Stefcshg Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego (edytowane) Wyglądają jakby bieżnie miały zintegrowane z miskami? Rower oczywiście stary, z końca lat 90-tych i w łożyskach jest luz jakieś 0,5 mm, a może więcej. Po spryskaniu WD-40 rdzawy wyciek i czuć że kulki się zużyły, chyba mocno. W sumie tak już od dawna, i miałem tam napchane ŁT-43 i tak jeździłem, tzn. z trochę zbyt mocno ściśniętymi. Pasowałoby więc to wymienić - tylko jak? Jeżeli to są jakieś zintegrowane, to czy da się w ogóle takie kupić, a wcześniej te co są jakoś wybić z ramy domowym sposobem (a potem jakoś wstawić nowe i czy to w ogóle realne)? https://zapodaj.net/plik-It1aIZgNcz https://zapodaj.net/plik-FsRx5jYsXI https://zapodaj.net/plik-UxnrSV7uBP Wewnętrzna średnica zmierzona suwmiarką - jakieś 26,1 mm. Zewnętrzną nie wiem jak zmierzyć, więc nawet nie wiem jaki to rozmiar, ani typ . W górnym kręci się i ten skośny plastikowy element i ten blaszany pierścień (chyba zewnętrzna bieżnia, w takim razie nie są "zintegrowane" tylko jakoś tak ciasno osadzone?), no i czuć przy tym luz w środku, że trochę wszystko lata. W dolnym zaś metalowy pierścień obraca się z trudem (i luz całości jest mniejszy niż w górnym), ale i ma ono trochę inną budowę niż górne. Gdzie ewentualnie dostać takie, albo raczej na jakie bardziej współczesne wymienić i jak to zrobić? Edytowane 23 Lutego przez Stefcshg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildix Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego Tutaj się całe stery wymienia. Wybijasz całe miski z mufy sterowej i mierzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefcshg Napisano 25 Lutego Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego (edytowane) Zmierzona suwmiarką wewnętrzna szerokość mufy sterowej = 29 mm, podczas gdy zmierzona szerokość wchodzącej w nią miski wychodzi około 30 mm... - błąd narzędzia? Wysokość elementu wystającego ponad mufę - około 10 mm; zewnętrzna średnica korpusu steru - około 43 mm; calkowita wysokośc jednego elementu/steru - około 18 mm; cały zestaw na zdjęciach: https://zapodaj.net/plik-VvpYhm33mM https://zapodaj.net/plik-DNfkBKUe6d https://zapodaj.net/plik-VmsZLsltLh https://zapodaj.net/plik-afhwjkT5Vw https://zapodaj.net/plik-aRuVMJ20xX Nie widzę podobnych na Allegro czym więc by to wszystko zastąpić? Mostek kierownicy nieregulowany, starego typu - 22 mm, wpuszczany, na klin. Kąt bieżni, tej która jest nabita na przedni widelec - na oko 45°, wygląda raczej na nie zużytą, więc chyba bym jej nie ruszał ? I jednak oba stery/łożyska są jednakowe, bieżnie łożysk (45°?) chyba mają być nawet osadzone bez smaru (...nie no jakże by?) - w dolnym łożysku jest bardziej wytarta i dlatego wydawało mi się, że dolne ma inną konstrukcję, a to po prostu starta warstwa oksydowana, nie ma w tych łożyskach nic plastikowego (jakiegoś uszczelniacza; plastikowa jest dokręcana w palcach górna nakrętka, ta czarna). Kulki w środku ewidentnie wyrobione i grzechoczą. Oj chyba dobre miałem te łożyska, że służyły tak długo. A jeszcze myślę nad zmianą kierownicy z prostej na typu jaskółka, chyba lepsza do długotrwałej jazdy (sprawdza się w drugim rowerze, który jednak nie nadaje się do dalszych eskapad), ale to by wymagało wydłużenia mostka z obecnych 105?mm (licząc od środka do środka rury) i wymiany na regulowany 145 mm https://allegro.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-regulowany-31-8mm-190-145mm-15091789861 i w ogóle chyba całkowitej przeróbki sterów, ale to osobny temat (chyba, że jakieś rogi?)... Ramę mam raczej dość krótką 19", przy kołach 26", i wydaje mi się, że lepiej gdybym miał "bardziej wyciągniętą sylwetkę" do takiej jazdy, to trochę mniej bym się męczył...? Co myślicie o takiej przeróbce - na rower w sumie bardziej turystyczny? Edytowane 25 Lutego przez Stefcshg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.