Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zastanawiam się nad kwestią obliczania ratio, oraz geometrii rowerów różnych producentów, do czego zamierzam? Już wyjaśniam na przykładzie. 

Romet Huragan 4 - endurance ? (r.58) 
ratio: 1,43
Stack: 578
Reach: 404
Bianchi Infinito - endurance (r.59) 
ratio: 1,53
Stack: 600
Reach: 391
Bianchi Sprint - race (r.59) 
ratio: 1,46
Stack: 580
Reach: 396

Romet mówi że "jego" Huragan 4 to endurance, gdzie ratio wychodzi 1,43. Bianchi sprint, gdzie producent mówi o geometrii race, ma ratio większe... Tzn 1,46. Wspominać już nie będę o modelu Bianchi Infinito(endurance) gdzie ratio 1,53 to jakaś przepaść do Rometa a niby oba modele to endurance. Ktoś mi to wytłumaczyć ? Może ja czegoś nie rozumie, jestem laikiem w tej kwestii. 

Napisano

Po pierwsze, jak chcesz to sobie licz ale wyniki też trzeba umieć zinterpretować.

Po drugie, jeśli chcesz cokolwiek porównywać tym ułomnym dzieleniem to zestaw chociaż ramy o jednakowym rozmiarze. Wziąłeś sobie z huragana rozmiar z poziomą 562 (bo to efektywna długość rury poziomej jest rozmiarem szosy) a w bianchi 575, powinieneś przy bianchi liczyć dla rozmiarów 570 a nie 590. Poza tym wynik dzielenia stack/reach różni się w zależności od rozmiaru roweru, policzysz to dla najmniejszego infinito to by ci wyszło, że jest wyścigówką😂

Twoja "tabela" powinna wyglądać następująco

Cytat

Romet Huragan 4 - endurance ? (r.L)
Stack: 578
Reach: 404
Bianchi Infinito - endurance (r.57) 
ratio: 1,51
Stack: 585
Reach: 386
Bianchi Sprint - race (r.57) 
Stack: 561
Reach: 393

I teraz jakie masz wnioski? Bo ja następujące: