DekRek Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) Szukam roweru elektrycznego dla mamy. Aktualnie już taki posiada, niestety waży 25 kg, albo i więcej. Niby to nie problem, ale gdy ostatnio wyjechał jej busiarz z podporządkowanej, to przy hamowaniu ją przeważyło i poleciała na bok. Na szczęście nic się nie stało. Technika techniką, ale na starym "analogowym" rowerze o wadze ok. 15 kg nie miała takich sytuacji. Cena do 10000 złotych, ale miło by było znaleźć coś bliżej 6-7k. Poczytałem wątki na forum i niestety przewijają się praktycznie same kloce, takie jak teraz ma. Jazda po DDR, czasem ścieżka w lesie, nic wymagającego. Trasy do 50 km, przy czym teren do płaskich nie należy. Chciałbym żeby rower miał hamulce hydrauliczne, w charakterze opcja wyciąganą baterię, ale z wbudowaną także sobie poradzimy. Póki co znalazłem tylko coś takiego: https://ecobike.com/pl/produkt/735/rower-elektryczny-ecobike-urban-2594 Firma mi nieznana, ale na elektrykach się nie znam. Niestety rama to nie "damka", co byłoby wysoce pożądane. Znajdzie się w tym budżecie coś zbliżonego do 15 kg? Wzrost 163 cm. Edytowane 17 Grudnia przez DekRek Edit Cytuj
Acero Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia Cube Editor Hybrid? Rocznik 2025 jest przeceniony i można znależć model poniżej 10000 PLN, np. ten: https://skiteam.pl/rowery-miejskie-i-crossowe/7657-388263-rower-cube-823100-editor-hybrid-pro-400x-4054571465627.html#/3228-akumulator-400_wh/3278-rozmiar-50_cm/3294-maincolor-czarny/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/74540-kolor-blk_spectral Nie jest to niestety wersja z obniżoną ramą, ale waży 17,2 kg. 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) 15 kg to bardzo duże wyzwanie, trochę cięższy - da się znaleźć, W Bike- Discount znajdziesz Cube Katmandu Hybrid C:62 SLX 400 X Easy Entry za niecałe 3000euro który waży 17,2 kg. Jeśli zrobisz downgrade napędu ( myślę że 8-9 rzędowy zupełnie wystarczy) to jeszcze trochę zejdziesz z wagi i trochę ( niewiele) odzyskasz pieniędzy sprzedając 12 rzędowe Deore. Tańszą alternatywą może być Winora z Centrum Rowerowego ale to już ponad 22 kg ( ale jest na pasku) niestety tylko damka, nie easy entry. Edytowane 17 Grudnia przez PiotrWie 1 Cytuj
HSM Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) @DekRek zejście z wagą do tych 15 kg może być niestety niewykonalne. Rowery ze zwykłymi silnikami centralnymi będą niestety powyżej 20 kg. Nowa generacja lekkich silników centralnych jak np. Bosch SX (jak w tym zaproponowanym wyżej Cube Editor) pozwala zejść poniżej 20 kg. Ten Cube waży nieco ponad 17 kg, ale zwróć uwagę, że to "golas". Podejrzewam, że Twoja mama zapewne chciałaby rower z jakimś bagażnikiem, błotnikami. Dodasz te akcesoria, to waga wzrośnie do powiedzmy 18-19 kg. Oszczędności na wadze możesz mieć w przypadku silników w piaście, ale jak widzisz w przypadku znalezionego ecobike'a też nie ma szału. Tam jest Bafang, a rower waży prawie 17 kg i to też jest "golas". Najlżejszą opcją będą niepopularne u nas systemy z silnikiem w piaście, ale firmowe i kompletne. Działają dla użytkownika jak systemy z silnikiem centralnym, są zazwyczaj droższe i montuje się je w nieco bardziej dopracowanych rowerach, a tym samym z komponentami lepszej jakości. Tanie silniki bafanga i podobne nie są wcale cięższe, ale z przyczyn ekonomicznych zazwyczaj stosuje się je w rowerach tańszych, więc całościowo takie rowery są cięższe... W ciągu ostatniego roku przez forum wielokrotnie przewijał się taki lekki rower Winory na systemie niepopularnego u nas Mahle. Widzę, że CR nadal ma je w ofercie: https://www.centrumrowerowe.pl/lekkie-rowery-elektryczne-lp/?sort=2 - chodzi o modele e-flitzer. One są już