Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów. Moja obecność na forum jak można się domyślić spowodowana jest pewnymi problemami. Zakupiłem swoją pierwszą szosę Cuba attain. Obecnie jestem na etapie przymierzania się i ustawiania roweru. Przy wzroście 168 i długości nogi 75 koło zakupiłem rozmiar 50 (długość górnej rury 517mm) kalkulator na stronie producenta wskazywał abym zakupił rozmiar 53.  Rower dotarł do mnie poskładany, mostek w najwyższej możliwej pozycji. Rowerem przejechałem około 80 km bo nie ma warunków i czasu. Odrazu wiedziałem że trzeba będzie mocno coś pozmieniać aby się dopasować. Obnizyłem mostek ile się da zmieniłem pochylenie baranka, ustawienie klamkomanetek. Zdaje się być lepiej aczkolwiek ten nieszczęsny mostek ma 0 stopni i jest zadarty do góry (kąt rury sterowej 70 stopni) i ani to nie wygląda fajnie a i czuję że zszedłbym jeszcze niżej z kierownicą. Pierwsza myśl to że nie bedzie problemu z wymianą mostka na taki o kącie 17 czy 20 stopni nawet ale w rowerze jest półintegracja przewodów w sensie idą one rurą sterową i wychodzą pod mostkiem. producent oferuje jedynie mostki -6 to mało i obecnie nawet niedostępne. Czy mogę tam zastosować inny mostek, czy będzie to działało, czy będzie pasował do tych podkładek co są obecnie?? 

a drugie pytanie to czy można jeździć z podkładkami ustawionymi na mostku, gdyż wszystkie jakie były powędrowały na górę (3 cm) zanim utnę rurę sterowa?

Napisano

Ciężko powiedzieć - ale z tego co widać na zdjęciach to "zwykły" mostek - więc dowolny z wewnętrznym prowadzeniem da radę. Inna sprawa, że na twoim miejscu zrobiłbym jeszcze te kilkaset kilometrów - i w ostateczności pobawił się samą pozycją baranka/klamek.
Tak możesz jeździć z podkładkami nad mostkiem - niczemu to nie przeszkadza oprócz "estetyki".

Napisano (edytowane)

Rower ma pewnie stery Acrosa. Przypuszczam, że w Acrosie można kupić inną pokrywkę sterów lub adapter/przejściówkę , który pozwoli na zastosowanie okrągłych podkładek i standardowego mostka. Do tego "oryginalny" mostek jest bardzo ciężki  więc dodatkowo będzie okazja do odelżenia roweru.

Miałem podobną sytuację w swoim rowerze (inna marka) również ze sterami Acrosa i tak to rozwiązałem. 

Edytowane przez Chociemir

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...