4Flex Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja Siemanko! Szukam pierwszego gravela i mam parę dylematów, więc wrzucam temat tutaj – może ktoś coś doradzi. Do tej pory jeździłem na hybrydzie Boardmana, ale chcę wskoczyć na coś z grubszymi oponami i bardziej wszechstronnego – padło na gravela. Rower ma służyć głównie jako cardio (planuję 1–2h jazdy, 3 razy w tygodniu), a oprócz tego chcę nim dojeżdżać do pracy – mam jakieś 5 km w jedną stronę, głównie asfalt. Największy problem to moja waga – 130 kg. Szukam czegoś, co mnie po prostu udźwignie, nie rozwali się po kilku jazdach i będzie względnie komfortowe. Budżet to 3000–5000 zł, więc wiem, że nie poszaleję, ale też nie szukam sprzętu z kosmosu. W necie przewija się, że warto celować w Microshift i hamulce hydrauliczne, ale czy w tej kasie realnie da się coś takiego dorwać? Czy mechaniczne tarczówki w tym przedziale też mają sens? I przede wszystkim – na co zwracać uwagę przy mojej wadze? Koła, rama, piasty? Z góry dzięki za wszelkie rady, konkretne modele, doświadczenia itp. – dopiero zaczynam przygodę z gravelem i każda wskazówka będzie mega pomocna 🚴♂️ Cytuj
Mihau_ Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja Cytat W necie przewija się, że warto celować w Microshift i hamulce hydrauliczne, ale czy w tej kasie realnie da się coś takiego dorwać? Nie wiem co i gdzie czytałeś ale microshift to opcja w mocno budżetowych sprzętach a hydrauliczne hamulce w ogóle w nim nie występują. Ogólnie to się nie ma nad czym zbytnio rozwodzić tylko trzeba ogarnąć rometa aspre 2. Przy okazji zacznij zbierać na nowe koła bo mało prawdopodobne, że wytrzymają taką masę (jeśli jej nie zmniejszysz) Cytuj
4Flex Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja A jak w porównaniu z Aspre 2 wypada Boreas 2? I ewentualnie Aspre 3 po zwiekszeniu budżetu? Głównie chce jeździć po asfalcie w górzystym terenie. Pewnie i jakieś drogi szutrowe się znajdą. Co do wagi to właśnie głównym celem jest jej utrata a jazda na rowerze daje mi dodatkowo dużo radości i spokoju wiec mam nadzieję że koła wytrzymają. Cytuj
bzyk69 Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Romety Aspre mają dość sportową geometrię. Odpowiedz sobie na pytanie, jak jesteś rozciągnięty, i jaka pozycja generalnie bardziej Ci odpowiada. Porównaj sobie geometrie ram, przemyśl temat. Tutaj możesz sobie porównać różne geometrie: https://bikeinsights.com/ W tej klasie co aspre, możesz dostać np Krossa eskera 5, który ma zdecydowanie inną ramę. Cytuj
4Flex Napisano 10 Maja Autor Napisano 10 Maja Geometrią bym sie nie przejmował bo to kwestia sie dostosować lub rozciągnąć. Ale dziękuje za sugestie. Najbardziej mi zależy na opinii i radzie co do wybory jakości do ceny. Powiedzmy że zwiększając budżet do 5000/5500 co było by najlepszym wyborem patrząc na osprzęt? I czy przykładowo Aspre 2 a 3 to duży przeskok jesli chodzi o sprzęt? Lub Esker 5.0 czy inne modele z innych firm? Nie znam się na rowerach za dobrze więc pytam mądrzejszych od siebie. Cytuj
bzyk69 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja (edytowane) Nie przejmujesz się najważniejszą rzeczą, a rozkminiasz pierdoły. Wszystko to co powyżej to możesz w rowerze później zmodernizować, wymienić. A geometri nie zmienisz. Pojeździsz na źle dobranej geometrii, i po 20km będą Ci ręce/nogi drętwiały, albo rzyć odpadała, to prędko zweryfikujesz zdanie o "nieważnej" geometrii ramy Edytowane 10 Maja przez bzyk69 Cytuj
Kamnatmec Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Moja Natalia ma Gergamont grandurance 5, od 5 lat. Rower bezproblemowy lekki, tani, dobrej jakości. Polecam sprawdzić firmę Cytuj
4Flex Napisano 10 Maja Autor Napisano 10 Maja Godzinę temu, bzyk69 napisał: Nie przejmujesz się najważniejszą rzeczą, a rozkminiasz pierdoły. Wszystko to co powyżej to możesz w rowerze później zmodernizować, wymienić. A geometri nie zmienisz. Pojeździsz na źle dobranej geometrii, i po 20km będą Ci ręce/nogi drętwiały, albo rzyć odpadała, to prędko zweryfikujesz zdanie o "nieważnej" geometrii ramy Ale w takim razie jak mam dobrać rower z odpowiednia geometrią nie jeżdżąc na nim? Skąd mam wiedzieć czy akurat bardziej pod moją osobe będzie lepszy Aspre czy Esker? Musiał bym przecież troche km na nim zrobić. Zresztą o bardziej sportowej geometrii w Aspre mówisz o rozciągnięciu więc jest to kwestia do dostosowania się i rozciągnięcia czy odpowiedniej mobilizacji. Cytuj
bzyk69 Napisano Niedziela o 13:03 Napisano Niedziela o 13:03 Niektóre sklepy pozwalają na testowe jazdy na rowerze. Ja np. byłem swego czasu podjarany Krossem eskerem. W Jastrzębiu (na śląsku) mogłem przetestować rower jeżdżąc koło sklepu, co dało mi informację, że ten rower dla mnie jest "za krótki". Warto się przejść do sklepu, pomacać, usiąść, nie przejmować się dodatkami, tylko istotą rzeczy - bo ramy i geometri raczej nie zmienisz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.