Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do kupna używanego roweru i jedną z moich największych obaw jest dostępność zębatek do starszych korb:

• czy macie może pojęcie, gdzie można je dostać (od biedy nawet zamienniki)? Ja trochę szukałem, ale efekty były mizerne...

• czy w ostateczności takie korby można wymienić na coś współczesnego (idealnie 44-32-22) z lub bez wkładu suportu (wydaje mi się, że tak, bo to wszystko Hollowtech II)?

• alternatywnie, czy dzisiejsze suporty Truvativ GXP są kompatybilne z tymi sprzed 20 lat?

Ktoś, gdzieś, cokolwiek?

Napisano
5 godzin temu, sznib napisał:

Dzięki za info, aczkolwiek widzę, że to wszystko tarcze do Deore - wiesz może, czy są one kompatybilne z korbami LX M580 lub XT M760/M770?

Napisano
5 godzin temu, uzurpator napisał:

Na aliexpress są tego tony w przystepnych cenach - 30-50zł za komplet. Można sobie kupić na zapas na wieczność.,

Biorąc pod uwagę ilość zębów i rozstaw śrub, niby tak, ale za cholerę nie mogę znaleźć informacji wprost, że wszystko będzie kompatybilne z jakimś tam LX czy XT. Czy one wszystkie są kompatybilne między sobą, o ile tylko zgadza się rozstaw śrub (np. BCD 104/64)?

Chyba, że w wyszukiwarce Aliexpress trzeba wpisać jakiś szczególny tekst, żeby wyskoczyły tarcze dla konkretnych korb? 

Napisano

Miałem korbę którą zutylizowałem o oznaczeniu FC-M510 - puste ramiona, bardzo lekka. Bez problemów mieszałem zębatki z innych korb m.in FC-M442 itp. Nigdy nie miałem problemu i nawet się nie zastanawiałem nad jakąś "kompatybilnością - liczył się rozstaw montażowy zębatek.

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Ja miałem SLXa 3 blatowego. Przerobiłem na 2blat, bo tyle mi starczyło. Zębatka oryginalna 32 była dla mnie za mała, wymieniłem na jakąś Deore czy Alivio 36T. Działało bez problemu.

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, stormag napisał:

Biorąc pod uwagę ilość zębów i rozstaw śrub, niby tak, ale za cholerę nie mogę znaleźć informacji wprost, że wszystko będzie kompatybilne z jakimś tam LX czy XT. Czy one wszystkie są kompatybilne między sobą, o ile tylko zgadza się rozstaw śrub (np. BCD 104/64)?

Chyba, że w wyszukiwarce Aliexpress trzeba wpisać jakiś szczególny tekst, żeby wyskoczyły tarcze dla konkretnych korb? 

Nie znajdziesz takiej informacji. Ale na 99% będą działać. Dajmy 100%, bo w sumie w świetle tego co piszę niżej, tak będzie.

6 godzin temu, sznib napisał:

Są. Wszystkie zębatki pod przerzutkę i z BCD 104 są kompatybilne.

Akurat nie są. Istnieją conajmniej trzy metody mocowania środkowej zębatki.

1. Nazwijmy to "standardowy" dla shimano - gdzie zębatka ma otwory na średnicy na 104mm i średnicę osadzenie bodajże 86mm.
2 Standard pod zębatki połowicznie kompozytowe - były w SLX, XT i Deore chyba 770/660 i podobne. Tutaj korba nie ma stopki aby móc zmieścić większą niż normalna zębatkę od spodu. Te korby bez problemu akceptują zębatki w 1 standardzie, ale zębatek z nich nie da się zamocować na niczym innym, bez akcji pilnik.
3. Standard Trivativ, który ma średnicę osadzenia 88mm. Te korby akceptują tylko zębatki Trivative'a, dla innych trzeba się bawić pilnikiem. Zębatki z tych korb pasują do wszystkiego.

Generalnie - nie spodziewam się problemu z mocowaniem dowolnego trypla na korby shimano, ale różnice jednak istnieją.

Edytowane przez uzurpator
  • +1 pomógł 1
Napisano

@sznib @afly @uzurpator Serdecznie dziękuję Wam wszystkim za pomoc, natomiast to, co o średnicach osadzenia w komentarzu powyżej napisał Pan uzurpator, wypadałoby chyba gdzieś przypiąć (ja w każdym razie nigdzie indziej takiej kondensacji wiedzy nie znalazłem) – podwójne dzięki, bo akurat mam w drugim rowerze korbę Truvativa :D

Żeby wyczerpać temat, chciałbym przy okazji zapytać, czym sugerować się w przypadku, kiedy dostępne są koła zębate Truvativa (np. tu https://sorso.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=truvativ+mtb+44t) :

• grubości 3 mm (do napędów 9/10-rzędowych),
• grubości 4 mm (do napędów 9-rzędowych);

Czy 4 mm będą lepsze do napędów 9 rzędowych (są droższe niż 3 mm) i czy którychś można używać do napędów 6-8 rzędowych? Czy zarówno 3, jak i 4-milimetrowe mogą używać jednakowych łańcuchów, zależnych jedynie od ilości kół zębatych na tylnym kole?

• aluminiowe i stalowe – czy są jakieś zasady, które montować do jakich rowerów, tudzież czy warto dopłacać do aluminium, zwłaszcza w tańszym rowerze?

  • Mod Team
Napisano
Cytat

• aluminiowe i stalowe – czy są jakieś zasady, które montować do jakich rowerów, tudzież czy warto dopłacać do aluminium, zwłaszcza w tańszym rowerze?

Tutaj akurat temat jest prosty, alu jest droższe bo jest lżejsze. Ale też dużo mniej trwałe. Jak się nie ścigasz i nie liczysz gramów, bierz stalowe.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...