Skocz do zawartości

[rama] Pierwsza szosa


Egzael

Rekomendowane odpowiedzi

       Od ponad roku toczę się na GIANT XTC SLR1. Sezon ma się ku schyłkowi (zimą nie jeżdżę) więc postanowiłem dla utrzymania kondycji zainwestować w trenażer i szosowy rower do niego (ZWIFT i te sprawy), który to rower wykorzystam przy okazji w sezonie na szosie. Trenażer jest wybrany (Wahoo Kickr), ale nigdy nie miałem styczności z szosą i problemem dla mnie jest wybór  rozmiaru roweru. Rozmiary rowerów MTB i szosowych podane w tabelkach Giant'a diametralnie się od siebie różnią. Dla ułatwienia linki:

SLR  https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-1

Mam upatrzony model, również ze stajni GIANT - Contend AR 3 (2023) https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3

SLR mam w ramie L (przy 180 cm i nodze 82) natomiast z tabelek Giant'a ten Contend wychodzi M/L. Wiem, że nic nie zastąpi przymiarki na żywo, ale może ktoś z Was stał przed podobnym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mam upatrzony model, również ze stajni GIANT - Contend AR 3 (2023) https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3

nic ciekawego 

Cytat

SLR mam w ramie L (przy 180 cm i nodze 82) natomiast z tabelek Giant'a ten Contend wychodzi M/L. 

Nie porównuj roweru mtb z szosą, to nie ma sensu. W przypadku contenda dopasujesz się zarówno do rozmiaru M jak i ML. Chcesz bardziej sportową pozycję to bierzesz M, bardziej wyprostowaną ML

Cytat

Wiem, że nic nie zastąpi przymiarki na żywo,

Przymiarka na żywo nic ci nie da kiedy nie masz doświadczenia z takim rowerem i nie wiesz jak to powinno wyglądać 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

nic ciekawego

Rozumiem, do "trenażowej" jazdy w Zwift i okazyjnego jeżdżenia koniecznie musi być jakiś karbonowy Trek z Project One.

Cytat

Nie porównuj roweru mtb z szosą, to nie ma sensu. W przypadku contenda dopasujesz się zarówno do rozmiaru M jak i ML. Chcesz bardziej sportową pozycję to bierzesz M, bardziej wyprostowaną ML

Całe życie myślałem, że to dłuższy rower mnie „wyciąga” i daje mi sportową pozycję a tu się okazuje, że bardzie sportowy będę na mniejszym będąc turystycznie wyprostowanym. No ale OK, w końcu przecież

Cytat

nie masz doświadczenia z takim rowerem i nie wiesz jak to powinno wyglądać

Każdy kupujący swój pierwszy rower szosowy zabiera ze sobą bikefittera i trenera ze specjalizacją „kolarstwo szosowe”, żeby zrobili to za niego. Gdybym dysponował takim zapleczem lub miał doświadczenie to nie zadawałbym pytań.

Podsumowując - do roweru szosowego się nie nadaję.

Mimo wszystko dziękuję, że próbowałeś ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rozumiem, do "trenażowej" jazdy w Zwift i okazyjnego jeżdżenia koniecznie musi być jakiś karbonowy Trek z Project One.

Nie trzeba. Po prostu jeżeli chodzi o stosunek zastosowane części/cena ten giant wypada bardzo słabiutko. Za te pieniądze (lub mniejsze) można coś znaleźć na napędzie 2x10 czy 2x11 z hydraulicznymi hamulcami a tutaj masz biedną sorę na linkach

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-lapierre-sensium-3-0-disc-pd23772/

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-105-2023/

Cytat

Całe życie myślałem, że to dłuższy rower mnie „wyciąga” i daje mi sportową pozycję a tu się okazuje, że bardzie sportowy będę na mniejszym będąc turystycznie wyprostowanym.

Rozumiem, że studiując tabele z geometrią nie wpadło ci w oko, że pomiędzy rozmiarami M i ML różnica w długości to 15mm a w wysokości już 21mm.

Cytat

Każdy kupujący swój pierwszy rower szosowy zabiera ze sobą bikefittera i trenera ze specjalizacją „kolarstwo szosowe”, żeby zrobili to za niego. Gdybym dysponował takim zapleczem lub miał doświadczenie to nie zadawałbym pytań.

