Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Szukam nowego roweru trekkingowego, elektrycznego z dobrym silnikiem (tylko Bosch lub Japończyki: Shimano, Panasonic, Yamaha), na 1.9 metra wzrostu, męski.

Pożądane cechy:

- dobra firma - trwały / niezawodny - producent europejski, USA lub Tajwan.

- koła 28 lub 29 cali, ew. 27.5"

- duża, męska rama 21.5-23 cale - na 1,9 metra wzrostu

- silnik dobrej firmy (j.w.) - co najmniej 65-70 Nm momentu

- przyzwoita bateria, co najmniej 500-ka

- bez pierdół i gadżetów, jak odpalanie ze smarkfona ;) 

- najlepiej z rocznika 2025 lub ew. 2024 (rok produkcji)

Cena najlepiej do 7-8k zł (max. 8500 zł).

 

Wstępnie wybrałem:

[ Rower elektryczny GHOST E-Teru Essential EQ | CentrumRowerowe.pl ]
--> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-ghost-e-teru-essential-eq-pd49614/

[ Rower elektryczny WINORA Yucatan 8 High | CentrumRowerowe.pl ]
--> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-yucatan-8-high-pd38751/

[ Rower elektryczny WINORA Yucatan X8 | CentrumRowerowe.pl ]
--> https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-yucatan-x8-pd41690/

 

Może coś z powyższej trójki?

Jestem otwarty na inne propozycje, mieszczące się w budżecie i spełniające moje wymagania. Może coś z CUBE, Winora, Canyon, Ghost, Kalkhoff, Canondale, GIANT, TREK, SCOTT, Kellys???

Dzięki za porady i pomoc w wybraniu roweru!

 

Napisano

Dzięki!

Bike Discount znam. Dobry sklep. Tylko w przypadku rowerów elektrycznych szczególnie warto mieć gwarancje. Większość producentów wymaga wykonać u nich (u dilera / w sklepie) pierwszy przegląd który decyduje czy na rower będzie ważna gwarancja... Nie wiem, jak jest w przypadku CUBE, Focus, Radon - czy w razie czego uznają gwarancję europejską i czy nie będzie problemu z tym przeglądem?

 

Napisano

Dzięki za zainteresowanie!

Ecobike ma silnik AMANDA więc odpada od razu. A rowery MTB nie wchodzą w grę, tylko trekking - to rower dla członka rodziny.

 

Napisano

Jeżeli metr 90 wzrostu i sto kilo wagi to rower trekkingowy czyli miejski z trochę grubszymi oponami będzie złym pomysłem. 
A jak będzie niska rama to będzie się wyginała w czasie jazdy. 
Proponowane rowery mają dużo wyższe możliwości a po dołożeniu np błotników i bagażnika są praktyczne. 
Wymiana mostka na regulowany aby podnieść kierownicę, sztyca amortyzowana i siodło spowodują że pozycja będzie do ustawienia na wygodną ale z pochyleniem bo wbrew wypowiedzią tu i tam, pozycja „krzesełkowa” jest po kilkunastu kilometrach męcząca. 
Proponowane rowery nie są typem XC i już na starcie są wygodne. 
Pozdro 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dla siebie kupowałbym MTB, ale wujek chce tylko trekingowy. Rama się nie wygnie (ja ważę znacznie więcej i nie ma żadnych problemów z ramą) ;)  Lekkie ugięcia to nie problem. Rama musi pracować.

MTB mają nisko położoną kierownicę zwykle. A wymiana mostka....raczej w nowym rowerze nie wchodzi w grę.

Wujkowi się podoba ten Ghost, ale czy wybierze Ghosta czy Winora (a może coś innego) będzie jeszcze zależeć od dostępności serwisu pod miejscowościami Grudziądz i Bydgoszcz.

No i wcześniej musi usiąść na rowerze - właśnie szukam sklepów w okolicy gdzie można go sprawdzić.

 

 

Napisano

To jest półka jak Batavus czy Gazelle - w Polsce b. mało popularne, bo drogie i nie mają raczej swojej dystrybucji (?? / nie jestem pewien), na Zachodzie mają spore wzięcie. Ale to rowery głównie miejskie i trekingowe. Nie mają nic wyczynowego. Średnia wieku rowerzystów kupujących je to też powyżej 50-60 lat :) 

Napisano

Cześć, rower Koga Vectro S20 dziś przyszedł. Wyjęty z cherlawego kartonu producenta i od razu jeden problem:

Lewa dźwignia hamulca (Shimano Mt-201) pracuje zbyt lekko, jest prawie luźna i ma duży skok (wciśnięta dotyka rączki kierownicy).

Prawa raczej OK, chodzi z oporem i ma dużo mniejszy skok. Wydaje się że prawa jest OK.

 

Czy to może być sprawa regulacji czy to jest wyciek płynu hydraulicznego? Co z tym robić? Poza tym problemem, rower bardzo interesujący, dobrze wykonany, itd.

Jest nowy, jest gwarancja, faktura, itd.

Dzięki za porady!

 

Napisano

Klocki są na miejscu, a "pancerz" jest suchy. To przedni hamulec, częściowo "pancerz" wchodzi w widelec. Nie znalazłem wycieku.

Napisano

Kup olej hamulcowy mineralny i dolej do klamek. Mogę wytłumaczyć jak to zrobić albo obejrzyj na YT albo oddaj do serwisu. 
Proponuje samemu bo to nie jest trudne. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Olej hamulca jest bardzo "lekki" i osobie niewprawnej trudno zlokalizować wyciek, pomaga chusteczka higieniczna i na niej plamki. Jeżeli uda Ci się wlać (strzykawka z igłą) do zbiorniczka klamki więcej niż 0,5cm3 to świadczy o wycieku, a to "śmierdząca sprawa" w nowym rowerze.  Ja podobny problem rozwiązywałem, gdy okazało się, że oliwka na przewodzie była krzywo zaciśnięta - wada fabryczna!  Naprawdę niby prosta sprawa, ale czy to ja mam wygryzać ich błędy?😡  Osoby bez doświadczenia zdane są na serwis gwarancyjny, a to czas i często koszty. Lepiej odesłać i niech producent weźmie to na siebie.

IMG_20240427_105433.thumb.jpg.9d66a8c8b9c1967990f230a0e6f6dae1.jpg

 

IMG_20240427_104940.thumb.jpg.67459945cabe1707426d450f1ca01ecb.jpg

 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...