Skocz do zawartości

[Do 10 tyś] MTB jaki ? ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

szukam dla siebie roweru i niewiem co wybrać:

Obecnie posiadam Unibike linka , jeżdżę tylko w lesie- szutrowe ścieżki, trasy XC oraz single w trójmieście i okolicy.Od 2 lat 2 razy w roku jeżdżę w góry na glacensis ( tam wypożyczam fulla). Zawody oraz ściganie mnie nie interesuje. Chciałbym kupić rower który będzie dość uniwersalny musi  posiadać :myk myka i blokadę amora  (albo miał możliwość dołożenia).

Co wybrać :

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html?dwvar_3273_pv_rahmenfarbe=BK

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-trail-se-3-2023?gclid=EAIaIQobChMIwo2h0vPIgQMViJdRCh0EFANbEAQYBCABEgJIb_D_BwE

oraz 

https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-mtb-oiz-h30-29-w-100-gotowy-do-jazdy-p-7199.html

Jeżeli chodzi o Orbea zastanawia mnie jakie mniej więcej są roczne koszty utrzymania?Czekam na porady i propozycje 
 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych co zalinkowaleś brałbym Canyona. Canondale w tej cenie to jakaś pomyłka, za granicą są oferty na ten model poniżej 4 tys.

Rozważ jeszcze Marina Team 2, na 2024 albo wersję że wzmocnionymi widełkami tylnymi, bo pierwsze egzemplarze pękały.

Zarówno Marin jak i Canyon mają blokadę na koronie widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

zastanawia mnie jakie mniej więcej są roczne koszty utrzymania?

to jest bardzo ciekawe pytanie. Wszystko zależy jak dużo jeździsz i co umiesz sam zrobić przy rowerze. Na podstawie wielu lat jazdy na amorach Rock Shoxa powiem Ci że koszty utrzymania są ogromne jeśli ktoś nie umie samemu wykonać podstawowego serwisu. RS zaleca po 50h jazdy podstawowy przegląd, dla niektórych 50h to miesiąc jazdy ale w przypadku powietrznych amorków jest słuszny bo po 50h amorki i dampery są już zamulone i potrzebują smarowania pod kurzówkami, oringów itp. jeśli ktoś nie umie tego wykonać to w serwisach zostawi fortunę jeśli często jeździ, jak zaniedba takie serwisy to golenie będą się wycierać, oringi szybciej puszczą. Nie wiem jak w foxach i innych bo nie miałem.

Do kosztów utrzymania dochodzi jeszcze np. napęd, gdzie tu też istotną rolę odgrywa to jak często jeździmy i w jakich warunkach. Jedni zajadą napęd w rok a innym posłuży kilka lat. Najdroższy oczywiście jest napęd 1x12 :)

Edytowane przez Rafał87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten Unibike się popsuł?

Jak do niego wsadzisz Rebę + porządne koła/opony/mleko + myk/myk + hample z np servo wave (deore/slx) to będziesz miał graty lepsze niż te nówki z linków ... i monety dużo zostanie. A i wtedy można dać się zwariować i wsadzić manetkę XT 11s i zmienić kasetę/łańcuch. Tak zejdziesz z wagi roweru ze 2kg.  To co zostanie sprzedajesz i masz na opłacenie przekładki w serwisie. Buściany tył czy chowane linki szybkości ani frajdy z jazdy nie dodadzą ... ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...