izusek Napisano Czwartek o 11:49 Napisano Czwartek o 11:49 Hej Do tej pory jeździłem na hardtailu, chciałem kupić fulla ebike i zastanawiam się jaki skok będzie lepszy, w okolicy nie mam opcji testowania, poza rundą po sklepie. Raz w roku na 3 tygodnie jadę w Alpy, a tak poza tym to głównie przeważają tereny płaskie z górkami do 800npm. Nie wiem czy 170/170 nie będzie zbyt dużo ale jakbym chciał polatać gdzieś w przyszłości bardziej agresywnie to będzie duży zapas, z podjazdem nie powinno być problemu bo mam rower na oku z bosh cx5 z opcją wgrania 100nm. Może ktoś stał przed podobnym wyborem albo może podzielić się swoimi doświadczeniami. Cytuj
XC100S Napisano Czwartek o 13:19 Napisano Czwartek o 13:19 170 mm to enduro więc po co Tobie tyle ??? Cytuj
izusek Napisano Czwartek o 16:40 Autor Napisano Czwartek o 16:40 @XC100S za rok robie planuje trans alp i myślałem, że na enduro będzie lepiej. Poza tym po górach nie jeżdżę zwykłymi ścieżkami ale jest dużo stromych i agresywnych zjazdów i na hardtailu sobie często odmawiałem. Wybór trochę tak pod coroczne wypady w góry, moze i to złe myślenie. No i myslalem, żeby nie było w przyszłości, a "mogłem brać większy skok", bo chyba lepiej jest mieć więcej niż mniej? Cytuj
XC100S Napisano Czwartek o 16:44 Napisano Czwartek o 16:44 Ja nie mówię że 120 mm starczy ale są fajne rowery ze skokiem 150, 160 / 140 mm i to jest okay. Jak ci pasuje rower który ma więcej skoku to bierz Cytuj
izusek Napisano Czwartek o 17:28 Autor Napisano Czwartek o 17:28 Problem taki, że nie mam jak w terenie pojeździć i sprawdzić dwa, musiałbym do Karpacza skoczyć i wypożyczyć. Bo 160/140 jest spoko radon render ale jest na razie tylko na cx4, a nie cx5. @XC100S Jeździłeś kiedyś na skoku 170/170 i 160/140 ? Jakie sa Twoje odczucia, zakładam, że bys brał 160/140? Cytuj
emski Napisano Czwartek o 17:30 Napisano Czwartek o 17:30 170 to w zasadzie zjazdówka, ciężej będzie podjeżdzać, będziesz pompował Cytuj
XC100S Napisano Czwartek o 17:36 Napisano Czwartek o 17:36 Ja nie mam problemu z pompowaniem/bujaniem. Na elektryku to nie problem. Mam Rendera 9 170/140 i Cube Race 170/160. Cuby na 5 Gen są Cytuj
izusek Napisano Czwartek o 18:12 Autor Napisano Czwartek o 18:12 Na początku w render zapewne miales 160/140 i wsumie zrobiłeś to czego się obawiałem, że po czasie będę chciał wiecej skoku. Mocno odczuwalna była różnica jak przesiadłeś się z 160/140 na tego cuba? Czy te 2cm z tyłu nie były tak odczuwalne? Ja zapewne dawno bym kupił użwyke rednera ale jak pojawiło się info, że cx 5 będzie miał 100nm to spasowałem. Cytuj
JWO Napisano Czwartek o 19:18 Napisano Czwartek o 19:18 Ja mam 170/150 w analogu. Podjazdy jak to podjazdy, łatwe nie są, dlatego ‚łyde’ trzeba trenować. Dla mnie to i tak za wiele w stosunku do umiejętności. , ale jakbym miał wybór brałbym 170. Podjazdy to nie skok, tylko geometria roweru. Ale fakt ze te 170, maja geometrię zjazdowa. Cytuj
izusek Napisano Czwartek o 20:20 Autor Napisano Czwartek o 20:20 @JWOo tyle plus, że elektryku jest dużo łatwiej podjechać. Dla mnie również ten skok jest dużo ponad moje "umiejętności" ale kto wie kiedyś może się przyda. Aktualnie patrzę na ten model: https://www.bike-discount.de/de/radon-deft-8.0-800 Cytuj
Maciorra Napisano Czwartek o 20:41 Napisano Czwartek o 20:41 Cytat Dla mnie również ten skok jest dużo ponad moje "umiejętności" ale kto wie kiedyś może się przyda. Rower nie żona. Jeśli kiedyś stwierdzisz, że 150/140 to za mało możesz zmienić. Cytuj
izusek Napisano Czwartek o 21:11 Autor Napisano Czwartek o 21:11 Zona to by mnie zabiła jakby się dowiedziała, że wydałem 20 tysięcy na rower i jeszcze chce coś kupić do niego za 1-2k zł 😄 Cytuj
XC100S Napisano Piątek o 06:23 Napisano Piątek o 06:23 Foxa 36 zmieniałem na Zeeba bo się wyginał. Lagi 38 robią robotę. W damperze 140 mm mam tokeny bo dobijam więc… W elektryku czym więcej… wszystkiego tym lepiej. Tylko tych 100 Nm w Gen5 nie zazdroszczę bo 85 już mocno zużywa napęd a jeszcze trzeba umieć pożytek z tego zrobić. Używam łańcuch tylko Shimano M8100, te z Centrum Rowerowego po 136 PLN. Zmiana co około 1,5 tysiąca. Odnoszę wrażenie że lepiej zachowuje się tylne zawieszenie gdzie damper jest dłuższy. Tzn skok samego tłoka czyli np 55 mm do 65 mm. Mimo że skok na kole jest … jakiś np 140 czy 160 to lepiej to pracuje przy dłuższym damperze. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.