Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z samymi obręczami także niestety jest problem.

Udało mi się kupić tylne koło na olx na piaście DT350 i jakiejś obręczy niestety bez oznaczeń. Różnica wagi w porównaniu ze starym kołem masakra.

Napisano

Kupiłem synowi Superiora Fly 20 i wykonałem mu kurację odchudzającą na korbie, pedałach, kierownicy, oponach i dętkach i wyszło to jeszcze w granicach opłacalności. Największą bolączką są faktycznie koła (908g tył i 706g przód, bez szybkozamykaczy). Następny rower (24") kupię taki żeby był lekki już z sklepu, odchudzanie rowerów dla dzieci to droga przez mękę.

Napisano

Chciałem kupić córce (8 lat) Kubikesa – rower lekki, zgrabny, więc wydawało się to świetnym wyborem. Niestety… nie spodobał sie. Mimo że probowałem ją przekonać (bo wiadomo – waga robi różnicę), nie dało rady. Co gorsza, moja młodsza córka (6 lat) orzekła, że jej też się „nie podoba” i że nawet w przyszłości nie zamierza nim jeździć 😅

Aktualnie młodsza jeździ na Specialized Riprock 20" – ciężki jak na dziecko, ale za to bardzo jej się podoba wizualnie, więc przynajmniej chętnie go używa.

Wpadłem więc na pomysł: zamiast inwestować w coś ultralekkiego, co i tak zostanie odrzucone „bo nieładne”, kupię rower, który podoba się dzieciom, ale który da się z czasem przerobić i odchudzić. Wybór padł na Cannondale Trail 24 z 2014 roku – z bardzo fajnie działającym amortyzatorem powietrznym RST.

No i tu zaczyna się zabawa: wymiana kół, korby, całego napędu, stopki, a także hamulcow na tarczowe. I jak się okazuje – ze wszystkim są schody.

Obecnie próbuję znaleźć sensowny zestaw kół (koniecznie pod tarcze), lekką korbę w okolicy 130–140 mm, dopasować suport, sensowny napęd i hamulce z regulacją dla dziecięcych dłoni. Napisałem nawet do Wooma, bo ich koła są lekkie, ale niestety mają sztywną oś 12 mm, a w Cannondale mam widelec pod klasyczne 9 mm QR – więc temat raczej odpada.

Jeśli ktos z Was przerabiał podobny temat i ma sprawdzone komponenty (albo zna zestawy kół do 135 mm, 9 mm QR, tarczowe), będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi!

Napisano

Jesteś pewien że te 12mm jest na przodzie? Bo ze standardowych 10/15 mm są adaptery do 9mm.

Ja też tak ulepszałem, zacząłem przy pierwszym dziecku, jak drugie kończy przygodę z tym rowerem to do pełni szczęścia brakuje przedniego koła:)

Napisano

Nie pomyślałem o adapterach! Z przodem się dziś upewnię. Dostałem wycenę za składane koła. 525zł. z wysyłką, waga około 1800 gram. Jak mają być jeszcze lżejsze to:

"Piasty z bębenkiem i osiami alu +200zl, cieniowanych szprych do koła 24 to trudni znaleźć zwłaszcza w niewygorowanej cenie "

Dziś dostanę pełną ofertę na koła Woom off 5.

Dla przykładu najnowszy Grand Canyon Young Hero 24"

  • Canyon XC 20 AL
  • Wymiary osi: 9x100 mm
  • Sposób Montażu Tarczy: 6 śrub
  • Wewnętrzna szerokość obręczy: 20 mm
  • Materiał obręczy: Aluminium
  • Masa: 804 g
  • Canyon XC 20 AL
  • Wymiary osi: 9x135 mm
  • Sposób Montażu Tarczy: 6 śrub
  • Wewnętrzna szerokość obręczy: 20 mm
  • Materiał obręczy: Aluminium
  • Masa: 948 g

 

Teraz muszę ogarnąć hamulce i napęd.  

21 godzin temu, KSikorski napisał:

Kupiłem synowi Superiora Fly 20 i wykonałem mu kurację odchudzającą na korbie, pedałach, kierownicy, oponach i dętkach i wyszło to jeszcze w granicach opłacalności. Największą bolączką są faktycznie koła (908g tył i 706g przód, bez szybkozamykaczy). Następny rower (24") kupię taki żeby był lekki już z sklepu, odchudzanie rowerów dla dzieci to droga przez mękę.

Ale o ile pamiętam, Superior Fly 20 to jest to niby lekki rower. Opony w standardzie sa tam chyba lekkie [  SCHWALBE Billy Bonkers ~400g ] Jakie dętki, kierownicę, korbę i pedały dałeś? Znasz ich wagę? 

Napisano

Opony Schwalbe Billi Bonkers 20x2,0 zwijane, 340g za sztukę (oryginalnie były Schwalbe CX comp).
Dętki Schwalbe Extralight 103g za sztukę.
Pedały Voxom Pe32 Junior 250g za sztukę.
Kierownica Ritchey Comp 580mm, 25,4 170g.
Korba 114mm 28t z aliexpress 450g (oryginalna jest absurdalnie długa jak na początek na 20 calowym rowerze).
Suport 110mm EYEN by Thun Quad+ 265g.
Gripy REVERSE Youngstar Single 66g.

Cały rower gotowy do jazdy 8,18kg. Kierownica prawdopodobnie będzie jeszcze do przycięcia. https://photos.app.goo.gl/GvU1ELPsg7h3oJrT9

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Fajny i lekki rowerek Ci wyszedł!  Ja też mam opony Opony Schwalbe Billi Bonkers rozmiar 24" [ 450g ] 

Dętki mam do wymiany, obecne 160g, więc zamówię te co Ty masz.

Korbę 135mm zamówiłem, ma mieć 476 gram + suport 110g + tarcza 30T 70g 

Nad kołami wciąż się zastanawiam [ od Woom 5 off - koło przód 755g, koło tył 875g ] 

 

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...