Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Rozważam dwa modele od jednego producenta (Superior) i to co je różni i mnie dzieli to geometrie ram.
Jedna baza w rozmiarze S daje stack do reach ok 1,42 a druga 1,52

Nie potrzebuję gravela, szukam roadplusa na oponach 35mm co najmniej ale niekoniecznie dziadkowozu.
Mam 172cm wzrostu i wypadam w połowie rozmiarówek więc i tak biorę pod uwagę zmiane mostka, sztycy, może kierownicy na bardziej ergonomiczną (płaską w chwycie górnym)
Mam do dyspozycji dwa gravele S:R 1:42-1:45
Rondo Ruut AL3 (AL2)
Planet X London Road 2019 (S)

Załóżmy model X-Road Elite GR wypada S:R 1:52 i na tych zdjęciach nawet widać, że podkładek pod mostek ma ze 3-4cm
 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-elite-gr-pd32438/?v_Id=189800

Rower gravel SUPERIOR X-ROAD Elite GR
 

Druga opcja to Team Elite już S:R wynosi 1,42

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/

Rower szosowy SUPERIOR X-ROAD Team Elite SE

Podobną sytuację mam z Orbeą i modelami Terra h30 oraz Avant h30 z tym, że różnica S:R jest ciut mniejsza.


Chciałbym aby ktoś mi pomógł ustalić, lub wytłumaczył:

- Biorę Superiora z geo 1,52, wywalam wszystkie podkładki i mam kokpit niżej 3cm. Jak to wpłynie na prowadzenie? Czy jedynie będę miał poczucie bardziej sportowej pozycji?
- Biorę Superiora z geo 1,52, wywalam wszystkie podkładki i mam kokpit niżej 3cm. Teoretycznie by się ta pozycja równała z najwyższym położeniem mostka w drugim geo 1,42 ale czy tka faktycznie będzie z moją pozycją?


Gdzieś tam w poprzednim wątku przymierzałem się do Scultury Endurance i wypadała mi za wysoka i za długa stąd te całe rozważania.

Tutaj kalkulator 99spokes z tymi rowerami, niestety RONDO ma przypisane koła 650b: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=merida-scultura-endurance-gr-500-2024%3B*z.sm-700-700%2Crondo-ruut-al2-2024%3B*z.sm-low-650b-650b%2Csuperior-x-road-6.2-gr-2025%3B*z.sm-700-700%2Csuperior-x-road-9.7-gr-2025%3B*z.sm-700-700
 

image.thumb.png.346f14b07a14b787672860e2468c46cc.png

 

Edytowane przez SebaFeba
  • Mod Team
Napisano

Różnica bierze się wyjściowo z wysokości główki ramy, i Stack to Reach dotyczy tylko samej ramy, tzn. podane wyżej wartości odnoszą się wyłącznie do niej. Podkładki to rzecz dodana, i mogą być, a może ich nie być - kwestia wyboru i ustawienia wedle uznania... Musisz dokładnie policzyć, jakie ustawienia dadzą w miarę zbliżone efekty w obu rowerach - choć różnica jest zasadnicza, bo jeden to karbonowa szosa, a drugi to aluminiowy grawel, z założenia o bardziej komfortowej pozycji...

Wywalenie podkładek nie wpłynie bezpośrednio na prowadzenie, ale zmiana długości mostka już tak.

Napisano

Cześć teoretycznie między 1,42 a 1,52 jest duża różnica,  przy 1,42 bardziej pochylona, agresywna pozycja. Mniej wygodna i bardziej sportowa. Różnica miedzy siodłem a kierownicą bedzie duza tak jak powiedzmy w złotym rowerze który wstawiłeś. 1,52 to bedzie na odwrót jak w czarnym.

Te podkładki coś zmieniają na pewno, bo wtedy rośnie jakby stack jeśli masz ich wiecej, zmienia sie odległość od kierownicy. Ekpertem nie jestem też super się na tym nie znam ale tak pisali na forum tak pisali w internetach w różnych miejscach i powodów aby nie wierzyć nie mam. Mogę jedynie coś źle rozumieć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...