szapik Napisano wczoraj o 12:18 Napisano wczoraj o 12:18 (edytowane) Cześć, metodą prób i błędów próbuję dopasować ustawienie kierownicy. Przy obecnym ustawieniu: https://imgur.com/a/5D2UFMp nie odczuwam mrowienia/dyskomfortu, dolny chwyt jest wygodny, ALE klamkomanetki są pod kątem, przez co nie dość, że niezbyt wygodnie się je trzyma w górnym chwycie, to mam poczucie, że są za daleko i źle mi do nich sięgać. Teoretycznie to ustawienie wydaje mi się ok, tylko należałoby teraz wypoziomować klamkomanetki, ale bez zdjęcia owijki nie jestem w stanie ich wyregulować, wracają do punktu wyjścia. Przed zdjęciem owijki zacząłem się jeszcze zastanawiać, czy z racji tego, że jest to szosa endurance/road plus (felt vr40) z bardziej komfortową pozycją niż typowa szosa, producent nie miał na myśli mniej agresywnego(?) ustawienia kierownicy, tj. tutaj: https://imgur.com/a/2ZfnmBJ Prośba o rzucenie okiem i ewentualne sugestie co do ustawienia. Może niepotrzebnie chcę poprawiać fabrykę. Pewnie jeszcze ustawię kierownicę tak jak na drugim zdjęciu i potestuję, ale jak pamiętam to niezbyt komfortowo mi się jeździło w takim ustawieniu na początku. Zwróciłem uwagę też na to, że w tym drugim ustawieniu "bazowa" kierownica jest wręcz zadarta do góry przy mostku. Na zdjęciach producenta widzę też ustawienie bliżej temu z drugiego zdjęcia, ale nie jestem przekonany, czy jest to dobry wyznacznik. Z góry dzięki! Edytowane wczoraj o 12:21 przez szapik Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 12:24 Napisano wczoraj o 12:24 Nie ma czegoś takiego jak mniej lub bardziej agresywne ustawienie kierownicy. Jest tylko prawidłowe lub nieprawidłowe. Na Twoim pierwszym zdjęciu widać, że kierownicę ustawiłeś prawidłowo i musisz jeszcze, tak jak piszesz, poprawić klamkomanetki 1 Cytuj
szapik Napisano wczoraj o 12:29 Autor Napisano wczoraj o 12:29 Dziękuję, czyli wszystko jasne. Zdjęcia producenta wprowadziły mnie w lekkie zakłopotanie, ale na pomoc na forum zawsze można liczyć. Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 12:34 Napisano wczoraj o 12:34 Ja tam żadnym ekspertem nie jestem a prawidłowe ustawienie kierownicy jakiś czas temu zgapiłem z filmiku na yt bo wcześniej słyszałem tylko enigmatyczne tłumaczenia o poziomych klamkomanetkach i nic konkretnego o samych kierownicach Cytuj
szapik Napisano wczoraj o 12:46 Autor Napisano wczoraj o 12:46 7 minut temu, Greg1 napisał: Ja tam żadnym ekspertem nie jestem a prawidłowe ustawienie kierownicy jakiś czas temu zgapiłem z filmiku na yt bo wcześniej słyszałem tylko enigmatyczne tłumaczenia o poziomych klamkomanetkach i nic konkretnego o samych kierownicach Tak, też się sugerowałem tym filmikiem i ogólnie spotykałem się z informacjami, że bazowo dolny chwyt ma być ustawiony w poziomie, za to tutaj znalazłem informacje, że to górna część ma być w poziomie, a dolna niekoniecznie. Zanim się dobiorę do tej owijki to potestuję jeszcze ustawienie numer 2 i wyciągnę wnioski na podstawie własnych odczuć. Cytuj
chrismel Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Najlepiej zdjąć owijkę w ogóle, założyć rękawiczki i pojeździć zmieniając ustawienia. Ja zaczynam od ustawienia chwytu na dropach i bynajmniej nie jest to równolegle do ziemi. No oko ciężko mi to ocenić ale stawiałbym na to że opadają one pod kątem 10-15 stopni. Po prostu czuję kiedy jest mi wygodnie i tak zostawiam. Potem ustawiam klamkomanetki, lekko do góry. I znów nie wiem jaki to jest kąt ale z grubsza oceniam na kilka stopni, może 10. Ale to także robię na wyczucie. Podnoszę, opuszczam aż dojdę do momentu że jest mi wygodnie. Potem zwykle robię jeszcze 30-40 km i jak czuję że nic już nie chcę przestawiać zakładam owijkę. 1 Cytuj
