Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem solved!

Dziś się zorientowałem, że mi się porąbał mój wzrost, mam 177,5 a nie 176 :)

Przejechałem się w Decathlonie na M i L modelem Touring 520 i ewidentnie lepiej się czuję na L - dzięki dla chłopaka z działu rowerowego Sosnowiec, złożył dla mnie M'kę.

Jezu, gorzej niż baba wybierająca sukienkę...

Napisano

Pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy kluczowej - kierownica i jej wysięg. Na przykład jest kierownica Ergotec, która ma taką geometrię, że chwyty są równo z osią rury sterowej, mimo sporego gięcia turystycznego ok. 16 stopni do tyłu. Więc ta kiera wydłuża rower w porównaniu do typowej kiery o plus minus rozmiar. Założysz ją do Decathlonowej 900 M, to masz pozycję jak co najmniej na L. Chodzi o wysięg, nie o wzrost/stack. Oczywiście wysięg trzeba potem wyrównać stackiem, czyli mostkiem. Do tego taka kiera daje większe obciążenie na przednie koło, więc trzeba przemyśleć rozkład bagażu w trasie, czyli np. tylko woda z przodu, a większy ciężar pod ramą lub z tyłu itd.

Ja, odkąd się wkręciłem w jazdę rowerem, nawet sobie nie wyobrażam kupić gotowca. Zawsze rama, potem analiza kątów, komponentów itd. Potem składanie pod potrzeby.

Chciałem kupić te ramę kiedyś, o której wspominasz na początku tematu, mam prawie identyczne rozmiary ciała. Brałbym bezdyskusyjnie M, tam jest kąt główki 71.5, co pozwala dać mostki od powiedzmy na upartego 80 do 120. Realne 80-120 jako wysięg po uwzględnieniu kąta główki. Do tego dochodzi możliwość modyfikacji kierownicą, jej kątem, wzniosem it'd. Możesz perfekcyjnie ustawić ten rower pod siebie. Rozstaw osi jest idealny do szeroko rozumianej turystyki. A jeśli chodzi o kąt główki, to jeśli preferujesz bardziej szutry, leśne ścieżki - to z przodu opona większą o 5 mm, wtedy delikatnie wypłaszczasz kąt główki i jednocześnie poprawiasz amortyzację.

Jest jeden minus tej ramy, bardzo długie tylne widełki. To ogranicza odrobinę zwrotność, ale dedykuje do sakw tylnych. Ja bym na Twoim miejscu się tym nie martwił.

Sam bym kupił te ramę, była już w koszyku (bo jeżdżę głównie wycieczkowo, zwiedzająco i mam 54 lata), ale jakoś tak polubiłem irracjonalnie ramy stalowe.

Napisano (edytowane)

Wiesz co, ale ja się przejechałem na Touringu 520, który ma tę samą ramę i M mi nie leży. Kolana wydają mi się za blisko kierownicy, no po prostu za mały dla mnie, L leży idealnie. Dziś nawet podjechałem ponownie z sakwami sprawdzić, czy pasują haki, bo już nawet do tego się przyczepiłem, czy aby nie za grube te rurki w Decathlonie. Otóż nie, są idealne, grube na 12 mm, haki Crosso i Sport Arsenal wchodzą idealnie, zmieści się może taśma izolacyjna dla spokojności.

Aktualnie przyczepiłbym się do tego, że w L z przodu jest jakaś korba Miranda, ale już nie znajduję więcej minusów, więc o ile nie wskoczy jakaś promocja na wiosnę, to po prostu wezmę sobie na 10 rat, a staruszka Kellysa puszczę na olx  ;) 

Jak sobie liczę, to pewnie zmieściłbym się w tej cenie z palcem w nosie i miał z przodu taką korbę, jak chcę, ale po prostu nie chce mi się dłubać. I tak coś pewnie zmienię za 2-3 lata, na razie wezmę gotowy produkt. Z samej Twojej i niektórych poprzedników wynika, że mam spore braki w wiedzy i samodzielne budowanie roweru kosztowałoby mnie sporo nerwów i pomyłek.

