alienusa Napisano Czwartek o 15:23 Napisano Czwartek o 15:23 Witam, Zastanawiam się nad kwestią obliczania ratio, oraz geometrii rowerów różnych producentów, do czego zamierzam? Już wyjaśniam na przykładzie. Romet Huragan 4 - endurance ? (r.58) ratio: 1,43 Stack: 578 Reach: 404 Bianchi Infinito - endurance (r.59) ratio: 1,53 Stack: 600 Reach: 391 Bianchi Sprint - race (r.59) ratio: 1,46 Stack: 580 Reach: 396 Romet mówi że "jego" Huragan 4 to endurance, gdzie ratio wychodzi 1,43. Bianchi sprint, gdzie producent mówi o geometrii race, ma ratio większe... Tzn 1,46. Wspominać już nie będę o modelu Bianchi Infinito(endurance) gdzie ratio 1,53 to jakaś przepaść do Rometa a niby oba modele to endurance. Ktoś mi to wytłumaczyć ? Może ja czegoś nie rozumie, jestem laikiem w tej kwestii. Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 17:12 Napisano Czwartek o 17:12 Po pierwsze, jak chcesz to sobie licz ale wyniki też trzeba umieć zinterpretować. Po drugie, jeśli chcesz cokolwiek porównywać tym ułomnym dzieleniem to zestaw chociaż ramy o jednakowym rozmiarze. Wziąłeś sobie z huragana rozmiar z poziomą 562 (bo to efektywna długość rury poziomej jest rozmiarem szosy) a w bianchi 575, powinieneś przy bianchi liczyć dla rozmiarów 570 a nie 590. Poza tym wynik dzielenia stack/reach różni się w zależności od rozmiaru roweru, policzysz to dla najmniejszego infinito to by ci wyszło, że jest wyścigówką😂 Twoja "tabela" powinna wyglądać następująco Cytat Romet Huragan 4 - endurance ? (r.L) ratio: 1,43 Stack: 578 Reach: 404 Bianchi Infinito - endurance (r.57) ratio: 1,51 Stack: 585 Reach: 386 Bianchi Sprint - race (r.57) ratio: 1,43 Stack: 561 Reach: 393 I teraz jakie masz wnioski? Bo ja następujące: 1,43 przy huraganie wynika z bardzo dużego reach a reach jest parametrem, który sobie płynnie regulujesz przesunięciem siodełka na prętach lub wymianą sztycy na taką z innym offsetem. Podstawą do określenia pozycji na rowerze jest stack (choć wiadomo, że stack to parametr ramy a nie tego co do niej dokręcisz - ilość podkładek pod mostkiem, kąt mostka) i jego wielkość w odniesieniu do rozmiaru ramy. Zakładając, że w każdym rowerze miałbyś identyczną ilość podkładek - sprint jest zdecydowanie najbardziej agresywny, huragan "pośredni" a infinito zapewnia najbardziej wyprostowaną pozycję. Huraganowi bliżej do infinito niż sprinta, zarówno jeśli chodzi o stack jak i kąt główki ramy (bo zakładam, że w tabeli z geometrią jest błąd i zamiast 62 powinno być 72) czy bazę kół którą huragan ma zdecydowanie największą. Na pewno dokonując wyboru musisz obiektywnie spojrzeć na swojego huragana. Jeśli nie masz mostka ustawionego na minus i wywalonych spod niego podkładek to nie ma sensu pchać się w rower o agresywnej geometri 2 Cytuj
alienusa Napisano wczoraj o 01:11 Autor Napisano wczoraj o 01:11 Dlatego właśnie pytam, wydaje mi się że dlatego powstały różne fora, że taki laik jak ja, może zadać pytania osobą twojego pokroju, czy też z twoją wiedzą. Wziąłem ramy na bazie tych sugerowanych do mojego wzrostu u obu producentów. W Romecie jest to L/58 a w Bianchi wychodzi 59, tylko z tego co piszesz(i może masz rację) powinien wziąć pod uwagę 57 ? W Romecie mam "ustawienia fabryczne". Zakupiłem go w drugiej połowie tamtego roku, więc dopiero można powiedzieć że się "uczę". Obecnie chce go wrzucić na trenażer, kiedy pogoda bywa mocno niekorzystna. I właśnie rozważam między sprint a infinito. Cytuj
Mihau_ Napisano wczoraj o 07:14 Napisano wczoraj o 07:14 Cytat W Romecie mam "ustawienia fabryczne" Wrzuć najlepiej zdjęcie jak ten rower "z boku" wygląda. Cytuj
alienusa Napisano wczoraj o 13:56 Autor Napisano wczoraj o 13:56 Cytat Wrzuć najlepiej zdjęcie jak ten rower "z boku" wygląda. Cytuj
Miro1970 Napisano wczoraj o 21:30 Napisano wczoraj o 21:30 (edytowane) W dniu 22.05.2025 o 19:12, Mihau_ napisał: reach jest parametrem, który sobie płynnie regulujesz przesunięciem siodełka na prętach lub wymianą sztycy na taką z innym offsetem. Nie można zbyt dowolnie przesuwać siodełka ani bawić się offsetem, bo można wylądować z kolanami za osią korby. To nie jest takie proste też z powodu różnych kątów rury podsiodlowej w różnych rowerach z takim samym reachem. Bo np. jak rura ma kąt 74, to żeby uzyskać takie samo położenie kolan nad osią korby w rowerze z kątem 73, to trzeba przesunąć siodło do tyłu o centymetr z haczykiem. A przy kącie 72 do przodu. Czyli bardziej stroma rura daje realnie dłuższy rower, jeśli chcemy mieć tak samo ustawione nogi. Edytowane wczoraj o 21:36 przez Miro1970 Cytuj
Mihau_ Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 16 godzin temu, alienusa napisał: Nie pchaj się w sprinta. Po co ci wyścigowy rower skoro potencjału obecnego nie wykorzystujesz Cytuj
alienusa Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Bardzo możliwe, że tak jest. Właśnie dlatego się tutaj znalazłem. Skoro miałbym wiedzę w tym temacie, to bym chyba nie pytał ? Mam takie wrażenie, że dla wielu użytkowników na polskich forach... Człowiek który pyta, sam powinien znać odpowiedzi. Niestety ja nie znam, i szuka tu pomocy w tej kwestii. Hasła typu "po co", "nie wykorzystujesz" tak naprawdę kompletnie nic nie zmieniają. Bianchi ma być rowerem który ma mi trochę posłużyć, więc biorę pod uwagę, że przez te kilka lat dużo się jeszcze nauczę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.