym sposobem na zejście z 19-20 kg na te 17 kg z lekkim silnikiem centralnym, ale i bagażnikiem, błotnikami, oświetleniem, jest pójście w karbon, jak w tym kathmandu. Tylko z dostawą do Polski to będzie jakieś 3150 EUR - do 13500 PLN, a nie każdy chce się bawić w downgrade i i upłynnianie części celem odzyskania środków. Ale w sumie nie da się ukryć, że to jest jakaś opcja... Jak się chce mieć budżetowo, to jednak e-flitzer (trzy razy tańszy) dalej jest mocnym kandydatem - szkoda, zę brak wersji w niską ramą. Edytowane Środa o 10:24 przez HSM 1 Cytuj
PiotrWie Napisano Środa o 14:57 Napisano Środa o 14:57 No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona. 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.