Jedno mnie zastanawia: czy ta rama ma suport z gwintem BSA? W sensie takim ptak, że nigdzie nie ma info, czy ta korba Miranda jest na kwadrat czy Hollowtech, a co za tym idzie jaki ma suport i czy go zmienię w przyszłości.

Edytowane przez Dibua
literówka
Napisano

Siemano, podczas czekania na promocję w Decathlonie na Touringa 900 pojawił się nowy, 2 tys. tańszy kandydat na horyzoncie ;)
Co powiecie o Cube Nature Pro Allroad, ma ktoś ten rower? Nie widzę o nim nic na forum.
https://rowerycube.pl/rowery-crossowe/8851-384197-rower-cube-861200-nature-pro-allroad-4054571476166.html#

Technicznie pasuje mi w 100% - te cechy właśnie takie chciałem:
- szerokość opon,
- cały napęd Cues o oczekiwanej rozpiętości przełożeń,
- dynamo tylko do świateł (wiem, że ładowanie i tak nie działa przy spacerowym tempie),
- tarcze 180 i 160.
Jedyna wada: przedni bagażnik będzie musiał być dokręcony tak jak teraz - będzie mniej wizualnie zintegrowany z resztą roweru, przeżyję, za dwa tysiące przymknę oko :)

Dziwi mnie też rozwiązanie bagażnika, jakby zintegrowany z błotnikiem, obejrzę to na żywo w Ski Team...

Napisano (edytowane)

Ale się jaram, przywiozłem dziś Touringa 900 do domu. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i udział w dyskusji.

Na szybko, po ciemku:

- obie tarcze są 180,

- w sakwiece są szprychy, hak przerzutki, spinka do łańcucha i pokrowiec na Brooksa.

- z przodu siedzi prawilna korba Deore XT (rozmiar roweru L).

Same miłe gesty ze strony Decathlona :)

To siodełko Brooksa masakrycznie twarde i na chudsze dupy, ewidentnie muszę przełożyć swoje B17.

IMG_20250315_202159.jpg

Edytowane przez Dibua
Dopisek.
  • +1 pomógł 1
Napisano

Gratulacje!

A z tym twardym Brooksem to Kolega chyba zapomniał, że te siodła, to trzeba "wysiedzieć" pod siebie i  dopiero wówczas stają się wygodne. Tak więc nowego B17 proponuję zdjąć, założyć starego, a ten zdjęty niech czeka na swoją kolej (dopieszczany od czasu do czasu wazelina, żeby nie sparciał). Bo niestety Brooks przestał chyba oferować jakiekolwiek części zamienne do siodełek, więc jak kiedyś pęknie Ci rama w starym Brooksie, to nowy z szafy będzie jak znalazł.

Napisano

Pamiętam pamiętam, moje też musiałem wysiedzieć, ale to z Decathlona jest chyba narrow, a moja ass is wide ;) więc oprócz twardości jest też dyskomfort zbyt wąskiego siodełka.
I tak je zamierzałem sprzedać...

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam, jak wrażenia po kilku miesiącach użytkowania riversida?

Decathlon zrobił dużą promocję i też się skusiłem. Kupiłem rozmiar M przy 176cm wzrostu i jest prawie ok, do ideału wiedzie sztyca z offsetem 20mm.

Niepokoi mnie luz na bębenku, niby to wszystko Shimano, ale koledze który kiedyś kupił ten rower faktycznie się ten bębenka rozkręcił tak jak zębatki w korbie. Jak też o tym wspomniałeś że to powszechne, trochę mnie to martwi, próbowałeś zaglądać czy masz wszystko poskręcane tip top?

Napisano (edytowane)

Hmmm, wrażenia wymagają dłuższego tłumaczenia. Po pierwsze rower mi się zaiście podoba i to najważniejsza jego cecha - wchodzę do garażu, patrzę na niego i od razu żałuję, że nigdzie na nim nie jadę, bo akurat robię coś innego, a jeśli wchodzę do garażu, bo jadę na rower, to jak na niego spojrzę to utwierdzam się w przekonaniu, że to dobra decyzja ;)Moje wrażenia niestety potrafię jedynie odnieść do poprzedniego MTB, bo innych doświadczeń nie mam.
1. Rower jest sztywny, najmniejszy ruch kierownicą powoduje zmianę kierunku jazdy, nazwałbym to responsywnością. Początkowo trochę to przeszkadzało, teraz to lubię.