Przy kupnie pierwszego roweru szosowego warto zdać się na doświadczenie innych. Przymierzysz się do roweru w sklepie na minutę (ustawionego jak się tam skręcającemu go pracownikowi chciało, najczęściej z najbardziej podniesioną kierownicą jak się tylko da) to ci będzie wygodnie na wszystkim. Żeby stwierdzić czy rozmiar takiego roweru jest ok potrzebujesz przejechać te kilkaset kilometrów. To nie mtb, na szosie spędzasz długi czas w tej samej pozycji, nie wstajesz, nie skaczesz itd, zupełnie inna jazda niż ta jakiej do tej pory doświadczałeś

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 jeżeli chodzi o stosunek zastosowane części/cena ten giant wypada bardzo słabiutko

To prawda, ale są sklepy, gdzie można go wyjąć za 5400 zł.. Link do strony Gianta został użyty tylko i wyłącznie w celach przedstawienia tabel wymiarów.

Poza tym mam sentyment do Giganta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

różnica między mechaniczną sorą a hydrauliczną 105 to przepaść.

W Zwifcie? :) Chyba nie jest tak źle :) Poza tym SLR'a też ulepszyłem po całości do XTR po miesiącu od zakupu i.... w moich ok. 250 km tygodniowo szału nie robi :) Za to szacunek jest na światłach i przejściach dla pieszych :)

Ten model zostaje i kropka. Chciałbym skupić się tylko na optymalnym doborze ramy, bo tak jak napisałeś wcześniej - szosa to z reguły dłuższe dystanse i powinien liczyć się komfort. Osprzęt można wymienić, komfortu zakupionej ramy, jeśli go zabraknie, niestety nie dołożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Osprzęt można wymienić

Wszystko można ale nie wszystko warto. Jakby ci to na prostym przykładzie wytłumaczyć....

Żeby contenda ar3, którego chcesz kupić za 5400 doprowadzić osprzętowo (czyt 1:1) do poziomu sensy jaką podlinkowałem, kosztującej 100 złotych więcej musiałbyś wydać około 3000

Cytat

komfortu zakupionej ramy, jeśli go zabraknie, niestety nie dołożę.

Nie zakładaj, że pierwsza szosa będzie docelową, to tak nie działa

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o contenda ar to przy Twoim wzroście bierz m/l. W m=kę też się wciśniesz, ale m/l będzie lepszy. Co do samego roweru to mam akurat contenda ar3 (m-ka przy 176cm)- to bardzo fajny rower, kupiłem go na próbę , chodziło o tańszy rower, który będę targał zimą po szutrach i swoich rundach (na szosę mam tcr'a) na których używanie mtb było męczące. I tak już sobie został. Cały urok tego roweru polega na tym , że wciśniesz tam 38c i zrobisz z niego lżejszego gravela. Taki typowy allrounder. Ja musiałem jeszcze dołożyć do niego sztyce d-fuse karbonową i naprawdę jest spora różnica w stosunku do seryjnej alu. Wymieniłem też pancerze więc mechanika chodzi już spoko. Opony też do wywalenia bo są kosmicznie ciężkie.

Ale...ja go kupowałem ze sporymi rabatami , za starych , normalnych czasów. Obecnie z puli contendów to najbardziej opłacalne są właśnie wersje ar3 i ar1, ale są już dużo mniej opłacalne jakby spojrzeć na ofertę konkurencji. Wspomniany przez @Mihau_ sup x-road bije ar3 sprzętowo na głowę, choć giant ma ładniejszą i lepiej wykonaną ramę. Jeśli nie chcesz wkładać szerszych opon i do tylko szosowego użytku używać będziesz 700x25 lub 700x28c to spójrz na ofertę sensy. Gdybym szukał w tym budżecie roweru stricte szosowego to raczej nie spojrzałbym nawet na contenda ar3, a swoje kroki kierował w stronę sensy, canyona. Różnica między sorą, a 105 w połączeniu z różnicą mechaniki vs hydro daje różnicę dwóch klas.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...