Anomandaris Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Cześć, Popsułem śrubę trzymającą klocki w TRP Spyre - wyrobiłem miejsce gdzie wchodzi klucz. śruba ma 28.5 mm długości, średnicy nie mam jak zmierzyć (nie odważę się wykręcić dopóki nie będę miał zamiennika, bo tej obecnej już nie użyję ponownie Niestety nie udało mi się znaleźć w żadnym sklepie online w Polsce takiej śruby, a sklepy zagraniczne które znalazłem wołają 150 PLN za wysyłkę - a sam śrubka to 3-5 funtów/euro. Znalazłem natomiast podobne śrubki/piny na allegro, ale różniące się trochę długością - np. https://allegro.pl/oferta/shimano-deore-xt-br-m785-sruba-do-klockow-hamulca-br-m8120-br-rs505-br-m71-15649396424 która ma 32 mm. Czy mogę zastosować śrubę innej długości czy nie ma to szans zadziałać? Cytuj
Tyfon79 Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Co ci po długości jak może być inny skok gwintu. Nie ogarniam jak można wyrobić w czymś takim co się lekko przykręca gwint. Nie prościej wsadzić tam coś co jest nie do zepsucia czyli zawleczkę? Cytuj
marvelo Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja To mało ogarniasz. Śruby się nie tylko przykręca, ale i czasem odkręca, a moment konieczny do odkręcenia często znacznie różni się od tego, z jakim została dokręcona (nawet jeśli prawidłowo). Zanieczyszczenia i korozja robią swoje, czasem dochodzi niedbałość w osadzeniu klucza w gnieździe śruby (słabe oczyszczenie z zalegającego tam błota itp.), słaba jakość klucza (np. częściowo "obrobiona" końcówka). To są uroki mechaniki praktycznej i złośliwość rzeczy martwych. Nie wszystko wygląda tak pięknie jak w filmikach instruktażowych na Youtube. Jeśli chodzi o gwint to prawdopodobnie jest tam M4x0.7, bo nikt tam chyba drobnozwojnego nie daje (po co?). Basic Metric Thread Chart (M1 - M100) - Fuller Fasteners : Fuller Fasteners Ta zawleczka na końcu nie jest konieczna i wiele firm jej nie daje, a zamiast tego trochę kleju na gwincie. Sam mam podobne piny mocujące klocki w hamulcach mechanicznych Nexelo (jakiś przebrandowany chiński wyrób). Cały hamulec kosztował 40 zł. Takie śrubki można kupić po kilka zł/szt. ŚRUBA DO KLOCKÓW hamulcowych M4x0,7mm HBP54 okładzin zawleczka Hayes - 5904094423378 - 16849576679 - Allegro Jak za długa to obciąć (jeśli przeszkadza). Po co przepłacać. W ostateczności można dać zwykłą zawleczkę, taką do zaginania, choć te z gwintem są moim zdaniem wygodniejsze. 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja No tak śrubka jest lepsza bo można mieć kijowe klucze, koroduje a do jej obsługi trzeba oglądać filmy na YT i klucz dynamometryczny najlepiej... Dobrze, że nie pochodzę z Krasnegostawu Cytuj
Rafał87 Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Kup sobie zwykłą śrubę o podobnej długości z gwintem na całej długości, jak Ci nie przejdzie przez klocki i drugą stronę zacisku to śrubę łbem we wkrętarkę/wiertarkę i pilnikiem usuniesz zbędną część gwintu. 1 Cytuj
marvelo Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja 17 minut temu, Tyfon79 napisał: No tak śrubka jest lepsza bo można mieć kijowe klucze, koroduje a do jej obsługi trzeba oglądać filmy na YT i klucz dynamometryczny najlepiej... Dobrze, że nie pochodzę z Krasnegostawu W dodatku nawet nie potrafisz zrozumieć tego co się pisze i wyciągasz niewłaściwe wnioski. Tak, widać że nie pochodzisz z Krasnegostawu - u nas było lepsze szkolnictwo. Cytuj
Tyfon79 Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Jeszcze raz w takim razie. Skoro w patencie ze śrubą jest opcja na uwalenie łba śruby, jest problem z brudem, korozją trzeba rozkminiać momenty dokręcenia to dla mnie logiczne, że zawleczka jako patent idiotoodporny jest łatwiejszym rozwiązaniem. Ale to moja logika wsioka z podkrakowskiej wiochy wiec jak ktoś chce to poprawkę trzeba na to brać. Mam też patent śrubkowy, znajomi też dlatego chyba grzecznie zapytałem jak można coś tu popsuć. Kiedyś prawie bym musiał iść z buta wiele km bo uwaliłem kapsel sterowy. Coś niebywałego z mojego punktu widzenia do czasu aż nie przyjrzałem się na spokojnie w domu z jakiego materiału było to zrobione. W sumie jednorazówka. Może w TRP też coś podobnego się przytrafiło więc zapytałem z ciekawości. Cytuj
marvelo Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja 9 godzin temu, Tyfon79 napisał: Co ci po długości jak może być inny skok gwintu. Nie ogarniam jak można wyrobić w czymś takim co się lekko przykręca gwint. Nie zapytałeś grzecznie, tylko od razu naskoczyłeś i zacząłeś szukać problemów. I tu nie gwint się wyrobił, a gniazdo śruby (jest to wyraźnie napisane, ale czytać nie umiesz). Nie wiemy dlaczego, OP tego nie zdradził, ale jest to faktem i potrzebna jest śruba na wymianę. Moje uwagi odnośnie takich uszkodzeń i problemów z odkręceniem śrub były natury ogólnej i nie dotyczyły konkretnie tego rozwiązania. Też nie doczytałeś. Inny skok gwintu? Wątpię. U mnie też jest M4x0.7 (zmierzyłem), tylko śrubka krótsza (25 mm). A jeśli chodzi o zawleczkę zaginaną to do jej montażu potrzebne są kombinerki (i to raczej takie z wąskimi szczękami), no i ile takich zagięć przetrwa? Ja ostatnio testuję klocki, sprawdzam, przeczyszczam i doceniam patent na śrubkę, bo nie muszę majstrować szczypcami. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.