Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Posiadam amortyzator suntour X1 32 (inna wersja XCR)

Od ponad miesiąca mam dylemat z twardością amortyzatora przy temperaturze 15🌡 ponieważ amortyzator jest twardy ze względu na olej 10w.

Aktualnie myśle na wymanię oleju na 5w tylko nie wiem jak sie za to zabrać. Nawet jak już rozbiorę tłumik to nie wiem na co uważać lub czego sie spodziewać w tłumiku żeby czegoś nie uszkodzić

Jednym z moich kłopotów to jak rozebrać topcap żeby dostać sie do środka tłumika aby wylać olej
 

 

Czekam z cierpliwością na odpowiedź 

Edytowane przez Wojciech.k
Napisano

W Epixonach/Raidonach i niższych modelach tłumik jest nierozbieralny. 

Problemem może w ogóle nie być tłumik, tylko zbyt twarda sprężyna i/lub wsadzony w nią elastomer.

Napisano
7 godzin temu, Dokumosa napisał:

Pamiętaj też, że masz w dolnych goleniach smar stały, który też w niskich temperaturach zmienia lepkość.

Co się stanie jeśli wyciągnę elastomer 

 

Napisano

@Wojciech.k olej jaki jest stosowany w kartridżach nierozbieralnych nie jest o gęstości 10W .  Kilka lat temu rozciąłem kartridż na tokarce i olej któy się w nim znajdował zawiozłem do laboratorium Fuchs Gliwice. Po przebadaniu wyszło że jest to olej o podobnych parametrach co Fuchs Silkolene RSF 2,5 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...