szapik Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu (edytowane) Dzięki za rady, też jestem za podejściem "jeździć obserwować", tylko dzisiaj jak zacząłem nad tym główkować, to zgłupiałem przy próbie ustalenia właściwej pozycji wyjściowej. Będę testował, drugie ustawienie wydaje się z grubsza ok, co prawda dolna część kierownicy jest lekko zadarta, za to górna część i klamki się ładnie schodzą i są wypoziomowane, bez większych spadków, co może poprawić komfort przy górnym chwycie (nie będzie takiego naporu na nadgarstki i klamkomanetki są bardziej w zasięgu). Reszta wyjdzie w praniu, ale na razie aura pozwala jedynie na snucie teoretycznych domysłów, jak widać to nie służy. Edytowane 21 godzin temu przez szapik Cytuj
tomiii Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Imo druga pozycja jest poprawna, bo dłonie będą lekom do przodu względem barków więc dolny chwyt nie musi być poziomo , ale zdjęcie nie koniecznie wszystko ładnie oddaje. W obu klamki względem kierownicy są poprawnie - praktycznie jeden poziom. 1 Cytuj
szapik Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu Zgadzam się, po zdjęciach czasem ciężko stwierdzić różnicę, zwłaszcza jeśli jest teoretycznie niewielka, ale fajnie ją widać na tym porównaniu: https://imgur.com/a/si3bjpa tj. mówiłem, w pierwszej pozycji trochę pojeździłem w tym sezonie, nie odczuwałem żadnych nieprzyjemności, dolny chwyt wygodny, ale nie do końca wygodnie było trzymać klamkomanetki w górnym chwycie, które podczas jazdy wydawały mi się jakby były za daleko, pewnie przez ten kąt nachylenia. Również większy ciężar mógł się opierać na nadgarstkach w górnym chwycie (ale nawet jeśli, to nie objawiało się to w żadnym fizycznym mrowieniu czy dyskomforcie). Lekka korekta na drugim zdjęciu, dolna część jest pod niewielkim kątem (początkowo wychodziłem z założenia, że to błąd), za to górna część schodzi ładniej w linii i wydaje się być zdecydowanie bardziej w zasięgu. Muszę sprawdzić, czy będzie komfortowo bo nadgarstki też inaczej będą się układać. Koniec końców rower trzeba dostroić pod siebie i własne odczucia. Alternatywa to 1 z dźwignięciem klamek, ale może nie będzie to konieczne. Jeszcze się zastanawiałem nad zrzutem ekranu wyżej. Chyba nie ma co się sugerować tą zieloną linią bo to, jak ona się ułoży, zależy od tego, jaki kąt nachylenia ma mostek, prawda? Tak na oko wydaje się, że kąt mostka na nagraniu może być większy niż u mnie, więc naturalne, że kierownica jest skierowana bardziej w dół, natomiast u mnie ten układ jest bardziej poziomy bo mam ustawiony mostek na -16. Cytuj
tomiii Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Mostek, jeżeli nie jest zintegrowany, to nie ma znaczenia. Zielona to płaszczyzna góry kierownicy, czerwona poziom bezwzględny. 1 Cytuj
szapik Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu (edytowane) Racja, teraz rozumiem. Pokrętną logiką przeszło mi przez myśl, że jeśli mostek pójdzie "w górę" (np. z -16 na +8), to jednocześnie zieloną linię, czyli płaszczyznę góry kierownicy, może trzeba wyregulować bardziej w dół. No ale w zasadzie tak jak mówisz, nie ma to znaczenia, kierownica będzie po prostu wyżej, a kąty po regulacji się nie zmienią. Edytowane 14 godzin temu przez szapik Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.