Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko!
Szukam pierwszego gravela i mam parę dylematów, więc wrzucam temat tutaj – może ktoś coś doradzi.

Do tej pory jeździłem na hybrydzie Boardmana, ale chcę wskoczyć na coś z grubszymi oponami i bardziej wszechstronnego – padło na gravela. Rower ma służyć głównie jako cardio (planuję 1–2h jazdy, 3 razy w tygodniu), a oprócz tego chcę nim dojeżdżać do pracy – mam jakieś 5 km w jedną stronę, głównie asfalt.

Największy problem to moja waga – 130 kg. Szukam czegoś, co mnie po prostu udźwignie, nie rozwali się po kilku jazdach i będzie względnie komfortowe. Budżet to 3000–5000 zł, więc wiem, że nie poszaleję, ale też nie szukam sprzętu z kosmosu.

W necie przewija się, że warto celować w Microshift i hamulce hydrauliczne, ale czy w tej kasie realnie da się coś takiego dorwać? Czy mechaniczne tarczówki w tym przedziale też mają sens? I przede wszystkim – na co zwracać uwagę przy mojej wadze? Koła, rama, piasty?

Z góry dzięki za wszelkie rady, konkretne modele, doświadczenia itp. – dopiero zaczynam przygodę z gravelem i każda wskazówka będzie mega pomocna 🚴‍♂️

Napisano
Cytat

W necie przewija się, że warto celować w Microshift i hamulce hydrauliczne, ale czy w tej kasie realnie da się coś takiego dorwać?

Nie wiem co i gdzie czytałeś ale microshift to opcja w mocno budżetowych sprzętach a hydrauliczne hamulce w ogóle w nim nie występują.

 

Ogólnie to się nie ma nad czym zbytnio rozwodzić tylko trzeba ogarnąć rometa aspre 2. Przy okazji zacznij zbierać na nowe koła bo mało prawdopodobne, że wytrzymają taką masę (jeśli jej nie zmniejszysz)

Napisano

A jak w porównaniu z Aspre 2 wypada Boreas 2? I ewentualnie Aspre 3 po zwiekszeniu budżetu? Głównie chce jeździć po asfalcie w górzystym terenie. Pewnie i jakieś drogi szutrowe się znajdą. Co do wagi to właśnie głównym celem jest jej utrata a jazda na rowerze daje mi dodatkowo dużo radości i spokoju wiec mam nadzieję że koła wytrzymają. 

Napisano

Romety Aspre mają dość sportową geometrię. Odpowiedz sobie na pytanie, jak jesteś rozciągnięty, i jaka pozycja generalnie bardziej Ci odpowiada.

Porównaj sobie geometrie ram, przemyśl temat. Tutaj możesz sobie porównać różne geometrie:

https://bikeinsights.com/

 

W tej klasie co aspre, możesz dostać np Krossa eskera 5, który ma zdecydowanie inną ramę.

Napisano

Geometrią bym sie nie przejmował bo to kwestia sie dostosować lub rozciągnąć. Ale dziękuje za sugestie. Najbardziej mi zależy na opinii i radzie co do wybory jakości do ceny. Powiedzmy że zwiększając budżet do 5000/5500 co było by najlepszym wyborem patrząc na osprzęt? I czy przykładowo Aspre 2 a 3 to duży przeskok jesli chodzi o sprzęt? Lub Esker 5.0 czy inne modele z innych firm? Nie znam się na rowerach za dobrze więc pytam mądrzejszych od siebie. 

Napisano (edytowane)

Nie przejmujesz się najważniejszą rzeczą, a rozkminiasz pierdoły. Wszystko to co powyżej to możesz w rowerze później zmodernizować, wymienić. A geometri nie zmienisz. Pojeździsz na źle dobranej geometrii, i po 20km będą Ci ręce/nogi drętwiały, albo rzyć odpadała, to prędko zweryfikujesz zdanie o "nieważnej" geometrii ramy :)

Edytowane przez bzyk69
Napisano
Godzinę temu, bzyk69 napisał:

Nie przejmujesz się najważniejszą rzeczą, a rozkminiasz pierdoły. Wszystko to co powyżej to możesz w rowerze później zmodernizować, wymienić. A geometri nie zmienisz. Pojeździsz na źle dobranej geometrii, i po 20km będą Ci ręce/nogi drętwiały, albo rzyć odpadała, to prędko zweryfikujesz zdanie o "nieważnej" geometrii ramy :)

Ale w takim razie jak mam dobrać rower z odpowiednia geometrią nie jeżdżąc na nim? Skąd mam wiedzieć czy akurat bardziej pod moją osobe będzie lepszy Aspre czy Esker? Musiał bym przecież troche km na nim zrobić. Zresztą o bardziej sportowej geometrii w Aspre mówisz o rozciągnięciu więc jest to kwestia do dostosowania się i rozciągnięcia czy odpowiedniej mobilizacji. 

Napisano

Niektóre sklepy pozwalają na testowe jazdy na rowerze. Ja np. byłem swego czasu podjarany Krossem eskerem. W Jastrzębiu (na śląsku) mogłem przetestować rower jeżdżąc koło sklepu, co dało mi informację, że ten rower dla mnie jest "za krótki".

 

Warto się przejść do sklepu, pomacać, usiąść, nie przejmować się dodatkami, tylko istotą rzeczy - bo ramy i geometri raczej nie zmienisz :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...