2. Rower nie ma amora, co po pierwszej jeździe czułem w nadgarstkach, po prostu trzeba przestawić umysł i inaczej trzymać kierownicę - więcej amortyzować rękami. Teraz, po 1100 km nie czuję potrzeby wracania do amortyzatora.

3. Rower jest masywny, nie boję się wjechać w cokolwiek, a od kiedy przeszedłem na wosk - nie boję się też piasku :) (żart).

4. Deore XT działa wybornie, uwielbiam zmieniać biegi, a od kiedy odkryłem zrzucanie biegów zarówno ruchem manetki w przód jak i w tył, to jeszcze bardziej mi się podoba, hyhy.

5. Tarcze 180 - super, z przodu wrzuciłem klocki metaliczne, ale szczerze mówiąc tylnemu hamulcowi też wiele nie brakuje, w każdym razie blokuje koło bez problemu, więc nie wiem, co jeszcze mógłbym osiągnąć. Abstrakcyjnie nie lubiłem hydraulików w rowerze i mam, co chciałem. Trzeba mocniej cisnąć klamkę, ale skuteczność jest ok.

6. Rower jest szybszy, z przodu 46 daje radę, a moja noga jeszcze też daje radę. Najmniejszą zębatkę wymieniłem z 26z na 24z i dobrze mi z tym, mimo to na Szlaku Wokół Tatr i tak trafiałem na podjazdy, gdzie wykorzystywałem maksimum moich możliwości, krótkich bo krótkich, ale było naprawdę ostro. Na 26z chyba bym musiał pchać.

7. Ładowanie z piasty działa zaiście i na stronie Decathlona pisali bzdury, że trzeba jechać 21 km/h, bo do tego momentu działają tylko lampki, u mnie ładowanie telefonu działa od ok. 8 km/h, ale działa albo lampka, albo ładowarka. Paradoksalnie taka pierdoła jak prądnica w piaście to też mały plusik, nie myślę, czy naładowałem lampki, czy mi wystarczy prądu, po prostu wsiadam i jadę.

8. Obręcze kół sztywne, zerowe bicie po wielu dziurach i krawężnikach z 2 sakwami.

Minusy (półżartem):
1. Rower jest nowy, lakier jest idealny, to wada, bo będzie teraz tylko gorzej i to przeze mnie, pierwsze obcierki od linki zabezpieczającej pod sklepem na główce ramy już są.

2. Grube rurki bagażników są super, bo są mega sztywne, ale gołe haki sakw je rysują, a nic nie wejdzie między hak a rurkę, wejdzie co najwyżej 1-2 warstwy taśmy, które zaraz zostają zdarte, przydałaby się jakaś taśma kevlarowa czy coś, nie mam pojęcia jak to usprawnić.

3. Niestety nie wchodzi mi butelka 1,5litra pod rurą skośną, bo jest krótsza odległość między nią a przednim kołem, jest to o tyle kłopotliwe, że miałem szybko dostępną butelkę w mocowaniu Topeak Modula, brakuje mi tego bardzo, bo wyjęcie butelki z sakwy to nie to samo - JEŚLI KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ NA MOCOWANIE BUTELKI 1,5L NA ZEWNĄTRZ SAKWY TO OZŁOCĘ!!! Pierwszym pomysłem było mocowania na górze rury poziomej, ale przy zsiadaniu ubijam sobie jajka o butelkę i jest niesympatycznie ;)

4. Przeczytałem w komentarzach na stronie Decathlonu, że były nieprawidłowo założone taśmy na obręczach kół i faktycznie, nie przyłożył się ktoś do montażu, ale nic złego to nie powodowało, wymieniłem je.

Reasumując nie żałuję decyzji, drugi raz zrobiłbym to samo, a po obniżce ceny o tysiąc złotych w następnym dniu roboczym od mojego zakupu - zrobiłbym to zwłaszcza. Fajnie jest mieć rower kupiony świadomie i się z niego cieszyć.

Aktualny konfig w zał.

IMG20250521173922.jpg

Edytowane przez Dibua
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...