od 4 tys. (na Cues nieco drożej). Zwróć uwagę, że ważą 16,5 kg, ale już z bagażnikiem, oświetleniem, błotnikami. To oczywiście specyficzny rower (mała bateria, niski moment obrotowy), ale w konkretnych zastosowania jako typowy rower miejski do codziennych dojazdów (i codziennego ładowania). Musisz być świadomy jego zalet, ale i ograniczeń. Na pewno mama zyska lekki i w pełni wyposażony rower. Myślę, że większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Edytowane 17 Grudnia przez HSM 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) 10 minut temu, HSM napisał: @DekRek zejście z wagą do tych 15 kg może być niestety niewykonalne. Rowery ze zwykłymi silnikami centralnymi będą niestety powyżej 20 kg. Nowa generacja lekkich silników centralnych jak np. Bosch SX (jak w tym zaproponowanym wyżej Cube Editor) pozwala zejść poniżej 20 kg. Ten Cube waży nieco ponad 17 kg, ale zwróć uwagę, że to "golas". Podejrzewam, że Twoja mama zapewne chciałaby rower z jakimś bagażnikiem, błotnikami. Dodasz te akcesoria, to waga wzrośnie do powiedzmy 18-19 kg. Oszczędności na wadze możesz mieć w przypadku silników w piaście, ale jak widzisz w przypadku znalezionego ecobike'a też nie ma szału. Tam jest Bafang, a rower waży prawie 17 kg i to też jest "golas". Najlżejszą opcją będą niepopularne u nas systemy z silnikiem w piaście, ale firmowe i kompletne. Działają dla użytkownika jak systemy z silnikiem centralnym, są zazwyczaj droższe i montuje się je w nieco bardziej dopracowanych rowerach, a tym samym z komponentami lepszej jakości. Tanie silniki bafanga i podobne nie są wcale cięższe, ale z przyczyn ekonomicznych zazwyczaj stosuje się je w rowerach tańszych, więc całościowo takie rowery są cięższe... W ciągu ostatniego roku przez forum wielokrotnie przewijał się taki lekki rower Winory na systemie niepopularnego u nas Mahle. Widzę, że CR nadal ma je w ofercie: https://www.centrumrowerowe.pl/lekkie-rowery-elektryczne-lp/?sort=2 - chodzi o modele e-flitzer. One są już od 4 tys. (na Cues nieco drożej). Zwróć uwagę, że ważą 16,5 kg, ale już z bagażnikiem, oświetleniem, błotnikami. To oczywiście specyficzny rower (mała bateria, niski moment obrotowy), ale w konkretnych zastosowania jako typowy rower miejski do codziennych dojazdów (i codziennego ładowania). Musisz być świadomy jego zalet, ale i ograniczeń. Na pewno mama zyska lekki i w pełni wyposażony rower. Myślę, że większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Ten Cube jest jak najbardziej w pełni wyposażony - błotniki, bagażnik, oświetlenie. Trzeba go szukać w e- trekkingach, nie umiem wkleić linku pisząc w telefonie ☹️ Edytowane 17 Grudnia przez PiotrWie 1 Cytuj
HSM Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) @PiotrWie Pewnie chodzi o tego https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ja wcześniej pisząc o Cube, miałem na myśli tego zaproponowanego przez Acero. Twojej odpowiedzi w tamtym momencie nie widziałem... No to jest właśnie ta opcja, o której piszę większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Jedynym sposobem na zejście z 19-20 kg na te 17 kg z lekkim silnikiem centralnym, ale i bagażnikiem, błotnikami, oświetleniem, jest pójście w karbon, jak w tym kathmandu. Tylko z dostawą do Polski to będzie jakieś 3150 EUR - do 13500 PLN, a nie każdy chce się bawić w downgrade i i upłynnianie części celem odzyskania środków. Ale w sumie nie da się ukryć, że to jest jakaś opcja... Jak się chce mieć budżetowo, to jednak e-flitzer (trzy razy tańszy) dalej jest mocnym kandydatem - szkoda, zę brak wersji w niską ramą. Edytowane 17 Grudnia przez HSM 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona. 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.